00%
منو

دلایل نداشتن رابطه جنسی پس از ازدواج چیست؟

رابطه جنسی یکی از حساس ترین موضوعات در زندگی مشترک است. حتی کسانی که انواع اطلاعات شخصی خود را فاش می کنند، اغلب وقتی موضوع زندگی جنسی آنها مطرح می شود، سکوت می کنند. نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج می تواند برای بسیاری از زوجین پیش آید اما سوال مهم این است که آیا ازدواج بدون رابطه جنسی می تواند پایدار بماند؟

رابطه جنسی پس از ازدواج

رابطه جنسی پس از ازدواج

عواقب نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج چیست؟

در حالی که رابطه جنسی مهم ترین عامل در خوشبختی یک رابطه نیست، رابطه جنسی و صمیمیت از دست رفته در ازدواج شما می تواند منجر به مسائل جدی مانند خشم، خیانت، قطع ارتباط، عدم عزت نفس و انزوا شود که همه آنها در نهایت می تواند به آسیب های جبران ناپذیری در آینده منجر شود.

اگر در ازدواج شما صمیمیت وجود نداشته باشد، شکاف هایی در رابطه شما ایجاد می شود که به طور بالقوه منجر به از دست دادن دائمی ارتباط عاطفی و کلامی با همسرتان می شود.

موارد زیر برخی از مشکلاتی است که با کمرنگ شدن رابطه جنسی در ازدواج شما به وجود می آید:

شریک طرد شده احساس می کند که مورد محبت قرار نگرفته و احساس ناامنی می کند

زوجین شروع به کناره گیری از یکدیگر می کنند

احتمال خیانت به همسر چند برابر می شود

اگر مشکلات ادامه یابد، طلاق قریب الوقوع است

برای بررسی و حل نبود رابطه جنسی بعد از ازدواج مهم است که دلایل عدم رابطه در ازدواج را درک کنید. علاوه بر این پیشنهاد می شود از سکس تراپیست برای بهبود رابطه خود کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره سکس تراپی آنلاین می توانید به سایت پرتو زندگی مراجعه کنید.

دلایل برقرار نکردن رابطه جنسی بعد از ازدواج چیست؟

1. استرس منجر به عدم صمیمیت و رابطه می شود

عده ای باور ندارند که استرس می‌تواند بر میل جنسی افراد به ویژه مردان تأثیر بگذارد. مطالعات انجام شده ارتباطی بین استرس و کاهش میل جنسی پیدا کرده است.

اگر به دنبال راهی برای رفع صمیمیت از دست رفته در ازدواج خود هستید، باید بزرگترین مقصر نداشتن رابطه جنسی را استرس بدانید. استرس در محل کار یا خانه باعث می شود مردان و زنان احساس خستگی کنند، در نتیجه خواب یا راه های دیگری برای آرامش، بیشتر از رابطه جنسی جذاب می شود.

با شریک زندگی خود در مورد آنچه باعث استرس او می شود صحبت کنید و هر کاری که می توانید انجام دهید تا برخی از بارها را از روی دوش او بردارید.

3. رنجش می تواند به رابطه شما آسیب وارد کند

ممکن است شریک زندگی شما احساس رنجش کند. مسائل حل نشده در رابطه شما می تواند باعث شود او از شما کناره گیری کند. تنها راه برای حل این موضوع این است که آشکارا در مورد رابطه خود صحبت کنید و سعی کنید مسائلی را که ممکن است به صمیمیت شما آسیب وارد کند حل کنید.

4. فرسودگی

همه شما در مورد فرسودگی و تأثیر آن بر میل جنسی می دانید. بین شیفت های کاری زیاد و مراقبت از بچه ها و …، رابطه جنسی در لیست اولویت ها قرار ندارد. شاید فکر کردن به رابطه جنسی در این شرایط سخت باشد و حتی دیگر انرژی برای شما باقی نماند!

5. عدم رعایت بهداشت شخصی

ممکن است شریک زندگی شما قبل از اینکه به رختخواب برود دوش گرفتن و مسواک زدن را فراموش کرده باشد. بنابراین موضوعات بهداشت شخصی و رابطه جنسی با هم ارتباط داشته و می تواند باعث اذیت شدن طرف مقابل شود.

کلام آخر

ازدواج و رابطه زناشویی مانند یک گیاه زنده است که به نگهداری نیاز دارد. جنبه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی ما می تواند به نحوه رشد و یا مرگ این رابطه کمک کنند. یکی از مواردی که ممکن است به شکلی ریشه ای بر تداوم و موفقیت رابطه زناشویی تاثیر بگذارد، رابطه جنسی است. بنابراین اگر در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستید حتما آن را جدی گرفته و به متخصص سکس تراپی مراجعه کنید.

 

برچسب ها : سکس_تراپی,مشاوره_زناشویی,مشاوره_ازدواج

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 22

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها