00%
منو

لمس طبیعت، حس آرامش و لوکس بودن با محصولات چوبی

سازه های چوبی مانند آلاچیق چوبی، میز و صندلی چوبی و کتابخانه چوبی در طول تاریخ، بشر از آن ها بهره گرفته است از تنها منبع تجدید پذیر و یکی از قدیمی ترین مصالح جهان یعنی چوب ساخته می شوند. چوب بافتی زیبا دارد که با توجه به نوع درخت متفاوت می باشد. وجود همین تنوع و زیبایی، در کنار حس آرامشی که به روح انسان منتقل می کند، موجب گردید تا چوب، به عنوان مصالحی لوکس در صنعت ساخت و ساز تبدیل شود. چوب نماینده طبیعت در خانه ی شماست و روح زنده ی طبیعت را به فضای خانه شما تزریق می کند. امروزه بسیاری از وسایل را با طرح چوب وارد بازار می کنند، از جمله مواردی که در ساخت آنها چوب به کار رفته است می توان به انواع آلاچیق های چوبی، نیمکت چوبی و غیره اشاره کرد که در ادامه به تشریح هر یک از آن ها می پردازیم.

چوب ماده ای کاربردی در زندگی

چوب به دلیل آنکه عایق حرارتی، مقاوم بودن، خاصیت ارتجاعی، ارزان و در دسترس بودن، عدم آلودگی محیط زیست، تجدید پذیری، قابلیت پرداخت سطحی، رنگ پذیری و کنده کاری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به طوری که طراحان از چوب به عنوان متریالی در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون خارجی بهره می گیرند، که به چند مورد اشاره می کنیم:

آلاچیق چوبی

آلاچیق نوعی سازه و خیمه است که به عنوان سایان و فضایی سر پوشیده در یک محیط باز و سبز مورد استفاده قرار می گیرد جنس سازه عموما از چوب و فلز است ولی دیواره های آن می تواند از جنس: چوب، فلز، شیشه، پارچه سنگ، حصیر و یا حتی ترکیبی ساخته شود. در میان انواع آلاچیق، آلاچیق چوبی از قدمت و زیبایی بیشتری برخوردار است. عموما بهتر است از چوب ترمو برای ساخت آلاچیق چوبی استفاده شود.

مزایا استفاده از آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی یکی از بهترین، محبوب ترین و کاربردی ترین سازه ای است که می توان از آن در محیط های باز و فضای سبز استفاده نمود. آلاچیق های چوبی را معمولادر ابعاد مختلف و به صورت گرد، هشت ضلعی و شش ضلعی می سازند که توسط ستون های قوی نگه داشته می شوند.از مزایای داشتن یک آلاچیق در محیط و فضای خانه می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • نصب آن سریع انجام می شود.
  • در دکوراسیون خارجی از آن استفاده می شود.
  • مکان مناسبی برای برقراری جشن ها و مراسمات است.
  • در هر فصل و در هر شرایط آب و هوایی می توان از آن استفاده کرد.
  • مانند یک اتاق امن است و به شما اجازه می دهد تا بیشتر و بهتر از فضای سبز باغ لذت ببرید.

نیمکت چوبی

نیمکت را جایگاه نیز می نامند که در آن واحد چند نفر می توانند روی آن بنشینند. نیمکت را معمولا از چوب می سازند تا علاوه بر جلوه زیبایی که به محیط می دهد، موجب آسیب رساندن به محیط زیست نیز نشود. اگر در ساخت نیمکت های چوبی از ترکیب فولاد، سنگ و یا حتی مواد مصنوعی دیگر استفاده شود زیبایی آن را دو چندان می کند و طرح های متنوعی را پدید می آورد. برخی از نیمکت های چوبی دارای تکیه گاه و دسته هستند و برخی دیگر بدون دسته و تکیه گاه می باشند. نیمکت های چوبی یکی از عناصر زیبا سازی در طراحی شهری به شمار می آید که از دیرباز در مراکز عمومی و پارک ها مورد استفاده قرار گرفته است. این سازه در مدل ها و طرح های متنوع تولید و به بازار عرضه شده است که از آن نه تنها در محیط های باز و دکوراسیون خارجی، بلکه در محیط خانه و به عنوان ابزاری در دکوراسیون داخلی نیز می توان استفاده کرد.

مزایا استفاده از نیمکت چوبی

کاربرد نیمکت ها را نوع کاربری که دارند، جنس و طراحی آنها مشخص می کند. چوبی که برای ساخت نیمکت استفاده می شود باید از چوبی مرغوب، مقاوم و با کیفیت باشد تا در برابر عوامل محیطی مختلف سریع تخریب نشده و از بین نرود.عوامل مختلفی در هنگام ساخت، خرید و استفاده یک نیمکت چوبی باید در نظر گرفت که عبارتند از:

  • راحتی
  • مقاومت بالا
  • دوام و ماندگاری
  • جنس خوب و با کیفیت
  • مطابق با استانداردها و اصول

کتابخانه چوبی

کتاب ها برای برخی جزء اجزا دکوراسیون و برای برخی نیز جزئی از زندگی روزمره محسوب می شود. در هر صورت برای حفظ و نگهداری آن ها باید به کتابخانه ها و شلف ها متوسل شد. وقتی حرف از کتابخانه به میان می آید، ناخود آگاه ذهن به سمت کتابخانه های چوبی کشیده می شود.

مزایای استفاده از کتابخانه های چوبی

احتمالا شما نیز جزء افرادی هستید که به کتاب علاقه زیادی دارید ولی به علت کمبود فضا برای نگهداری کتاب هایتان دچار مشکل شده اید. خوبی داشتن کتابخانه چوبی علاوه بر زیبایی که به محیط می بخشد این است که کتابخانه ها را در هر گوشه و کناری و به هر شکل و اندازه ای و از هر نوع و جنسی می توان ساخت.

جمع بندی

دکوراسیون چوبی ایده ای کاملا منحصر به فرد، شیک و آرامش بخش است. چوب برآمده از طبیعت است که بسیاری از افراد خواهان استفاده از این مواد هستند. اما باید توجه داشت که این محصولات باید توسط افراد خبره و آشنا به صنعت چوب انجام شود تا بهترین نتیجه را در بر داشته باشد. شرکت محبوب وود با داشتن سابقه ای درخشان و نیروی ماهر سال ها است در این زمینه فعالیت می کند و توانسته نیاز مشتریان را پاسخگو باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات و سفارش هر گونه سازه ها چوبی در خانه و محوطه به سایت mahboobwood.com مراجعه فرمایید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 545

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها