00%
منو

اهمیت صندلی رستورانی در دکور رستوران

اگر شما صاحب یک رستوران یا کافی شاپ هستید یا قصد استارت این شغل را دارید بهتر است قبل از هر کاری به فضا و محیط داخلی رستوران یا کافی شاپتان بیاندیشید . خودتان را تصور کنید وقتی به همراه خانواده به یک رستوران می روید تا شبی را به دور از استرس در کنارشان شاد باشید یا وقتی شخص موردعلاقه تان را دعوت به نوشیدن یک قهوه در کافی شاپ می کنید

بیشترین دلیلی که ممکن است آن کافی شاپ یا رستوران را انتخاب کنید در قدم اول فضای داخلی آنجاست الخصوص زمانی که آن مکان تازه افتتاح شده باشد . چرا که انرژی مثبت ، آرامش آن فضا بر روی عصب انسان تاثیر گذار است. گاهی به تنهایی استفاده از دکور لوکس نمیتواند رستوران شما را به سمت بهترین بودن هدایت کند بلکه طراحی علمی و با اصول معماری ، چنینش مناسب آن فضا را متمایز می کند.

بعنوان مثال رستوران غذاهای ایرانی را در نظر بگیرید که از کانتر وصندلی کانتر برای پذیرایی از مشتریانش استفاده می کند مشخص است که صندلی کانتر برای نشستن به مدت طولانی یا حتی خود کانتر مناسب سرو غذاهای ایرانی نیست و بهتر است که از صندلی رستورانی مناسب تری برای این کار استفاده شود. به طور کلی فضاهای صرف غذا و نوشیدنی را میتوان در چهار دسته اصلی کافه و بار(صرف نوشیدنی)، رستوران ها و فست فود ها (برای صرف وعده های غذایی) دسته بندی نمود هریک از این نمونه ها نیز بسته به محل قرارگیری، نوع مخاطب و انواع غذا و نوشیدنی خود به انواع مختلفی قابل تفکیک می باشند.

تفاوت اصلی رستوران ها و فست فودها در نوع غذای ارایه شده و همچنین شیوه سرو آن بوده و طراحی دکورسیوان رستوران با فست فود و کافی شاپ کاملا متفاوت است . در این مقاله سعی داریم به ویژگی ها و چیدمان مناسب رستورانها بپردازیم .

http://uupload.ir/files/1tbm_c5007ba79f21f56df4f4df54f585d02f.jpg

ویژگی دکور انواع رستوران 

عموما در ایران رستورانهایی با طراحی داخلی متفاوت و خارق العاده تعداد اندکی وجود دارند چرا که این اصول همواره شامل ایده های شخصی رستوران دارن است و در آنها خبر نیروهای کاربلد معماری نیست. بنابراین پایبندی به نیاز مشتری کمتر به چشم میخورد . از آنجایی که رستورانها طیف وسیعی از مشتریان را دارند پس یک رستوران همانطور که باید مناسب خانوادها باشد همزمان نیز محیطی مناسب برای افرادی باشد که قرار مهم کاریشان را در آنجا برگزار میکنند. انتخاب نوع دکورسیوان بسته به منطقه ای که رستوران درآن قرار دارد متفاوت است .

بعنوان مثال اگر رستوران شما روبه دریا یا هر طبیعت زیبای دیگریست بهتر است نمای بیرونی رستورانتان شیشه ای باشد یا از آلاچیق های شیشهای استفاده کنید تا مشتریان از زیبایی طبیعت بهرمند شوند. اگر رو به جاده ای شلوغ است برای کم کردن سروصدا و شلوغی مناسب است فضای بیرون از داخل رستوران قابل مشاهده نباشد.

دکوراسیون را مطابق با غذا و نوع رستوران انتخاب کنید مثلا یک رستوان غذاهای ایتالیایی بهتراست از المانهای ایتالیایی استفاده کند همانطور که یک رستوران سنتی در گیلان باید از المانهای شهریش استفاده کند. باتوجه به زمان محدودی که مشتری در رستوران شماست میتوانید یک تجربه منحصربه فرد برایشان رقم بزنید. استفاده از صندلی حصیری یا آلمینیومی در هریک از این رستوران های می تواند بیانگر ماهیت رستوران و نوع آن باشد

اهمیت چیدمان در دکور رستوران

مهمترین نکته آرامش مراجعین است آرامش صرفا به معنای استفاده از رنگ های خنثی نیست بلکه میتوان در دل آرامش از نور و رنگهای هیجان انگیز استفاده کرد.آرامش و راحتی حتی در انتخاب میز و صندلی مناسب رستورانی تعریف کرد . رعایت فاصله برای حفظ حریم مشتریان در چینش رستوران ، تکیه مناسب صندلی ، تکان دادن و جابه جایی آسان همگی از ویژگی های یک چیدمان منطقی است.

بسته به نوع رستوران و بودجه شما انواع مختلفی از چیدمانها وجود دارند:

  • صندلی های کلاسیک : این صندلی ها مناسب دکورسیوان های چوبی و به سبک قدیمی هستند و همواره یادآور اصالت فرهنگی هستند.
  • صندلی های لوکس : اگر میخواهد از دکورسیوان با زرق و برق بالا استفاده کنید عموما رنگهای این صندلی ها سفید طلایی نقره ای هستند. برای رستوران‌های خاص و گران قیمت طبیعتاً از صندلی‌های لوکس‌تر با قیمت بالاتری هم باید استفاده کرد تا آن حس خاص و لاکچری به مخاطبین انتقال پیدا کند.
  • صندلی های مدرن : این سبک از صندلی ها در عین زیبایی از راحتی خوبی هم برخوردار هستند، همچنین با اشکال هندسی مربعی شکلی که دارند با پایه های چوبی نشان از مدرن بودن دارند . از دیگر نکات مثبت میز و صندلی رستورانی مدرن که خیلی هم به چشم می آید رنگ بندی های متنوع آن ها است که با تمام ترکیب رنگی ها قابل ست شدن می باشد . معمولا پایه های بلندتری دارند ولی برای رستورانها اگر دارای پوشش پارچه ای باشند مناسبترند.

  • تخت های کافه ای : در رستورانهای سنتی ایرانی تخت و قالی های دستباف روی آنها میتوانند خاطرات قدیمی را برای مشتریان زنده کنند.

دسته بندی های چیدمانی که مطالعه نمودید همواره میتوان در طراحی کافی شاپ ها ، فست فود ها و کافه های سنتی استفاده کرد. خوشبختانه در چیدمان این موراد محدودیت وجود ندارد .

فضای باز رستوران

با توجه به شیوع ویروس کرونا خیلی از رستوران ها برای جذب بیشتر مشتری اقدام به چیدمان در مبل در فضای باز کرده اند که این امر نوع جدیدی از دکوراسیون را می طلبد و نمی شود از مبلمان و چیدمان فضای داخلی برای فضای بیرونی نیز استفاده کرد.

در بسیاری از رستوران ها از مبلمان باغی برای این منظور استفاده می شود. این مبلمان ها هم در جنس پلاستیک و هم در جنس حصیری قابل استفاده می باشد.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 233

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها