00%
منو

جراحی چاقی چیست

در این مقاله در جواب به این سوال که جراحی چاقی چیست صحبت خواهیم کرد و به شما اطلاعات کلی و مختصری در رابطه با آن و دیگر عواملی که به این جراحی مرتبط می شود؛ خواهیم داد.

جراحی چاقی

انواع جراحی چاقی

مزایای جراحی چاقی

جراحی چاقی

 

با رشد روز افزون کسانی که از چاقی خود رنج می برند؛ افراد بیشتری در سایت ها و مقالات مختلف به دنبال راهکاری آسان ولی موثر و مفید برای کاهش وزن خود هستند. طبق گزارشات انجام شده، در این 40 سال اخیر تعداد مردانی که از چاقی مفرط خود رنج می برند و یا به نوعی چاقی مرضی دارند؛ 3 برابر حالت معمول و در خانم ها، دو برابر شده و این یک فاجعه وحشتانک است! جراحی چاقی با متد دکتر سلیمی یکی از معروف ترین روش های لاغری در میان عموم است و با توجه به مزایای آن و همچنین؛ تاثیر نه چندان موثر رژیم های سخت و ورزش های سنگین، در کسانی که چاقی مفرط دارند؛ باعث شده که افراد بیشتری به سمت اعمال جراحی چاقی روی بیاورند. در رابطه با اعمال جراحی برای کاهش وزن، روش های مختلفی برای انجام آن ها وجود دارد که هر کدام از این روش ها، با توجه به شرایط بدنی مختلف افراد انجام می شوند که در ادامه، به آن و کاندید های این اعمال، خواهیم پرداخت. روش های مختلفی برای انجام جراحی چاقی وجود دارد که محبوب ترین آن ها عمل اسلیو معده و پر استاندارد ترین عمل کاهش وزن، بای پس معده است. این دو روش جراحی به صورت لاپاروسکوپی ( استفاده از دوربین بدون عمل باز) انجام می شود.البته؛ جراحان از روش عمل باز هم استفاده می کنند ولی با گذشت زمان و پیشرفت تخصص پزشکان، روش لاپاروسکوپی روشی عمده تر و مفید تر است.

در رابطه با این جراحی ها و توضیحات کامل تر از آن ها، با ما همراه باشید تا جواب مناسبی در رابطه با این سوال که جراحی چاقی چیست پیدا کنید؛ که قبل از هر گونه اقدامی، از آگاهی کاملی برخوردار باشید.

انواع جراحی چاقی

همان طور که در قبل هم گفته شد؛ انواع جراحی های چاقی شامل عمل اسلیو، بای پس معده، حلقه گذاری معده و … می شود که معروف ترین و پر کاربرد ترین آن ها، جراحی اسلیو و بای پس معده است که هر کدام به روش های مختلفی انجام می شود ولی نتیجه هر دو، کاهش وزنی مفید و موثر است.

1- جراحی اسلیو معده

در این جراحی به صورت لاپاروسکوپی( ایجاد 4 تا 5 برش بر روی ناحیه شکم) حجم بزرگی از معده( حدودا 70 الی 80 درصد) بریده خواهد شد و از بدن خارج می شود. بعد از عمل جراحی و مراقبت های لازم، فرد جراحی شده پس از یک سال، حدودا 50 درصد کاهش وزن پیدا خواهد کرد به مرور زمان این درصد بیشتر خواهد شد.

2- جراحی بای پس معده

نتیجه این جراحی، جذب کمتر کالری و خوراک است. به دلیل این که، در آن معده تقسیم شده را به روده کوچک متصل می سازند وپزشک جراح، تغییراتی در دستگاه گوارش فرد ایجاد خواهد کرد. ولی بر عکس جراحی اسلیو معده، چیزی از بدن خارج نخواهد شد. در رابطه با کاندید های این جراحی، باید گفت که جراحی اسلیو معده برای افراد حجیم خوار، یعنی کسانی که وعده غذایی بسیار زیادی دارند؛ مناسب است و جراحی عمل بای پس معده مناسب افرادی است که وعده های غذایی کمی دارند ولی شیرینی خوار هستند. هر کدام از این اعمال، مزایای مختص خود را دارد که با توجه به شرایط بدنی شما تصمیم گرفته خواهد شد که چه نوع عملی مناسب شما است و نکته مهم این است که، اگر قصد انجام جراحی لاغری را دارید؛ روش انجام این عمل را به متخصص و پزشک خود بسپارید. حال، با این که جراحی چاقی چیست آشنا شده اید؛ با ما همراه باشید تا از مزایای این نوع از جراحی ها آگاهی کافی کسب کنید.

مزایای جراحی چاقی

بدون توجه به مزایای جداگانه هر روش، در کل انجام عمل چاقی مزایای بسیار زیاد و موثری دارد.

1- روانشناختی

مطمئنا هر فردی از دیدن چاقی بیش از حد خود آزرده خاطر خواهد شد و روز به روز این مشکل بیشتر بر روی روان و احساسات روحی فرد تاثیر خواهد گذاشت. انجام عمل جراحی چاقی، باعث لاغری فرد می شود و فرد به تناسب اندام مورد نظر خود خواهد رسید . این تاثیر بسیار مثبتی بر روی روح و روان فرد دارد و بر روی بهبود و کیفیت زندگی فرد، اثر بسیار مفیدی خواهد داشت.

2- زمان

به طور حتم، هر فردی قبل از این که به فکر عمل جراحی برای کاهش وزن خود بیوفتد؛ رژیم های سنگین و طاقت فرسا، مصرف قرص و دارو هایی که برای بدن بسیار ضرر دارد و همچنین ورزش های گوناگون و سنگین را امتحان کرده و از ندیدن تاثیری بر روی وزن خود نارحت و آشفته می شود. با انجام عمل جراحی، به سرعت کاهش وزن پیدا خواهید کرد و با رعایت کردن شرایط پس از عمل، 50 درصد از کاهش وزن شما همیشگی خواهد ماند و هیچ وقت بازگشته نخواهد شد.

3- مخارج کمتر

همان طور که می دانید روش هایی از قبیل، مصرف دارویی، ویزیت دکتران مختلف؛ رژیم غذایی و … خرج های زیادی به همراه خود دارند و همچنین چاقی مرضی است که هر چه قدر بیشتر شود مریضی های جدیدی هم با خود به وجود می آورد و همین دلیلی است برای هزینه های بیشتر. شما با یک بار هزینه برای جراحی، دیگر نیازی به انجام این کار ها ندارید و همچنین، یکی از تاثیر ها و مزایای انجام جراحی چاقی این است که، بسیاری از بیماری های شما مانند دیابت را از بین خواهد برد و به سلامتی و طول عمر بیشتر زندگی شما تاثیر زیادی می بخشد و البته؛ برای انجام عمل کاهش وزن، مراقب باشید که از یک متخصص خوب و حرفه ای کمک خواهید گرفت و بدن خود را به دست هر کسی نمیسپارید. زیرا، عواقب آن جبران نا پذیر است و زندگی شما را در خطر خواهد انداخت.

با توجه به مزایا، کار برد ها و پاسخ به این سوال که سوال جراحی چاقی چیست، حال، آگاهی کافی در رابطه با این زمینه را دارید و البته مشاوه گرفتن از کسانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند؛ بسیار بهینه و مفید خواهد بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 79

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها