00%
منو

مزایای غذای تر کنسرو شده برای سگ و گربه

برای دهه‌ها غذای خشک رایج‌ترین و اصلی‌ترین ماده خوراکی برای حیوانات خانگی بود. اما با تبدیل شدن حیوانات خانگی به یکی از اعضای خانواده و تقویت بیشتر پیوند انسان و حیوان، محصولات مختلفی در قالب غذای تر (مرطوب) یا کنسروی وارد بازار شدند. مطالعات می‌دهند که وقتی گربه‌ها و سگ‌ها از تنوع غذایی بهره می‌برند، شادتر و سالم‌تر هستند زیرا همه مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را تامین می‌کنند. به همین دلیل است که دامپزشکان توصیه می‌کنند در کنار غذای خشک از غذای تر نیز به عنوان یک بخش ضروری از رژیم غذایی حیوانات خانگی استفاده شود. در این بررسی به طور کامل در مورد مزایای غذای تر کنسرو شده سگ و گربه صحبت می‌کنیم.

مزایای غذای تر کنسرو شده برای سگ و گربه

غذای تر کنسرو شده برای سگ و گربه

دلایل خرید غذای تر (مرطوب) برای سگ و گربه

امروزه غذاهای مرطوب با کیفیت بالاتری تولید می‌شوند تا جوابگوی نیازهای مختلف مردم باشند. غذای تر برای سگ و گربه در برندهای معتبر تولید می‌شود که می‌تواند مزایای زیر را به ارائه دهند:

افزایش رطوبت و آبرسانی

یکی از مزایای اصلی غذای مرطوب، آبرسانی بیشتر در رژیم غذایی حیوان خانگی است. میزان رطوبت می‌تواند بسته به برند و نوع غذا بین 70 تا 80 درصد متغیر باشد. رطوبت اضافه شده به ویژه برای گربه‌هایی که بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های مربوط به دستگاه ادراری هستند مهم است زیرا این حیوانات تمایل کمی به نوشیدن آب دارند.

غذاهای تر کنسرو شده می‌توانند برای حیواناتی که نیاز به مدیریت  دیابت با کنترل سطح قند خون دارند، مفید باشند زیرا رطوبت کم غذای خشک می‌تواند بر این اندام‌ها تأثیر منفی بگذارد. توجه به این نکته ضروری است که بسته به سطح کربوهیدرات موجود در غذا، همه رژیم‌های غذایی مرطوب برای حیوانات دیابتی مناسب نیستند. از یک فروشگاه لوازم حیوانات خانگی معتبر می‌توانید غذای تر باکیفیت تهیه کنید.

محتوای پروتئین بیشتر

غذاهای مرطوب سگ و گربه دارای محتوای گوشت بالایی هستند که به ویژه این حیوانات خانگی آن را بسیار دوست دارند. بنابراین غذای مرطوب مقدار زیادی پروتئین (در نتیجه سطح بالایی از اسیدهای آمینه)، چربی و سایر مواد مغذی را به بدن می‌رساند. علاوه بر این، غذاهای تر کنسرو شده معمولاً کربوهیدرات، نشاسته و فیبر کمتری دارند.

برای گوشتخوار سخت گیری مثل گربه‌ها، پروتئین مهمترین جزء در رژیم غذایی آنهاست. به همین دلیل، غذایی را باید برای گربه‌ها تهیه کنید که درصد بالایی پروتئین داشته باشد. به دلیل اینکه غذاهای مرطوب درصد آب بسیار بیشتری دارند، محتوای پروتئین آنها نیز به طور قابل توجهی بالاتر است. در تولید تجاری غذای تر کنسرو شده برای حیوانات خانگی، منابع گوشتی مانند طیور و ماهی به وفور استفاده می‌شود.

مواد افزودنی و نگهدارنده کمتر

غذاهای مرطوب که در قوطی‌ها و ظروف تولید می‌شوند، عمدتاً از طریق یک سیستم استریلیزاسیون مخزن پخته می‌شوند. با پختن محصول در دمای معتبر برای مدت زمان مورد نیاز بنابراین، تولیدکنندگان نیازی به افزودن مواد نگهدارنده به فرمولاسیون مواد غذایی مرطوب حیوانات خانگی ندارند. همین امر باعث افزایش پایداری، ماندگاری و تازگی غذاهای کنسرو شده می‌شود.

غذای پوچ کنسروی گربه نیز عاری از مواد افزودنی و نگهدارنده است. این غذا در ایران بیشتر به سوپ گربه معروف است و از انواع غذای مرطوب محسوب می‌شود. غذای پوج آبکی‌تر از غذای تر است و به همین دلیل برای حیواناتی که عادت به خوردن آب ندارد، پوچ گزینه بهتری است. پوچ گربه اغلب در طعم‌های مرغ، گوشت، ماهی سالمون، شاه میگو و بیف تهیه می‌شود.

بافت نرم‌تر و قابلیت هضم بهتر غذای تر کنسرو شده

بافت نرم‌تر و قابلیت هضم بهتر

بافت نرم، مرطوب و گوشتی غذاهای تر به دلیل جویدن راحت‌تر برای حیوانات مسن، حیوانات نژاد کوچک‌تر و حتی در زمان دندان درآوردن توله سگ‌ها و بچه گربه‌ها مفید است. غذای کنسرو شده همچنین بسیار خوش طعم است، بنابراین برای همه حیوانات خانگی در همه سنین یک غذای خوشمزه تلقی می‌شود.

حتی مهمتر از خوش طعم بودن، غذای تر قابلیت هضم بهتری دارد. قابلیت هضم به عنوان نسبت جمعی تمام مواد مغذی موجود در غذا برای جذب از روده به بدن تعریف می‌شود. به زبان ساده‌تر، اندازه گیری قابلیت هضم، ارزش غذایی یک خوراک را ارزیابی می‌کند. غذای مرطوب برای حیوانات خانگی معمولاً به دلیل محتوای گوشت بالا و سطوح فیبر پایین، قابلیت هضم بالایی دارد.

از دیگر مزایای غذای تر کنسرو شده برای سگ و گربه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حل مشکلات دستگاه ادراری: حیوانات خانگی که مستعد مشکلات مجاری ادراری هستند از اضافه کردن غذای کنسرو شده به رژیم غذایی خود سود بسیاری می‌برند. به ویژه گربه‌هایی که از مشکلات دستگاه ادراری رنج می‌برند، تجویز یک رژیم غذایی مرطوب می‌تواند بسیار مفید باشد.
  • کمک به مدیریت وزن: اگر می‌خواهید وزن حیوان خانگی خود را با کاهش مصرف غذا کم کنید، اضافه کردن غذای کنسروی به رژیم غذایی سگ و گربه می‌تواند به افزایش احساس سیری حیوان کمک کند. اما مراقب باشید که غذای مرطوب محتوای چربی کمی داشته باشد.
  • مصرف بهتر دارو: تجویز دارو به حیوان خانگی شما می‌تواند چالش برانگیز باشد. اگر مجبورید داروی حیوان خانگی خود را به شکل قرص به او بدهید، یک غذای مرطوب می‌تواند برای پنهان کردن قرص‌ها بسیار مفید باشد.

نکات مهم در خرید غذای تر کنسرو شده برای سگ و گربه

خرید غذای تر کنسرو شده برای گربه و سگ شما مزایای زیادی دارد. بیشتر سگ‌ها و گربه‌ها غذای مرطوب را جذاب‌تر می‌دانند زیرا طعم و بوی خوبی دارد. پس هنگام خرید غذای مرطوب برای حیوان خانگی خود باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. همیشه غذایی را خریداری کنید که مغذی باشد. غذا باید حاوی تمام مواد مغذی باشد که هدف همه آنها حفظ سلامت حیوان خانگی شماست.

هنگام خرید غذای مرطوب، مهم است که سن حیوان خانگی خود را در نظر بگیرید. حیوان خانگی شما دو مرحله رشد را می‌گذراند، یکی کودکی و دیگری بزرگسالی است. پس در زمان خرید غذای تر برای توله سگ یا بچه گربه خود ضروری است که از تهیه غذای بزرگسالان خودداری کنید زیرا برای بدن آنها مفید نخواهد بود.

نکات مهم در خرید غذای تر کنسرو شده برای سگ و گربه

همیشه مواد موجود در غذای تر کنسرو شده را در نظر بگیرید. اگر بدن حیوان خانگی شما فاقد آهن یا پروتئین است، به سراغ غذای مرطوب بروید که سرشار از این مواد مغذی است. نکته مهم دیگر این است که مقدار کالری موجود در غذای مرطوب را در نظر بگیرید. بهترین غذای مرطوب برای حیوانات خانگی باید محتوای کالری کمی داشته باشد.

مطمئن شوید که مقدار مناسبی از غذای مرطوب را به حیوانات خانگی خود بدهید تا از اضافه وزن و همچنین مشکلات گوارشی جلوگیری کنید. همیشه قبل از خرید به مدت زمان نگهداری غذا نگاه کنید. همیشه به تاریخ انقضای غذای تر کنسرو شده توجه کنید. در نهایت، به قیمت غذای مرطوب توجه کنید و ببینید آیا مطابق با بودجه شماست یا خیر.

کلام آخر

ما به شدت توصیه می‌کنیم که رژیم غذایی انتخاب شده را با دامپزشک یا متخصص تغذیه حیوانات در میان بگذارید. بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی بدون داشتن دانش و به دلخواه خود غذای سگ یا گربه خود را تغییر می‌دهند. آنها با این کار به حیوان خود ظلم می‌کنند و باعث می‌شوند حیوان از سلامت کمتری برخوردار باشد. همچنین از دامپزشک خود بخواهید که بهترین برندهای تولید کننده غذای تر سگ و گربه کنسرو شده را به شما معرفی کند. درنهایت، همانطور که به رژیم غذایی خود اهمیت می‌دهید، به خوراکی که حیوان خانگی شما نیز مصرف می‌کند، ارزش قائل شوید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 50

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها