00%
منو

مرگ در اثر کاشت مو ممکن است؟

موهای پرپشت و خوش حالت می‌تواند به داشتن چهره‌ی زیبا و جذاب کمک بسیاری کند. همه انسان‌ها اعم از خانم و آقا، به دنبال داشتن چهره جذاب و زیبا هستند. به مرور زمان با افزایش سن عوامل مختلفی موجب ریزش موی سر و کم پشت شدن آن می‌شود. این عوامل در بیشتر موارد به صورت ناخودآگاه و کاملا غیرارادی در فرد بروز می‌کند و باعث ریزش شدید موهای سر می‌شود.

کاشت مو
خوشبختانه علم پزشکی به قدری پیشرفت کرده است که در حال حاضر با کمک روش‌های درمانی مختلف، می‌توان نسبت به درمان ریزش موهای سر و طاسی موها اقدام کرد. با توجه به مقاله کاشت مو در کلینیک صدف : کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌گویند. قسمتی که فولیکول‌ها از آن برداشت می‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول‌ها در آن قرار می‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد. عمل کاشت مو بسته به تعداد موهای کاشته شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به هوش بوده و فقط بی‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با عوارض و خطرات کاشت مو اطلاعات بیشتری پیدا کنید.

مرگ هنگام جراحی کاشت مو ممکن است؟

یکی از روش‌های درمان قطعی ریزش موی سر و طاسی موها، کاشت مو است. این روش یکی از کم‌تهاجم‌ترین و بهترین روش‌های درمانی ریزش مو بوده و به هیچ عنوان نمی‌تواند موجب مرگ افراد شود. پزشکان سعی می‌کنند با کمترین میزان خونریزی و بخیه، کاشت مو را انجام دهند. در واقع با کمک تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته، سعی می‌کنند تا میزان درد و خونریزی را به حداقل برسانند. امروزه در مقایسه با گذشته از روش‌های قدیمی کاشت مو که با بخیه همراه بوده کمتر استفاده می‌شود. بیشتر از روش‌هایی استفاده می‌کنند که میزان جراحت و دوران نقاهت فرد را به حداقل برسانند.
با این وجود می‌توان گفت احتمال مرگ پس از کاشت مو تقریبا صفر است. اما برخی از افراد به داروهای تزریق شده ممکن است حساسیت نشان دهند، این حساسیت می‌تواند باعث بروز سکته قلبی در فرد شود. با این حال بهتر است قبل از انجام کاشت مو تمام تست‌های دارویی از مراجعه کننده گرفته شود تا خطر بروز سکته قلبی به صفر برسد.

آیا مرگ بعد از اتمام جراحی کاشت مو ممکن است؟

با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت hrbr.ie: مرگ بعد از کاشت مو به ندرت در جهان اتفاق افتاده است. قطعا نمی‌توان مرگ فرد بعد از عمل را به کاشت مو نسبت داد. بیشتر پزشکان بر این باورند که ممکن است فرد از قبل در شرایط جسمی خوبی قرار نداشته باشد و همین موضوع می‌تواند به یک عامل خطرساز بعد از کاشت مو تبدیل شود. برخی از کلینیک‌های غیرمعتبر قبل از انجام عمل کاشت مو تست‌های مربوط به حساسیت دارو را انجام نمی‌دهند. همین امر می‌تواند در بسیاری از مواقع موجب حساسیت دارویی فرد، سکته قلبی و در نهایت مرگ فرد شود.

عوارض خطرناک کاشت مو چیست؟

کاشت مو هم همانند دیگر عمل‌های جراحی و زیبایی با عوارض و مزایای بسیاری همراه است. عوارض کاشت مو به دو دسته عوارض عمومی و عوارض خطرناک تقسیم می‌شوند. عوارض عمومی در دوران نقاهت خود را نمایان می‌کنند و بعد از مدت زمان کوتاهی با نگهداری و مراقبت درست بهبود پیدا می‌کنند. اما تنها یک درصد احتمال وقوع عوارض خطرناک کاشت موی سر وجود دارد. این عوارض در مقایسه با عوارض عمومی کاشت مو کمی خطرناک هستند و می‌تواند به دلایل مختلفی چون عدم مهارت پزشک، کلینیک نامعتبر و… ایجاد شود. در ادامه با عوارض خطرناک کاشت مو در روش‌های fit و fut بیشتر آشنا خواهید شد:

  • روش fut: از عوارض خطرناک این روش می‌توان به خونریزی، عفونت و نکروز، التهاب فولیکول، باز شدن بخیه، بی‌حسی، درد طولانی مدت، زخم گوشتی، ریزش مو شدید و… اشاره کرد.
  • روش fit: از عوارض این روش کاشت مو هم می‌توان به تنگ شدن بانک مو، اسکار نقطه‌ای، ریزش مو شدید، کیست‌های زیرپوستی و… اشاره کرد.

چطور از عوارض کاشت مو جلوگیری کنیم؟

نگهداری و مراقبت از کاشت مو می‌تواند روی نتیجه نهایی کار تاثیر بسیاری داشته باشد. اگر به نکات مراقبتی بعد از کاشت مو توجه داشته باشید می‌توانید عوارض کاشت موی سر را به حداقل برسانید. به طور کلی آنچه که می‌تواند باعث کاهش عوارض کاشت موی سر شود کلینیک مورد نظر و توجه به مراقبت‌های بعد از کاشت مو است. ازجمله نکات مهمی که باید بعد از کاشت مو به آن‌ها توجه داشته باشید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهتر است تا سه روز بعد از عمل کاشت مو استراحت کنید.
  • در روزهای اول در زمان خوابیدن توجه کنید که فولیکول‌‌های موی سرتان به بالشت برخورد نکند.
  • به هیچ عنوان از کلاه و روسری استفاده نکنید.
  • در روزهای اول از دست زدن و شستن ناحیه کاشت شده بپرهیزید.
  • سعی کنید به هیچ عنوان در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرید.
  • سعی کنید داروهای خود را در موعد مقرر استفاده کنید، به این ترتیب از بروز عفونت در بدن جلوگیری خواهید کرد.

علاوه بر این موضوع با مصرف داروها، محلول‌ها و شامپوهایی که پزشک برای بعد از کاشت مو تجویز می‌کند می‌توانید عوارض کاشت موی سر را کاهش دهید.

جمع بندی

متاسفانه ریزش موی سر یکی از عارضه‌هایی است که امروزه افراد بسیاری را درگیر خود کرده است. در گذشته روش دائمی و مطمئنی برای درمان آن وجود نداشته، اما امروزه با توجه به پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی راه و روش‌های بسیاری برای درمان این عارضه بوجود آمده است. اما هر عمل جراحی و زیبایی با معایب و عوارضی همراه است که اگر نسبت به بهبود آن‌ها اقدام نکنید، می‌تواند به یک عامل خطرساز تبدیل شود و سلامت فرد را به خطر بیندازد.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 263

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها