00%
منو

مشاهده لیست قیمت و خرید انواع فرش و گلیم در ایمالز

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در زیباترشدن دکوراسیون خانه و حتی محل کار، استفاده از انواع فرش است. از فرش دستباف گرفته تا گلیم و جاجیم و حتی رو فرشی، همگی بر زیبایی محیط داخلی خانه تاثیرگذار هستند؛ اما اینکه این موارد را از کجا خریداری کنیم، از میان تنوع بی‌نظیری از این فرش‌ها کدام را انتخاب کنید و چه قیمتی برای هرکدام منصفانه است، سوالی است که شاید ذهن برخی از شما را درگیر کند. اگر این چنین است، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید تا به پاسخ تمامی سوالاتتان برسید.

انواع فرش و گلیم

انواع فرش و گلیم

 انواع فرش

نمی‌توان از تاثیر و اهمیت فرش و انواع آن که از عناصر دکوراتیو است، به همین راحتی گذشت. به همین دلیل است که شاهد تنوع بی‌نظیر با طراحی‌ فوق‌العاده متعدد و جذابی از این محصولات در بازار هستید که بتوانید با کمک آن‌ها زیبایی فضای داخلی ساختمان به‌ویژه منزل و محیط کار را افزایش دهید. اما در ابتدا برای آنکه بتوان انتخاب درست و کاربردی در خرید فرش انجام داد، بهتر است با برخی از رایج‌ترین انواع و کاربرد آن‌ها، آشنا شد. انواع فرش که در خانواده‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارت‌اند از:

  • فرش ماشینی؛
  • فرش دستباف؛
  • موکت؛
  • گلیم و جاجیم؛
  • روفرشی.

قیمت و خرید فرش ماشینی 6 ، 9 و 12 متری

فرش ماشینی

فرش ماشینی، رایج‌ترین نوع فرش است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. شرکت‌های متعددی، تولید این محصول را به عهده دارند و معمولا مهد آن‌ها در شهرهای کاشان، قم، تبریز و… است. البته کاشان حرف اول را در تولید فرش ماشینی می‌زند. تنوع طرح فرش ماشینی کاشان، قیمت مناسب و سهم زیادی که در بازار کسب کرده است، باعث شده تا فرش ماشینی کاشان نسبت به سایر فرش‌های تولیدشده در شهرهای دیگر ایران، شناخته‌تر باشد.

انواع فرش ماشینی از 500 شانه، 700 شانه، 1200 و 1500 شانه با طراحی، رنگ و اندازه‌های مختلف برای فروش عرضه می‌شود. اگر بودجه‌ خیلی بالایی ندارید؛ ولی می‌خواهید سالن پذیرایی، هال و حتی اتاق‌های خوابتان را با کمک این فرش‌های خوش‌طرح و رنگ، زیباتر کنید، فرش ماشینی گزینه مناسبی است.

البته قیمت فرش ماشینی در این زمانه نیز کم نیست؛ ولی با این حال جمعیت بیشتری می‌توانند آن را تهیه کنند. به شرطی که از فروشگاه یا بستر مناسبی برای خرید اقدام کنید. شما می‌توانید از ایمالز انواع فرش ماشینی با طرح، اندازه و قیمت مناسب را جستجو و بهترین را طبق سلیقه و بودجه خود، انتخاب کنید.

فرش دستباف

فرش دستباف، همچون دُری است گرانبها که هرکه آن را دارد، ارزش و قیمتش را می‌داند. فرش دستباف اثر دستان بانوان و آقایان قالی‌باف هنرمندی است که تمام حس و عشق هنریشان را در تار و پود نخ‌های ابریشم یا کرک، گره می‌زنند تا اثری گرانبها و ماندنی را برای زیباترشدن خانه‌هایتان خلق کنند.

هر طرح و هر رنگ از فرش دستباف با آدمی سخن می‌گوید و اگر توان مالی بالایی دارید و بودجه برایتان اهمیتی ندارد، پیشنهاد می‌کنیم که حتما فرش دستباف بخرید. قم، کاشان و تبریز مهد فرش دستباف است و هنرمندان زیادی در این شهرها به بافت این اثر هنری مشغولند.

البته در برخی از شهرهای ایران هم هستند هنرمندان قالی‌بافی که به بافت فرش دستباف مشغولند، اما این 3 شهری که نام بردیم، معمولا در بین سایر شهرها از شهرت و شناخت بیشتری برخوردارند.

برای آنکه فرشی اصیل و البته با قیمت مناسب خریداری کنید، می‌توانید به ایمالز مراجعه کنید تا با بررسی محصولات مختلف از فروشندگان متعدد، ابتدا قیمت و مدل‌ها را مقایسه و بهترین را با توجه به سلیقه و نیازتان خریداری کنید.

قیمت فرش دستبافت کاشان، تبریز و اردکان 6 ،9 و 12 متری

موکت

موکت هم نوعی فرش است که همه شما کم‌وبیش طرح و رنگ‌های متعددی از آن را یا در خانه خود یا در منزل اقوام، دوستان و آشنایان و حتی محل کار و ادارات هم دیده‌اید. معمولا برای جلوگیری از جمع شدن گرد و خاک در گوشه‌ها اطراف دیوارهای خانه یا برای پوشاندن زمین موزاییک شده و چیدن فرش ماشینی یا دستباف به صورت تزئینی (به طوری که فرشها کنار هم قرار نگیرند) از موکت استفاده می‌کنند.

برخی هم ترجیح می‌دهند از مدل‌های جدید که شباهت کمی با فرش ماشینی ندارند، به جای فرش، استفاده کنند. در واقع موکت ها از لحاظ بافت با یکدیگر متفاوت هستند. پرز بلند، پرز متوسط و پرز کوتاه که در فهرست موکت های مرغوب قرار دارند. اندازه و شکل الیاف هم در ایجاد بافت‌های مختلف موکت موثرند مانند بافت ساکسونی، فریز، کات و لوپ نیز در طرح و رنگ مختلف و زیبا تولید می‌شوند.

اینکه از موکت استفاده کنید، کاملا سلیقه‌ای است؛ اما در اینکه مقرون‌به‌صرفه‌تر از فرش دستباف و ماشینی است، شکی نیست و هر کسی با توجه به نیاز خود می‌تواند آن را خریداری کند.

گلیم و جاجیم

گلیم و جاجیم یکی از زیباترین صنایع دستی اصیل ایرانی است که از گذشته تا به امروز استفاده می‌شود. تفاوت گلیم و جاجیم نسبت به هم از لحاظ روش و نوع بافت، چله، طرح و ضخامت است. در واقع در بافت گلیم بیشتر روی دوام کار توجه می‌شود تا لطفات و زیبایی؛ اما در جاجیم به ظرافت، زیبایی و طراحی آن توجه می‌کنند و ضخامت کمتری نسبت به گلیم دارد؛ پس گلیم نوعی زیرانداز و جاجیم روانداز، بالاپوش و در برخی موارد زیرانداز است. شما می‌توانید بنا به سلیقه و نیازتان هر کدام را که دوست دارید تهیه و خریداری کنید.

رو فرشی

روفرشی نوعی پارچه بافتِ ضیخم است که با طرح‌ و نقش زیبا و سنتی توسط هنرمندان ایرانی تولید می‌شود. یزد را بیش از هر جای دیگری به تولید این منسوجات می‌شناسند. با کمک روفرشی، طول عمر و دوام فرش در برابر فرسودگی، ساییده‌شدن و نور خورشید افزایش می‌یابد.

قیمت روفرشی 6 ،9 و 12 متری کش دار جدید طرح فرش

بهترین روفرشی های بازار در  ایمالز

خرید انواع فرش و گلیم از ایمالز؛ بدون دغدغه قیمت بدون نگرانی از اصالت کالا

حال که اطلاعاتمان را در مورد انواع فرش و گلیم افزایش دادیم، نوبت به خرید است که از کجا انجام شود. ایمالز یکی از معتبرترین وب‌سایت‌ها برای خرید انواع فرش و گلیم است؛ زیرا امکان بررسی، تحقیق و مقایسه انواع فرش و گلیم با طرح‌، رنگ‌ و قیمت‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید، بهترین را انتخاب کنید. ضمن اینکه در ایمالز خیالتان راحت است که درگیر کلاهبرداری سودجویان نمی‌شوید و خرید امنی را تجربه می‌کنید. با هر توان مالی می‌توانید کالای مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید. بدون نیاز به حضور در فروشگاه، کاملا آنلاین در خانه یا محل کار و با کمک چند کلیک ساده به راحتی آبِ خوردن خرید کنید و منتظر ارسال سفارشتان بمانید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 70

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها