00%
منو

6 فرصت شغلی برتر در آلمان در سال 2020

آیا در آلمان به دنبال شغل هستید؟ در ادامه به اطلاعاتی برای درخواست شغل در آلمان در سال 2020 می پردازیم. نگاهی کلی به پست­های شغلی بلاتصدی در آلمان می اندازیم.

در طول چند سال گذشته، بازار اشتغال آلمان بالاترین افزایش را در پست­های شغلی داشته است. از دهه 1960 به بعد، پست­های بلاتصدی افزایش 5 میلیونی داشته اند. کل تعداد پست­های بلاتصدی به 1.2 میلیون رسیده است. این رقم دو سوم نسبت به سال 2014 رشد داشته است.

مشاغل تخصصی

بیاندازید، می بینید که آلمان به دنبال کارکنان واجد شرایط و صلاحیت از سراسر جهان است. در فهرست زیر به حوزه های شغلی مختلفی اشاره می کنیم که با بالاترین میزان پست­های بلاتصدی مواجه هستند. مشاغل 3-1 این فهرست نیاز به تخصص و تحصیلات خاصی دارند. مشاغل 6-4 بدون مدرک دانشگاهی خاصی قابل وصول هستند.

1.       حرفه پزشکی

بیمارستان های آلمان با کمبود حدود 5000 پزشک مواجهند. در سال 2012، افراد سراسر جهان با مدارک تحصیلی خارجی در پزشکی توانستند مجوز پزشکی در آلمان را بدست آورند. این امر همچنین برای متقاضیان اعضاء کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهایی که در اتحادیه اروپا حضور ندارند، صدق می کند. با این وجود، مدارک مرتبط باید معادل صلاحیت های پزشکی معتبر آلمان، یکسان سازی شوند.

2.      مشاغل مهندسی

در ادامه به مشاغل مهندسی اشاره می کنیم که بیشترین پست­های بلاتصدی در آن وجود دارند:

  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی خودرو
  • مهندسی برق
  • مهندسی سازه
  • علوم کامپیوتر
  • ارتباطات از راه دور

3.     MINT- ریاضی، فناوری اطلاعات، علوم طبیعی و فناوری

فارغ التحصیلان رشته های ریاضی، فناوری اطلاعات، علوم طبیعی و فناوری شانس بالایی برای کار در شرکت های خصوصی آلمان دارند. علاوه بر این، موسسات تحقیقی مختلف وابسته به انجمن Max Planck و Fraunhofer-Gesellschaft، مشاغل جذاب زیادی را ارائه می کنند.

بیشتر بدانیم:  قیمت خرید ملک در استانبول در سال 2020 چقدر است؟

مشاغل حوزه های غیر تخصصی

در بخش اول بروی مشاغل حرفه ای تمرکز کردیم که مستلزم تحصیلات و مدارک تخصصی بوده اند، در ادامه نگاهی به پست­های بلاتصدی می کنیم که که نیازی به صلاحیت های تخصصی ندارند. این بخش تقاضای بسیار زیادی برای نیروی کار دارد.

1-        مکانیک صنعتی

اخیراً بیش از 16 هزار مشاغل بلاتصدی در حوزه فناوری عملیاتی مهندسی مکانیک وجود دارد که این رقم روز به روز بیشتر هم می شود. محبوب ترین شغل این حوزه، مکانیک صنعتی است. افراد علاقمند به این حوزه فرصت کارآموزی در شرکت های مختلف را دارند تا به مکانیک صنعتی ماهر تبدیل شوند. کارآموزی سه سال طول می کشد که هر ماه 1000 یورو به فرد تعلق می گیرد. پس از پایان کارآموزی، فرد حقوق ماهانه 2300 یورویی دریافت خواهد کرد. اکثر شرکت هایی که دوره های کارآموزی برگزار می کنند، به کارکنان در حال آموزش محلی برای زندگی می دهند زیرا آن ها را به عنوان فردی همیشگی برای یک تصدی شغلی در نظر می گیرند تا پس از کارآموزی به کار شرکت بیایند. به همین خاطر ورود به این حوزه راحت تر به نظر می رسد.

2-      پرسنل فروش

در طول سال های گذشته تعداد بخش خرده فروشی در آلمان افزایش 3000 موردی را تجربه کرده است. در آلمان تقاضا برای پرسنل فروش مجرب و همچنین دستیار فروش روز به روز بیشتر می شود. ماهیت این شغل را مشتری تشکیل می دهد. کارکنان این حوزه باید درک و ارتباط درستی با مشتریان داشته باشید. این کار برای ارتقاء تجربه فروش و افزایش فروش فروشگاه از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. افراد علاقمند به خرده فروشی شانس کارآموزی را دارند. این شغل در آلمان خیلی محبوب است، زیرا افراد طبق علایق خود می توانند مشاغل مربوطه را انتخاب کنند.

حقوق دوره کارآموزی بین 600 و 1000 یورو در ماه است. پس از دوره دو تا سه ساله کارآموزی، فرد این فرصت را دارد تا شغل دائمی داشته باشد و بتوانند اقامت آلمان را دریافت نمایند. در اینجا دوره کارآموزی بستگی به صلاحیت های قبلی فرد دارد. در نتیجه احتمال کاهش دوره کارآموزی به دو سال وجود دارد.

3-     پرستار سالمند

تقاضا در این حوزه برای پرسنل آموزش دیده در آلمان زیاد است. به دلیل بالا بودن تقاضای این بخش، افراد می توانند آموزش های پیشرفته با حمایت مالی را تجربه کنند. پس از اتمام آموزش، فرصت دستیابی به پیشنهاد شغلی بالا می رود. گرچه در قیاس با حوزه خرده فروشی و مکانیک صنعتی، کارکنان این حوزه ممکن است حقوق کمتری داشته باشند. اما شانس دستیابی به شغل دائمی بسیار بالاتر است.

گرچه نرخ بیکاری در آلمان رو به کاهش است، با کمتر از 2.6 میلیون بیکار (5.7% جمعیت)، مشاغل بخصوصی هستند که با افزایش تقاضای کارکنان روبه رو می باشند. همانطور که در این پست بیان شد، این حوزه ها شامل شغل حرفه ای می باشند که نیازمند مدرک تخصصی هستند، از جمله پزشک، وکیل و مهندس. همچنین کمبودهای کارکنان در بخش مراقبت از سالمند و بهداشت و بخش ساخت و ساز نیز باعث شده که مشاغل بدون نیاز به صلاحیت های اولیه تخصصی در اختیار افراد باشد. امروزه آلمان با 764 هزار پست بلاتصدی، رشد چشمگیری را در قیاس با سال 2018 تجربه می کند. پس اگر به فکر کار در آلمان هستید، حوزه های شغلی متفاوتی را می توانید تجربه کنید. البته می توانید در حوزه های رقابتی تر از آنچه در فهرست بالا آورده ایم، شانس خود را امتحان کنید، چون فرصت های شغلی زیادی در آلمان وجود دارد.

وبسایت های کاریابی- پیدا کردن مشاغل بلاتصدی در آلمان

وقتی به دنبال شغلی در آلمان هستید، وبسایت های کاریابی زیادی هستند که به شما کمک می کنند، از جمله:

  • Stepstone
  • Monster
  • Xing
  • LinkedIn

همچنین می توانید مستقیماً وبسایت شرکت را بررسی کنید و ببینید که در آن واحد چه شغلی بلاتصدی است. اگر هیچ شغل بلاتصدی در شرکت نبود، باز هم می توانید درخواست خود را به آن شرکت بدهید.

هم اکنون نسبت به موقعیت های شغلی موجود در بازار آلمان بروز هستید. امیدواریم موفق باشید و بتوانید شغل مورد نظر خود را در کشور آلمان پیدا کنید. اگر هم در فکر راه اندازی یک استارتاپ در کشورهای دیگر هستید علاوه بر آلمان، کشور کانادا هم گزینه مناسبی برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تمام جوانب کسب و کار در کشورهای دیگر کافیست سری به سایت چهره نگار بزنید تا مشاوران متخصص این آژانس مهاجرتی بهترین راهکارها را به شما ارائه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 29

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها