00%
منو

جدیدترین روش کاشت مو در تبریز

مو یکی از مواردی است که در زیبایی چهره تاثیر زیادی می‌گذارد. اکثر ما دچار ریزش مو شده ایم و برای درمان ان راه های مختلفی را امتحان کرده ایم. ممکن است بعضی از ما با روش های قدیمی که از بقیه افراد شنده ایم دست به انجام درمان های خانگی زده باشیم. نتیجه این درمان ها در افراد مختلف متفاوت است. ممکن است برای بعضی تاثیر گذار باشد و برای بعضی افراد تاثیر چندانی نداشته باشد. یکی از دلایل ریزش مو عولمل ژنتیکی است که برای آن درمان قطعی با دارو و آمپول وجود ندارد. بهترین روش برای درمان این نوع ریزش مو کاشت مو است. در ادامه به علایم و دلایل ریزش مو می‌پردازیم و بهترین روش کاشت مو را معرفی می‌کنیم.

علایم ریزش مو

همه افراد روزانه 100 تا از تارموهای خود را ازدست می‌دهند. ریزش مو یک امر طبیعی است و برای هر فردی با توجه به شرایط جسمی، آب و هوا، افزایش سن و ژنتیک و… فرق می‎کند. در طول زمان علایمی مشاهده می‌شود که می‌توان گفت غیر طبیعی و نیاز به مراجعه به پزشک برای پیدا کردن علت آن است. این علایم می‌تواند یکی از گزینه ‌های زیر باشد:

  • نازک شدن تدریجی بالای سر
  • طاسی نقطه ای یا مدور
  • سست و ضعیف شدن ناگهانی مو

ریزش موی کل بدن

 

دلایل ریزش مو

  • عوامل ژنتیکی : اگر سابقه طاسی و ریزش مو درخانواده شما وجود دارد احتمال ریزش موی شما به دلیل این مورد معمول و علدی است.
  • رژیم غذایی نامناسب: جنس مو از پروتئین است و به همین دلیل کمبود پروتئین در مواد غذایی در مدت طولانی باعث ریزش شدید مو می‌شود. وجود برخی از مواد معدنی نیز در فرایند ساخت تارهای مو ضروری است. کمبود آهن علاوه بر ایجاد کم‌خونی، می‌تواند باعث ریزش مو ناگهانی شود. ریزش مو در اثر رژیم غذایی نامناسب معمولاً با برطرف کردن کمبودهای بدن، خود به خود درمان می‌شود و نیاز به مداخلات درمانی دیگری ندارند.
  • تغییرات هرمونی: تغیرات هرمونی می‌تواند علل و دلایل مختلفی داشته باشد مانند بارداری، زایمان و… که غده تیروئید را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مشکلات تیروئیدی نیز باعث ریزش مو می‌شود.

الگوهای طاسی مو

نازک شدن کل موهای سر: بدین صورت که ریزش مو فقط در یک قسمت از موی سر اتاق نمی‌افتد و شما با گذشت زمان متوجه کم پشت شدن موهایتان می‌شوید.

پسرفت موهای جلو و خط مو: این عامل در آقایان شایع بوده و به این صورت است که از دو طرف پیشانی موها می‌ریزد وطاس می‌شود.

نازک شدن تاج یا فرق سر: ریزش مو در تاج معمولا با نازک شدن شروع می شود تا پوست سر ظاهر شود و پس از آن یک نقطه طاسی ممکن است ظاهر شود. این نقطه طاسی ممکن است تا زمانی پیشرفت کند که به خط موی در حال ریزش برسد و یا یک ناحیه مشخص از طاسی در بالای سر ایجاد کند.

راه‌های درمانی ریزش مو تحت عوامل ژنتیکی

برای درمان ریزش مو راه‌کارهایی ارائه شده است. راه حل‌هایی مانند مصرف دارو با تشخیص پزشک، روغن تراپی و یا کاشت مو.

اگر علت ریزش مو در شما به دلیل عوامل ژنتیکی باشد بهترین روش برای درمان طاسی سر کاشت مو خواهد بود؛ زیرا استفاده از آمپول‌ها و قرص‌ها برای درمان این نوع از ریزش مو تاثیری نخواهند داشت.

کاشت مو به روش super fit

کاشت مو روش درمانی برای ریزش مو است که چندین دهه قبل کشف و رواج پیدا کرده است. این درمان با انتقال موهای مقاوم در بدن و یا پشت سر، به قسمت‌هایی از سر که دچار طاسی شده‌اند، صورت می‌گیرد. منظورمان از مو فقط تار مو نیست؛ بلکه منظورمان پیاز مو، سلول‌های سازنده‌ی مو و ساختارهای دیگری که در ساخت و حفظ سلامت مو موثرند. از گذشته تا به امروز روش‌‌های بسیاری برای کاشت مو انجام شده است.

جدیدترین روش کاشت مو در تبریز، با استخراج واحدهای فولیکولی انجام می‌گیرد. روش‌های این دسته نیازی به ایجاد برش در سر، ندارند و فولیکول‌ها به شکل واحدی با ایجاد سوراخ‌های ریزی که کمتر از یک میلی‌متر قطر دارند، استخراج می‌شوند. این روش‌ها به قدری کم تهاجمی هستند که با لقب کاشت موی بدون جراحی شناخته می‌شوند.

چرا روش Fit اختراع شد؟

در روش قدیمی‌تر کاشت مو یعنی Fut، از قسمت پشت سر برشی ایجاد می‌شود تا واحدهای فولیکولی را به صورت نواری استخراج کنند. در این روش کاشت مو با خود خونریزی به همراه دارد و در بیشتر مواقع این برش ایجاد شده در پشت سر حتی با گذشت زمان جای بریدگی کامل درمان نمی‌شود. این روش به دلیل ایجاد زخم و خونریزی برای کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند چندان مناسب نیست. به طور مثال در افراد دیابتی که التیام زخم‌ها با مشکل مواجه است، بهتر است از روش FUT استفاده نشود.

همه این دلایل باعث به وجود آمدن کاشت مو به روش super fit شده است.

نحوه کاشت مو به روش super fit در تبریز:

در اولین مرحله برای کاشت مو به این روش ابتدا باید واحدهای فولیکولی را از بانک مو استخراج کنیم. معمول ترین روش برای انتخاب بانک مو، موهای پشت سر و یا پشت گوش است ولی در مواردی از موی بدن و یا ریش نیز استفاده می‌شود.

به وسیله پانج این واحد ها از سر جدا شده و برای کاشت اماده می‌شوند. واحدهای فولیکولی از نظر سلامت بررسی شده و اگر لازم باشد در زیر میکروسکوپ ترمیم می‌شوند. در این مدت فولیکول‌ها را در مایع نگهدارنده قرار می‌دهند تا آسیبی نبینند. به واحدهای فولیکولی که آماده‌ی کاشت هستند، گرافت می‌گویند.

تمام گرافت‌ها به محل مورد نظر در جلوی سر انتقال پیدا می‌کنند. در این مرحله مهارت جراح باید زیاد باشد زیرا عمل تزریق این گرافت‌ها به سر خیلی مهم است و اگر درست انجام نشود باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود.

مزایای کاشت مو به روش super fit

  • بدون درد و خونریزی انجام می‌شود
  • تمام مراحل کاشت مو توسط دستگاه های پیشرفته انجام می‌گیرد.
  • بدون نیاز به بی‌هوشی است و فقط با بی حسی موضعی کاشت مو انجام می‌شود.
  • بدون ایجاد جای زخم روی سر
  • درصد موفقیت کاشت مو در این روش بیشتر از روش‌های دیگر است.

کلام آخر:

اگر شما نیز دچار ریزش مو هستید و به دنبال پیدا کردم امن ترین روش کاشت مو می‌گردید بهترین پیشنهاد آن است که ابتدا توسط یک متخصص ویزیت شوید و طبق توصیه های آن متخصص عمل کنید. بهترین روش برای درمان ریزش مو کاشت مو است. کاشت مو به دو روش انجام می‌گیرد با جراحی و بدون جراحی. روش پیشنهادی ما روش بدون جراحی است که در این روش از درد و خونریزی خبری نبوده و نیازی به بی هوشی نیست. این روش کاشت مو در تبریز نیز رایج است و توسط کلینیک های حرفه ای پوست و مو و با استفاده از دستگاه های پیشرفته انجام می‌گیرد.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 111

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها