00%
منو

۸ نکته طلایی در چیدمان اتاق کار مدیران موفق

چیدمان اتاق کار یکی از اوصول بسیار مهم و اساسی در وجه کار است. اولین چیزی که در بدو ورود به یک محیط مورد توجه قرار می گیرد، سبک چیدمان آن خواهد بود. میز مدیریت خاص و لوازم اداری مدیران موفق می بایست به گونه ای طراحی شده باشند که تمامی وسایل مورد نیاز آن ها، از مکانی مشخص برخوردار باشند و  هیچ گونه شلوغی و در هم ریختگی در آن ها دیده نشوند. توجه به 8 نکته طلایی در چیدمان اتاق کار مدیران موفق همواره باید رعایت گردند.

نکته اول: قرار دادن یک گلدان روی میزکار

داشتن یک گلدان همه چیز را عوض می کند! فرقی ندارد خانم هستید یا آقا؛ قرار دادن یک گلدان روی میز مدیریت این حس را به رئیس القا می کند که شما از کارتان بسیار لذت می برید و اهمیت خاصی برای انجام دادن کارهای خود قائل هستید. استفاده کردن از گل های آپارتمانی مختص به منزل نبوده و استفاده از آن ها در محیط کار باعث می شود که این محیط از حالت خشک و رسمی خارج شده و روحیه شما را در حین کار تغییر دهد.

چیدمان اتاق کار مدیران موفق

چیدمان اتاق کار مدیران موفق

نکته دوم: از صندلی های یک دست برای اتاق خود استفاده کنید!

استفاده از یک صندلی اداری ارزان خاص و شیک که جایگاه شغلی شما را به نمایش بگذارد را فراموش کنید. داشتن یک صندلی ارگونومیک که متناسب با شرایط فیزیکی شما باشد بهترین انتخاب خواهد بود. پس برای این که فضای اداره خود را به روز نمایید بهترین کار این است که میان انتخاب صندلی مدیریت و کارمندان تفاوتی قائل نشده و همه را یک دست و با ارگونومی مناسب انتخاب کنید.

نکته سوم: استفاده از استیکر روی دیوار ممنوع

برای اینکه خود را پر مشغله و آدم بسیار فعالی نشان دهید، در و دیوار و میز کار را پر از استیکر نکنید. شاید از نظر شما این کار به نظر برسد؛ اما از دید ارباب رجوع چندان جالب نخواهد بود. استفاده از این استیکر ها بیشتر از اینکه شما را بسیار فعال نشان دهد، باعث می شود آدم نامنظمی به نظر برسید. پس از استفاده از استیکر اجتناب نمایید.

نکته چهارم: استفاده از یک ساعت مدرن روی میزکار

یکی از نکات مهم این است که حتما یک ساعت مدرن و شیک و یک تقویم زیبا روی میزکار خود قرار دهید. داشتن یک ساعت رومیزی یا حتی ساعت دیواری، زیبایی اتاق شما را چند برابر می کند و باعث می شود که شخصیت و درجه شما در چشم ارباب رجوع چند برابر گردد. داشتن یک تقویم نیز از واجبات هر شغل و کاری خواهد بود، پس آن را نیز فراموش نکنید.

نکته پنجم: عکس خانوادگی با قاب زیبا روی میزکار

این مورد کمتر دیده می شود؛ اما باید بگوییم داشتن یک قاب عکس خانوادگی زیبا، یک مورد بسیار تاثیرگذار در دید ارباب رجوع خواهد بود. اغلب این کار ها را در فیلم های خارجی مشاهده نموده ایم و قطعا نیز لذت برده ایم، پس چرا خودمان این کار را نکنیم؟ با داشتن یک قاب عکس خانوادگی، میزان مسئولیت پذیر بودن و مهربان بودن خود را القا خواهید کرد.

نکته ششم: ظرف شکلات خوری متناسب با دکور اتاق کار

حتما روی میزکار خود یک ظرف شکلات قرار دهید؛ ظرفی که متناسب با اتاق کار شما است. داشتن ظرف شکلات نیز فقط برای القای یک پیام خواهد بود؛ این که شما آدم برونگرایی هستید و به ارباب رجوع احترام می گذارید.

نکته هفتم: بی نقص نباشید!

نیازی نیست همیشه بی نقص و کامل باشید، بیش از حد بی نقص و کامل بودن باعث می شود فرد مقابل احساس معذب بودن نماید. برخی اوقات در بعضی از موارد خیلی خوب است که کمی نا منظمی در اتاق کار شما دیده شود. شما می توانید تمامی وسایل مورد نیاز خود را در دسترس قرار دهید، به جای این که همه چیز مرتب و دور از دسترس شما باشد. روی میزکار خود برخی وسایل مانند خودکار شخصی و مخصوص به خود، یک دفتر مخصوص کار یا داشتن یک لیوان، باعث می شود شما شیک تر و قابل اعتماد تر به نظر برسید.

نکته هشتم: بهتر است که رنگ اتاق شما کاملا متناسب با کار شما باشد

یکی از المان های مهم که باید حتما به آن دقت کنید رنگ اتاق کار شما است. حتما رنگی را انتخاب نمایید که کاملا با نوع فعالیت کاری شما هم خوانی داشته باشد و در انجام این کار نهایت خلاقیت خود را به کار گیرید. البته زیاده روی نکنید و رنگ اتاق خود را نه خیلی شلوغ نه خیلی بی حس و حال انتخاب ننمایید. از یاد نبرید که رنگ فقط مختص به دیوار نخواهد بود. سعی کنید در انتخاب رنگ مبل ها و اکسسوری ها نیز نهایت دقت را به کار برید.

سخن پایانی 

استفاده از میز اداری در کنار صندلی اداری در اتاق مدیران موفق همواره به چشم می خورد؛ به گونه ای که در کنار آن می بایست تمامی متدهای استاندارد رعایت شده باشند. در صورتی که انتخاب آن ها به درستی صورت گیرد بی شک راندمان کاری افزایش خواهد یافت. به طور کلی یک مدیر موفق مطابق با نوع کار خود، میز و مبلمان اداری خود را انتخاب می کند. در این میان استفاده از میز چوبی انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود؛ چرا که چوب در ذهن مراجعین حس آرامش و طبیعی بودن را القا خواهد کرد.

اداری نت در زمینه خرید انواع میز و صندلی اداری و هر آنچه که برای برپایی یک شرکت نیاز است به شما کمک می کند تا بهترین خرید را داشته باشید کافیست با شماره تماس های 02177212938 و 09201038739 تماس بگیرید و بت راهنمایی مشاوران خرید خود ر انجام دهید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 23

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها