00%
منو

فواید و مضرات سانترال لب، عوارض و میزان ماندگاری آن

این روزها در پی گسترش روش‌های زیبایی ترمیمی صورت، افراد به خصوص بانوان اهمیت بسیار زیادی برای زیبایی چهره قائل هستند و تلاش می‌کنند که با استفاده از روش‌های مختلف جراحی فرم صورت خود را تغییر داده و به حالت دلخواه خود در آورند. حس رضایتمندی از چهره نقش بسیار مهمی در افزایش اعتماد به نفس افراد و حضور پررنگ آن‌ها در اجتماع دارد. ‌امروزه عمل‌های زیبایی بسیار متنوعی در ناحیه صورت انجام می‌شود که لیفت سانترال لب یکی از آن‌ها است. در این عمل جراحی با زیباسازی و فرم دهی لب‌ها، صورت جوان‌تر و خوش فرم‌تر می‌شود. آیا تا کنون چیزی راجع به فواید و مضرات سانترال لب شنیده‌اید؟ اگر می‌خواهید با استفاده از این روش ترمیمی زیبایی لب‌‌های خود را خوش فرم کنید، باید با فواید و مضرات سانترال لب آشنا شوید. این آگاهی به شما کمک می‌کند که قاطعانه‌تر تصمیم گیری کنید. لازم به ذکر است این محتوا جایگزین مشاوره پزشکی نیست لطفا جهت دریافت مشاوره آنلاین به مقاله سانترال لب سایت دکتر شیما حاجی بگلو متخصص جراحی سر و گردن و زیبایی مراجعه نمایید

فواید و مضرات سانترال لب

فواید و مضرات سانترال لب

لیفت سانترال لب چیست؟

قبل از این که فواید و مضرات سانترال لب را بررسی کنیم، بهتر است با چیستی این عمل جراحی زیبایی و چگونگی انجام آن آشنا شوید. لیفت سانترال لب نوعی عمل جراحی سرپایی و ساده است که در آن با کم کردن فاصله بین لب بالا و بینی، حجم لب را افزایش داده و آن را خوش فرم می‌کنند‌. البته لیفت سانترال تنها برای لب بالا نیست و برای لب پایی نیز کاربرد دارد. طی این عمل پوست بالای لب را به سمت بینی می‌کشند و قسمت اضافه آن را از طریق شکاف ظریفی که زیر بینی ایجاد کرده‌اند، بریده و خارج می‌کنند‌. کاهش فاصله بین لب و بینی حالت لب‌ها را جذاب‌تر نشان می‌دهد. روش‌های مختلفی برای اصلاح فرم لب‌ها وجود دارد که معمولا با حجم دهی لب همراه است اما در این روش به جای افزایش حجم لب با بالا کشیدن آن، ناحیه قرمز رنگ لب افزایش یافته و ارتفاع لب‌ها نیز بیشتر می‌شود. نتیجه لیفت سانترال لب دائمی است. بسیاری از افراد نیز به همین دلیل این روش‌ را برای زیباسازی لب‌ها انتخاب می‌کنند، اما نکته اینجاست؛ هر شخصی کاندیدای مناسبی برای لیفت سانترال لب نیست.

 

کاندیدای مناسب برای لیفت سانترال لب

تنها افرادی می‌توانند عمل سانترال لب را انجام دهند که فاصله بین بینی و لب بالا در آن‌ها بیشتر از یک سانتی متر و نیم باشد. فواید و مضرات سانترال لب برای همه افراد یکسان نیست. به عنوان مثال افرادی که دیابت یا تبخال‌های دهانی دارند، نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. در کل افرادی که به صورت ژنتیکی دارای لب بالای کوچکی هستند، افرادی که به دلیل جراحی بینی دچار افتادگی لب بالا شده‌اند، افرادی که به دنبال اصلاح طرح لبخند هستند و در کل افرادی که از نمای لب‌های خود رضایت نداشته و بیماری زمینه‌ای خاصی نیز ندارند، کاندیدای مناسبی برای این عمل زیبایی هستند.

 

مزایای لیفت سانترال لب

در بررسی فواید و مضرات سانترال لب به اصلی‌ترین مزیت آن یعنی دائمی بودن نتیجه جراحی می‌رسیم که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم. از دیگر مزایای سانترال لب می‌توان به مواردی از قبیل: درشت کردن لب‌ها و برجسته نشان دادن آن‌ها، جوان سازی چهره، کاهش فاصله بین بینی و لب و از بین بردن چین افقی که در برخی از افراد بین لب بالا و بینی شکل می‌گیرد. علاوه بر این‌ها بالا کشیدن لب‌ها ضمن درشت جلوه دادن لب و ایجاد تعادل بین اندازه لب و تناسب آن با قالب صورت سبب نمایش دندان‌ها و قسمت بالای دندان حین لبخند زدن نیز می‌شود. بنابراین لیفت سانترال لب می‌تواند یک تیر و دو نشان باشد. در این عمل زیبایی نیز جای اسکار و بخیه زیر بینی باقی نمی‌ماند. روند جراحی سانترال لب کاملا توسط پزشک متخصص زیبایی تحت کنترل است و حتی جراحی بدون بیهوشی و تنها با تزریق بی حسی در ناحیه عمل انجام می‌شود، شکاف ایجاد نیز ظریف بوده و پوست اضافی به آرامی حذف می‌گردد، در نتیجه خونریزی چندانی ندارد.

نکته: هر عمل زیبایی در کنار مزایا معایبی نیز دارد. قبل از این که معایب لیفت سانترال لب را شرح دهیم، به این نکته توجه کنید که فواید و مضرات سانترال لب گذشته از تمام فاکتورهای جسمی بیمار به تخصص، به تجربه و مهارت پزشک جراح زیبایی نیز بستگی دارد. بنابراین در صورتی که یک پزشک حاذق عمل لیفت سانترال لب را برای شما انجام دهد، می‌توانید به نتیجه فوق العاده آن اطمینان کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که گاهی ممکن است به دلیل غیراستاندارد بودن بیش از حد فرم لب‌ها، عمل لیفت سانترال لب نیز به صورت کامل به اصلاح فرم آن‌ها منجر نشود. در چنین شرایطی نتیجه عمل در حوزه فواید و مضرات سانترال لب مورد بررسی و تحلیل قرار نمی‌گیرد. در چنین شرایطی می‌تواند عمل سانترال را به صورت ترکیبی با روش‌هایی مانند تزریق ژل، تزریق فیلر و ایمپلنت لب انجام داد تا بیمار به نتیجه دلخواه خود برسد.

 

معایب لیفت سانترال لب

عمل لیفت سانترال لب نوعی جراحی تهاجمی محسوب می‌شود چون طی این عمل شکاف و بریدگی ایجاد شده و جای بخیه و اسکار نیز وجود دارد. طبیعتا هر عمل جراحی با چنین شرایطی ممکن است در معرض تهاجم عوامل عفونت‌زا قرار گیرد. البته این بدان معنا نیست که حتما هر عمل جراحی زیبایی در نهایت به مشکلاتی از قبیل عفونت، خونریزی و غیره منجر می‌شود بلکه شرح این فاکتورها در بررسی فواید و مضرات سانترال لب این نکته را می‌رساند که در صورت عدم رعایت دستورات پزشک جراح در دوران ریکاوری و حتی عمل جراحی در شرایط غیر استاندارد زنگ خطر را به صدا در می‌آورد. بروز عوارضی مانند ورم و کبودی پس از عمل سانترال لب طبیعی است اما در کل شدت عوارض به مهارت پزشک و کیفیت تجهیزات مورد استفاده در جراحی بستگی دارد. به همین خاطر توصیه می‌شود در انتخاب کلینیک جراحی و پزشک جراح زیبایی دقت کنید.

فواید و مضرات سانترال لب

فواید و مضرات سانترال لب

برخی از عوارض احتمالی که ممکن است یک یا چند مورد آن در افراد بعد از عمل جراحی لیفت سانترال دیده شود شامل: کبودی و ورم در ناحیه جراحی، آلرژی به مواد بی حسی با بیهوشی، عدم بهبود زخم و اسکار در جای بخیه، آسیب به رشته‌های عصبی در لب‌ها و ناحیه بین لب و بینی و عدم حس در این نقاط، ایجاد درد در ناحیه جراحی، خونریزی حین عمل و پس از آن، تجمع مایعات در ناحیه عمل و در نهایت نارضایتی از نتیجه حاصل از عمل لیفت سانترال لب می‌شود. پیش‌تر در بررسی فواید و مضرات سانترال لب گفتیم که این عمل جراحی نسبتا ساده بوده و پزشک جراح حین حراجی و پس از آن در دوران ریکاوری کنترل شرایط را تا زمان بهبودی کامل در اختیار دارد؛ در نتیجه برای پیشگیری از عوارض لیفت سانترال لب داروهای ضد التهاب، ضد درد، کرم‌ها و پمادهای ترمیم کننده را برای بیمار تجویز می‌کند.

 

هزینه جراحی لیفت سانترال لب

یکی از فاکتورهای مهم در مورد عمل لیفت سانترال لب که می‌توان آن را در کنار فواید و مضرات سانترال لب مورد بررسی قرار داد، هزینه این عمل جراحی زیبایی است.‌ از آنجا که عمل‌های زیبایی جنبه درمانی ندارند، سازمان بیمه هزینه این عمل‌ها را تحت پوشش قرار نمی‌دهد، مگر این که در موارد خاصی پزشک‌های ذی ربط تأیید کنند که عمل جراحی جنبه درمانی دارد. از طرفی آنچه که روشن و پر واضح است، هزینه‌های بالای عمل‌های زیبایی می‌باشد اما چون لیفت سانترال لب تقریبا نوعی جراحی سرپایی و ساده محسوب می‌شود، هزینه آن نسبت به سایر جراحی‌های زیبایی صورت مناسب‌تر است. هزینه این عمل شامل دستمزد پزشک جراح و هزینه‌های مربوط به کلینیک و همچنین هزینه‌های جاری برای انجام آزمایشات و چکاپ قبل از عمل است. با توجه به این که این هزینه در کلینیک‌های مختلف متفاوت است، می‌توانید با کمی تحقیق و جست و جو کلینیکی را انتخاب کنید که هزینه معقولی در قبال خدمات باکیفیت خود دریافت می‌کند. برای دریافت قیمت به روز و هزینه عمل سانترال لب با تعرفه جدید در مراکز جراحی مختلف میتوانید به وبسایت دکتر شیما حاجی بگلو با سال ها تجربه در انجام جراحی سانترال لب مراجعه نمایید و به صورت رایگان با ایشان مشاوره آنلاین داشته باشید

 

نکته: گذشته از مسئله هزینه، انتخاب کلینیک معتبر نقش مستقیمی در کیفیت عمل زیباسازی لب‌ها و فواید و مضرات سانترال لب دارد. به همین خاطر قبل از هر چیزی باید معیارهای خود را در انتخاب کلینیک جراحی مشخص کنید. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز انتظار می‌رود یک کلینیک یا مرکز جراحی زیبایی در کنار محیطی آرام، امن و بهداشتی، از تجهیزات روز دنیا برخوردار بوده و به بروزترین متدهای جراحی زیبایی مجهز باشد.‌ علاوه بر تمام این نکات اعتبار و ارزش یک مرکز درمانی به تخصص و تجربه پزشکان آن بستگی دارد، به همین خاطر کلینیکی را انتخاب کنید که آوازه آن حاصل عملکرد حرفه‌ای پزشکان متخصص آن باشد.

 

بهترین جراح زیبایی برای عمل لیفت سانترال لب

اگر به دنبال یک جراح متخصص و با تجربه برای انجام لیفت سانترال لب هستید، دکتر شیما حاجی بگلو بهترین انتخاب است. دکتر حاجی بگلو متخصص گوش و حلق و بینی است و دارای افتخارات بسیاری در این حوزه پزشکی است. اگر می‌خواهید با کمترین هزینه لب‌های خود را خوش فرم و جذاب کرده و به بهترین نتیجه در انجام عمل لیفت سانترال لب برسید، از طریق لینک زیر وارد سایت رسمی دکتر حاجی بگلو شده و با اعتماد به توانایی ایشان زیبایی را به صورت خود هدیه دهید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به فواید و مضرات سانترال لب فرم مخصوص تقاضای مشاوره با دکتر  را در صفحه  سایت پر کنید.

https://drhajibegloo.com

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 194

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها