00%
منو

اسانس خوشبو کننده چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

اگر اهل گشت و گذار در فضای مجازی و به خصوص سر زدن به فروشگاه های آنلاین باشید، احتمالاً پیش آمده است که با محصولاتی به نام اسانس خوشبوکننده روبرو شده باشید. این کالاها همان طور که نامشان نشان می دهد به طور مخصوص برای معطر کردن فضای ساختمان ها طراحی شده اند و قادرند در کمترین زمان ممکن به رایحه غالب در یک محیط بدل شوند. با این وجود چیستی آنها و اینکه چه ویژگی هایی دارند برای بسیاری از افراد یک علامت سوال بزرگ است. این موضوع که چه مزایا و معایبی هم می توان برای آنها در نظر گرفت، مزید بر علت می شود تا در مطلب پیش رو به این تولیدات معطر بپردازیم. با ما همراه باشید.

خرید عمده اسانس مایع

خرید عمده اسانس مایع

تاریخچه استفاده از خوشبوکننده ها

اول از همه بد نیست نیم نگاهی به تاریخچه این محصولات بیاندازیم. سرشت انسان از هزاران سال پیش تاکنون به زیبایی و کمال تمایل داشته است و این واقعیت را می توان در تقلای دائمی بشر برای ساخت ابزار، لوازم، زیورآلات، البسه و… مشاهده کرد که روز به روز زیباتر، کاربردی تر و شکیل تر شده اند. اما وقتی در خصوص زیبایی صحبت می کنیم صرفاً نباید بینایی را در نظر گرفت. تولید پارچه های نرم، خوراکی های لذیذ و سازهای موسیقی به ترتیب در جهت پاسخگویی به احساس زیبایی در فرم لامسه، چشایی و شنوایی عرضه شده اند. خوشبوکننده ها هم این نقش را برای حس بویایی به عهده می گیرند و به همین علت است که استفاده از آنها قدمت قابل توجهی دارد.

کاربرد عود، کندر و اسپند از مصر تا چین در میان ملل متعدد باستان رواج داشته است و گرچه تا حدی می توان بار مذهبی را بر این گستردگی غالب دانست، اما بخش مهمتر آن به بوی خوش سوختن این مواد گیاهی برمیگردد که از نظر اتمسفریک برای افراد اهمیت فراوانی داشته و دارد. در منازل و بازارها که امکان سوزاندن دائمی این محصولات وجود نداشت، انسان ها به سراغ باغچه های گل و گلدان ها رفته اند تا محیط زندگی و فعالیت خود را از این طریق معطر کنند. این روش هم نوعی استفاده از مواد خوشبوکننده به حساب می آید: یک دشت گل عطر فوق العاده ای دارد، اما نمی توانیم آن را به حیاط خانه بیاوریم. باغ های گل هم با همین منطق طی زمان در نقاط مختلف جهان شکل پیدا کرده اند و جدا از زیبایی، بوی خوش گیاهان کاشته شده در آنها اهمیت فراوانی برای صاحبانشان داشته است.

طبیبان، به خصوص در خاورمیانه، قرن هاست که به اثر مثبت استشمام روایح خاص اعتقاد داشته اند. گرچه بحث آروماتراپی به عنوان یک علم قابل اتکا موضوع جدیدی است، اما بزرگان پزشکی سال ها پیش استفاده از بخور و گیاهان معطر را برای تقویت سیستم ایمنی بدن، آرامش ذهن و کاهش استرس مطرح کرده اند.

استفاده از مشک و عنبر نیز برای عطرآگین کردن بدن در همین مسیر قرار می گیرد که آن هم سابقه ای چند هزار ساله دارد. با این حال این کار تفاوت بزرگی با معطر کردن فضا داشت: ماندگاری عطر موادی مثل مشک و عنبر گرچه مناسب بود، اما هزینه آنها را برای محیطی مثل یک ساختمان توجیه نمی کرد. این امر به مانع اصلی گسترش مواد مصنوعی معطر در قرن های بعد منجر شد و حوزه عطرسازی را به فضایی برای ثروتمندان و سرمایه داران دوران محدود کرد.

با ورود به دنیای مدرن و باز شدن راه برای تولید انبوه محصولات، یکی از معضلات اصلی ارائه محصولی بود که بتواند با هزینه اندک، به شکل موثر فضای قابل توجهی را معطر کند. در چنین وضعیتی دیگر موادی مانند مشک یا کندر از پس تأمین رایحه به مدت طولانی برنمی آمدند و این شد که به دوران تولید محصولات عطرآگین نوین مانند اسانس ها رسیدیم.

 

اسانس خوشبوکننده چیست

اسانس خوشبوکننده محصولی برای عطرآگین کردن فضای ساختمان است که در تولید آن از به صرفه بودن روش های مصنوعی و کیفیت مواد طبیعی به طور همزمان بهره برداری شده است. بسته به نوع، با انواع جامد و مایع از این محصولات روبرو می شوید که برای ابعاد محیط متفاوت هم ارائه می شوند. جنس آنها معمولاً شامل یک پایه روغنی یا الکلی و عصاره ای است که یک رایحه خاص را در آنها نهادینه می کند.

گستره روایح این کالاها بسیار قابل توجه است و شامل نمونه هایی مانند روایح گل و گیاه، چوب، میوه (به خصوص مرکبات)، گیاهان دارویی و حتی بوهایی هم می شود که بر اساس برندهای ادکلن مشهور مانند کاپیتان بلک و ورساچه طراحی شده اند. این تنوع کمک می کند تا برخلاف محصولاتی مانند اسپند و کندر که اغلب عطر مشابهی دارند، به گزینه های متعددی برای معطر کردن فضای مد نظرتان دسترسی داشته باشید. در نظر داشته باشید که اسانس های جامد محصولات جدیدی هستند که سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند و توانسته اند محبوبیت زیادی برای خود دست و پا کنند.

تا به اینجا متوجه شدیم که اکثر معطرکننده های سنتی به دلایل مختلف دیگر نمی توانند با نمونه های نوین رقابت کنند. اما بین همین نمونه های مدرن چرا باید اسانسها را برتر دانست؟ فرق این محصولات با اسپری های شیمیایی یا عودهای طعم دار چیست؟ به طور خلاصه پاسخ این قبیل سوالات در مزایای آنها خلاصه می شود که در ادامه با هم آنها را بررسی می کنیم.

انواع اسانس برف پاییزه

انواع اسانس برف پاییزه

مزایای اصلی اسانس مایع

برتری این تولیدات بر همتایان خود در بازار عطر در سه ویژگی خلاصه می شود:

  1. ماندگاری
  2. عدم حساسیت زایی
  3. اقتصادی بودن

در مقایسه با اسپری ها، ماندگاری اسانسها به مراتب بالاتر است. تا زمانی که جریان هوای آزاد در فضا نداشته باشید و در و پنجره ها بسته باشند، به راحتی می توان با مقدار اندکی از این محصول تا چندین ساعت بوی خوش را تضمین کرد. در عین حال، گرچه عودها هم قادرند همین کار را با کیفیت کمابیش مشابهی انجام بدهند، دود آنها به خصوص در مقدار زیاد برای بسیاری از افراد حساسیت زا بوده و به ریه های شعیف فشار وارد می کند. این در حالی است که این تولیدات مدرن چنین مشکلی ندارند و به جز ردپای آروماتیک خود هیچ اثری روی کیفیت هوای محیط نمی گذارند. در نهایت اقتصادی بودن آنها هم مطرح است: برای غلبه عطر اسپری یا عود در یک محیط یا به زمان قابل توجه نیاز دارید یا به مقدار بالا، در حالی که اسانسها از این نظر برتر بوده و با حجم کمتر سرعت پخش بالاتری را در اختیار شما قرار می دهند.

جدا از این برتری های اصلی، تعدادی ویژگی دیگر هم وجود دارند که می توانیم نیم نگاهی هم به آنها داشته باشیم:

  • ایجاد آرامش روانی
  • اثر مثبت بر روی اخلاق فردی
  • اثر مثبت بر روی خواب شبانه
  • کاهش استرس
  • ایجاد شادابی و نشاط
  • بهبود اشتها و کمک به هضم غذا
  • بهبود دردهای جسمانی و سیستم ایمنی

 

تک تک این موارد بیشتر از آن که جنبه عمومی داشته باشند، وابسته به این هستند که چه رایحه ای را انتخاب کرده اید. برای مثال روایح میوه اغلب شیرین و دلچسب هستند و روحیه شما را تقویت می کنند، در حالی که روایح گل و طبیعت آرامش بخش هستند یا فضای رمانتیکی را برایتان فراهم می آورند.

با در نظر داشتن همه این ها مشخص است که این محصولات علاوه بر اینکه پاسخگوی سلیقه های مختلف هستند، فواید فراوانی هم به همراه دارند. با این حال این موضوع باعث نمی شود که آنها را بی عیب و نقص بدانیم. معایبی وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم تا استفاده شما از این تولیدات تا حد امکان بی ضرر و دلپذیر باشد.

اسانس مایع عطری

اسانس مایع عطری

معایب اصلی اسانس مایع

اگر دقت کرده باشید، در ابتدای این مطلب مطرح کردیم که پایه این محصولات یا الکلی است و یا از روغن در ساخت آنها استفاده می شود. نوع الکلی دارای فرمالدهید است که گرچه در استفاده های گاه و بیگاه ضرر خاصی برای بدن ندارد، اما در صورتی که به طور مداوم و 24 ساعته در معرض آن باشید ممکن است دچار مشکلات متعدد چشم و بینی شوید. شاید مطرح ترین نشانه بروز این مشکل سوزش چشم و آبریزش بینی باشد که در صورت مشاهده آن پس از استفاده بیش از ده ساعته، باید پخش بو در ساختمان را متوقف کنید و پنجره ها را باز بگذارید تا هوا تصفیه شود.

از طرف دیگر، عصاره های عطری هم می توانند برایتان مشکل ساز شوند. این عصاره ها، به خصوص در مواردی که بر اساس ادکلن های شناخته شده طراحی شده اند، ممکن است از تقطیر نفت بدست بیایند که پخش میزان بالای آنها در محیط به مرور باعث تشدید آسم و بروز مشکلات ریوی می شود. البته اکثر تولیدکنندگان مطرح از مواد اولیه ایده آلی استفاده می کنند تا هم بازار خود را حفظ کنند و هم سهم بیشتری از مشتریان را به سمت خود جذب نمایند. بنابراین راه گریز از این مسئله شناخت برند و بررسی کیفیت تولیدات هر کدام از آنهاست.

 

سخن آخر

اسانس خوشبو کننده مایع در بسته بندی های 18 میلی لیتر، 30 میلی لیتر و گاها با بسته بندی های خاص به فروش می رسند و معمولا اسانس های جامد بسته بندی 10 یا 12 عددی دارند. برف پاییزه به عنوان تولید کننده و عرضه کننده این محصولات در ایران و به عنوان برندی شناخته شده در پخش اسانس های مایع اسپانیایی، سئویسی و … فعالیت می کند. میتوانید محصولات این مجموعه را انواع فروشگاه های اینترنتی و فیزیکال داشته باشید.  تنوع محصولات این مجموعه به بیش از 110 رایحه مختلف می رسد و می توانند هر نوع نیازی را پاسخ دهند.

برای خرید عمده اسانس و یا دریافت نمایندگی فروش اسانس برف پاییزه می توانید با این مجموعه در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 14

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها