00%
منو

روف گاردن، فضایی مناسب برای مطالعه در خانه شما

آیا تاکنون به انتخاب کتابخانه چوبی در روف گاردن فکر کرده اید؟ این ایده برای کسانی که عاشق مطالعه اند کمی بعید به نظر می رسد؛ چراکه تصور قرار دادن کتاب در هوای آزاد کمی دور از ذهن است؛ اما در دنیای امروز راه حلی برای تمام مشکلات وجود دارد. در ادامه، قصد داریم توضیحاتی در مورد چگونگی طراحی پشت بام سبز یا روف گاردن و چگونگی قرار دادن کتابخانه چوبی در پشت بام سبز راه کارهایی را ارائه دهیم. آلودگی هوا و نبود فضای سبز کافی باعث شده است که آپارتمان نشینان علاقه مند به ساخت روف گاردن یا پشت بام سبز شوند. این فضای سبز مدرن، نیاز به طراحی دقیق و اصولی دارد. اگر اهل مطالعه هستید و دوست دارید با طراحی روف گاردن بیشتر آشنا شوید، خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\44.png

همه چیز در مورد پشت بام سبز

پشت بام سبز یا روف گاردن همان باغچه های سبزی هستند که احتمالا در هنگام پرواز با هواپیما در پشت بام بعضی خانه ها دیده اید. شاید برایتان سوال شده باشد که این باغچه های سبز را چگونه بر فراز پشت بام ها ساخته اند؟ همانطور که ذکر شد، این فضاها توسط شرکت های صنایع چوب و فضای سبز قابل طراحی هستند. مراحل طراحی پشت بام سبز به شرح زیر است

  • وجود فضای کافی و مناسب برای طراحی روف گاردن
  • تهیه فلاورباکس های مناسب برای کاشت گل و گیاه
  • وجود شیر آب به منظور آبیاری گیاهان
  • طراحی سایر سازه ها و عناصر برای پشت بام سبز مانند آلاچیق چوبی و مبلمان

چگونه برای تبدیل پشت بام به روف گاردن اقدام کنیم؟

طراحی روف گاردن کاری تخصصی است؛ چراکه نمی توان تنها با قرار دادن چمن مصنوعی و چند وسیله دیگر اصول طراحی یک روف گاردن اساسی را رعایت کرد. ممکن است چیدمان غیراصولی به ایزوگام صدمه زده و مشکلات ریز و درشت جانبی دیگری را برایتان بتراشد. بنابراین، پیشنهاد می کنیم از راهنمایی طراحان حرفه ای در این کار غافل نشوید. این طراحان موظف اند تمام مراحل زیر را در هنگام قبول پروژه با دقت تمام انجام دهند.

گام اول، بررسی محیط توسط کارشناس

زمانی که شما به منظور ساخت پشت بام سبز به شرکت های طراح مراجعه نمایید، بی شک در قدم اول کارشناسی ماهر از محیط موردنظر دیدن خواهد کرد. گام بعدی زمانی برداشته می شود که فضای شما دارای تمام ویژگی های مدنظر باشد.

گام دوم، بررسی طرح مورد نظر مشتری

کارشناس باید تمام جوانب کار را در نظر بگیرد. این موارد شامل بودجه کارفرما، سلیقه او و حتی شرایط آب و هوایی می شود. ممکن است مشتری خواهان استفاده از ماده ای باشد که با توجه به اقلیم منطقه استفاده از آن مناسب نباشد؛ مثلا استفاده از فلز در مناطق شرجی چیزی شبیه دور ریختن زحمات و هزینه ها خواهد بود و طراح باید بتواند مشتری را از این قبیل مسائل آگاه کرده و جایگزینی مناسب به او پیشنهاد دهد.

گام سوم، خرید وسایل مورد نیاز برای بام سبز

در این مرحله با توجه به طراحی تایید شده توسط مشتری و طراح، اقدام به خرید برخی وسایل لازم جهت چیدمان بام سبز می شود. این وسایل شامل کفپوش سبز، فلاور باکس، آلاچیق، مبلمان، باربکیو و سایر وسایل خواهد شد. اگر شرکت طراح شما وابسته به صنایع چوب باشد، اغلب موارد یاد شده را خود طراحی و اجرا خواهد کرد، در غیر این صورت سفارش ساخت آن را به شرکت های دیگر خواهد داد.

دیگر خدمات شرکت های صنایع چوب

همان طور که ذکر شد، شرکت های تولیدکننده سازه های چوبی نه تنها در طراحی فضای پشت بام سبز دارای مهارت کافی اند بلکه آن ها می توانند سایر وسایل چوبی مورد نیاز را نیز طراحی کنند. البته این وسایل تنها برای استفاده در روف گاردن نیست و ممکن است برای دکوراسیون داخلی به کار روند برای مثال کتابخانه چوبی یکی از سازه هایی است که شرکت های صنایع چوب به خوبی از پس ساخت آن بر می آیند. اگر برای اتاق مطالعه یا دفتر کارتان نیاز به کتابخانه چوبی دارید، شما می توانید به در نظر گرفتن سبک کلی محیط سفارش ساخت آن را به تولیدکنندگان صنایع چوبی بدهید.

C:\Users\user\Desktop\اباریارلیب.jpg

آیا می توان کتابخانه چوبی در روف گاردن داشت؟

از آن جایی که چوب ماده ای بسیار زیبا و محبوب است، اکثر کارفرمایان دوست دارند از این ماده در پشت بام سبزشان استفاده شود؛ اما اغلب می ترسند که چوب به دلیل قرارگیری در معرض بارش و نور آفتاب چندان مقاوم نباشد. درست است که چوب در تماس با عناصر آب و هوایی عمر کوتاهی خواهد داشت؛ اما به این معنی نیست که شما نمی توانید از آن استفاده کنید. اولا امروزه نوعی چوب مقاوم به نام وودپلاست وجود دارد که در برابر تغییرات اقلیمی مقاوم است؛ و اگر دوست دارید در روف گاردن دنج و زیبایتان به مطالعه بپردازید، می توانید کتابخانه چوبی خود را زیر یک آلاچیق مناسب محفوظ کنید. استفاده از انواع سایه بان نیز می تواند مفید باشد.

C:\Users\user\Pictures\xchcjhzxcf.jpg

جمع بندی

طراحی روف گاردن کاری تخصصی است و باید توسط افراد حرفه ای انجام شود. چنانچه برای طراحی پشت بام خود به دنبال بهترین ها هستید، گروه محبوب وود را به شما پیشنهاد می کنیم. شما می توانید با مراجعه به سایت mahboobwood.com نمونه کارهای این مجموعه را دیده و برای ارتباط با کارشناس محبوب وود با شماره های درج شده در قسمت «تماس با ما» تماس بگیرید. محبوب وود تنها طراح پشت بام سبز نیست بلکه شما می توانید طراحی و ساخت انواع محصولات چوبی مانند کتابخانه چوبی، تاب، پرگولای چوبی و محصولاتی از این قبیل را به محبوب وود بسپارید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 177

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها