00%
منو

ثبت نام وام ازدواج و راهی که با کفش آهنین باید رفت

ثبت نام وام ازدواج

در چند سال اخیر باتوجه به رشد چشمگیر تورم و افزایش هزینه های زندگی و ازدواج ، کمیسیون تلفیق افزایش مبلغ وام ازدواج را تصویب کرده است.
با توجه به افزایش مبلغ وام ازدواج در سال 1401، برخی از بانک ها از متقاضیانی که وام ازدواج ثبت نام کرده اند، به جای یک ضامن و یا سفته، مدارک دیگری نیز تحت عنوان ضمانت از متقاضی مطالبه می کنند.
بعضی از بانک ها به جای یک ضامن، حضور دو ضامن را ضرروی می دانند. در صورتی که در سامانه تسهیلات قید شده است که یک ضامن کفایت می کند.
حتی در سامانه تسهیلات وام ازدواج بیان شده است که شخص متقاضی می تواند یارانه دریافتی خود را به عنوان ضمانت وام ازدواج قرار دهد.
هر فردی که فیش حقوقی دارد، می تواند ضامن شود؛ اعم از کارمند، نظامی و غیره و حتی خود فرد هم اگر فیش حقوقی داشته باشد، به عنوان ضمانت، بانک می تواند از آن استفاده کند.

 

ثبت نام وام ازدواج

ثبت نام وام ازدواج

3 نکته ای که فرد متقاضی هنگام دریافت وام ازدواج در زمان ثبت نام می بایست توجه داشته باشد:

1.    متقاضیان می بایست هنگام ثبت نام وام ازدواج تمام اطلاعات خود را به طور صحیح وارد نمایند تا اطلاعات توسط سازمان ثبت احوال جمهوری اسلامی ایران برررسی و پس از  تایید، کد رهگیری برای فرد ارسال می شود.
2.    در نظر داشته باشید هر فرد فقط یک مرتبه می تواند ثبت نام وام ازدواج را انجام دهد و وام ازدواج دریافت نماید.
3.    از آن جایی که پروسه ثبت نام، تایید ثبت نام و سایر مراحل تا دریافت وام طولانی می باشد و همچنین با توجه به تعداد بالای متقاضیان دریافت وام ازدواج، افرادی که خواستار دریافت وام ازدواج هستند، بهتر است در اولین فرصت، برای ثبت نام وام خود اقدام نمایند.

نحوه ی ثبت نام وام ازدواج

پس از اینکه وارد سایت سامانه تسهیلات وام ازدواج به نشانی  ve.cbi.ir شدید، از منوی سمت راست صفحه روی گزینه ی «ثبت نام جدید» کلیک نمایید. در این صفحه فرم ثبت نام وام ازدواج را مشاهده می کنید.
در این مرحله باید تمامی موارد خواسته شده را به دقت پر کنید و در نهایت بعد از پر کردن فرم  و انتخاب بانک مورد نظرتان بر روی گزینه ی «ادامه» کلیک نمایید تا ثبت نام وام ازدواج شما تکمیل شود و به تلفن همراه تان یک کد رهگیری 10رقمی ارسال می گردد.
به عبارتی دیگر شما زمانی می توانید از اتمام روند ثبت نام وام ازدواج خود اطمینان حاصل نمایید که کد رهگیری را مشاهده نمایید.
مشکلی که در این مرحله خیلی از متقاضیان با آن مواجه هستند ، انتخاب بانک مورد نظرشان در سامانه می باشد. چنانچه شما هم در انتخاب بانک مورد نظرتان به مشکل بر خوردید، تیم وامینا می تواند به شما در این زمینه مشاوره دهد و به شما در انتخاب بانک و ثبت نام وام ازدواجتان کمک کند.
پس از ثبت نام و دریافت کدرهگیری متقاضيان می توانند با مراجعه به سامانه وام ازدواج به آدرس ve.cbi.ir برای بررسی وضعیت ثبت نام خود به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند.
برای این منظور، به منو« مشاهده وضعيت» در منوي اصلي سایت رفته و با وارد کردن شماره ملي و کد رهگيري، نسبت به پيگيري مراحل اعطاي وام خود مطلع شوید.
در صورتی که از سوی بانک ثبت نامی خود تعیین شعبه شده باشید، باید ظرف مدت 12 روز کاري به شعبه مشخص شده مراجعه و مدارک مورد نياز را تحویل دهید.
بديهي است در صورت عدم مراجعه متقاضيان پس از تعيين شعبه توسط بانک مربوطه در مدت زمان مذکور، از صف بانک مربوطه حذف خواهند گرديد.

ثبت نام فوری وام ازدواج

نحوه ی ویرایش فرم ثبت نام شده

اگر پس از ثبت نام وام ازدواج، متوجه اشتباهی در فرآیند ثبت نام شدید و می خواهید آن را ویرایش کنید، کافیست دوباره وارد سایت دریافت وام شوید.
از منوی سمت راست سایت روی گزینه ی « ویرایش ثبت نام» کلیک نمایید. بعد از وارد کردن کد ملی و کد رهگیری سایت اجازه ی دسترسی به شما را خواهد داد.
حال شما می توانید از میان فیلد های به نمایش درآمده، آن قسمت هایی که مدنظرتان است را ویرایش نمایید.
در نظر داشته باشید،که فقط فیلد هایی مانند بانک، تاریخ تولد، تاریخ عقد و شهر محل سکونت قابل ویرایش می باشند.

مبلغ وام ازدواج در سال 1401

مبلغ وام ازدواج  در سال 1401، حداقل120 و حداکثر 150 میلیون تومان می باشد . یعنی فردی که متقاضی است با توجه به شرایط سنی خود، در صورتی که ایثارگر، جانباز و آزاده بوده و یا از فرزندان ایشان و یا فرزندان شاهد باشد، وام را با دو برابر مبلغ اصلی خود دریافت می کند.
توجه داشته باشید که مبلغ وام ازدواج به زوجینی تعلق می گیرد که تاریخ عقد نکاح آن ها، در تاریخ اول فروردین ماه سال هزار و سیصد و نود و هفت و پس از آن، ثبت شده باشد.

 

حداقل و حداکثر مبلغ وام ازدواج چقدر است؟

حال سوال این است که حداقل مبلغ وام ازدواج شامل چه کسانی می شود و مبلغ مازاد بر این وام، به چه کسانی تعلق می گیرد؟!

•    مبالغ وام دریافتی به شرایط سنی زوجین بستگی دارد. یعنی، اگر سن آقا (زوج) از 25 سال بیشتر و سن خانم (زوجه) از 23 سال بیشتر باشد، هر کدام از زوجین می توانند، مبلغ حداقلی وام ازدواج یعنی 120 میلیون تومان را بعد از ثبت نام وام ازدواج دریافت نمایند.
•    اگر سن آقا (زوج) از 25 سال کمتر و سن خانم (زوجه) از 23 سال سن کمتر باشد، هریک از زوجین، می توانند 150 میلیون تومان ، پس از ثبت نام وام ازدواج دریافت نمایند.

توجه : در خصوص اخذ ضامن جهت بهره مندی از تسهيلات قرض الحسنه ازدواج، برای متقاضيان مذکور و عدم تکميل مدارک از سوي متقاضيان، ثبت نام شما توسط بانک از سامانه حذف خواهد شد.

 

از آن جایی که پروسه ثبت نام وام ازدواج گاهاً سخت و زمان بر است و حتی فرد متقاضی به راحتی نمی توانند بانک مورد نظر خود را در سامانه تسهیلات ازدواج ثبت نماید، لذا مجموعه ما این کار را برای شما در کوتاه ترین زمان ممکن برای ثبت بانک و شعبه مورد نظرتان انجام می دهد .
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت وامینا مراجعه نمایید و یا با شماره 09367577275 جهت هر گونه سوال و یا مشاوره تماس و یا پیام دهید.

 

برچسب ها : وام ازدواج,ثبت نام فوری وام ازدواج,ثبت نام وام ازدواج

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 22

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها