00%
منو

بیبی دوج چگونه معروف و محبوب شد؟

فعالان بازار ارز دیجیتال با نام BabyDoge بیگانه نیستند. این نام نماد رمز ارز بیبی دوج است که طرفداران زیادی دارد.

این توکن جوان در دو سال گذشته نوسانات بسیار شدیدی را تجربه کرده است. توجه بزرگان دنیای اقتصاد به این رمزارز باعث رشد بیش از پیش آن شد اما زمانی که صحبت از رشد در بازار ارز دیجیتال به میان می‌آید، همیشه باید مراقب سقوط احتمالی هم بود. با ما همراه باشید تا این رمزارز را در مراحل متفاوت از تولد، اوج و شرایط کنونی بررسی کنیم.

بیبی دوج کوین چیست؟

این ارز دیجیتال در دسته میم کوین‌ها قرار دارد، یعنی همه‌چیز برای بیبی‌دوج درست مانند دوج کوین از یک شوخی شروع شد. یک شوخی که در سال 2021 در بازار ارز دیجیتال بر سر زبان‌ها افتاد. در ادامه بیشتر با میم کوین‌ها آشنا می‌شوید.

گفتنی است که بیبی دوج کوین شباهت زیادی به دو ارز دیجیتال دیگر به نام‌های شیبا اینو Shiba Inu و دوج کوین Dogecoin دارد.

بنیانگذار بیبی دوج کوین، کریستین کامپیسی (Christian Campisi) است که این ارز را روی شبکه بایننس اسمارت چین BSC عرضه کرد. کامپیسی هم موسس بیبی دوج کوین و هم مالک دو فروشگاه اینترنتی به نام‌های Pawz و Save Lands است.

بیبی دوج

بیبی دوج

کامپیسی به عنوان بنیانگذار بیبی دوج از حامیان حیوانات بی‌خانمان و محیط زیست محسوب می‌شود. او در فروشگاه اینترنتی سیولندز (Save Lands) در مقابل فروش محصولات و با هدف حمایت از محیط زیست، درختکاری می‌کند.

فروشگاه اینترنتی پاز (Paws) کامپیسی هم در زمره فروشگاه‌های اینترنتی قرار دارد که مدعی هستند قسمتی از سود حاصل از فروش را خرج سگ‌های بی‌خانمان می‌کنند.

تفاوت بیبی دوج کوین با دیگر میم کوین ها

همانطور که اشاره شد، بیبی دوج بواسطه اقدام بنیانگذار خود در مسیر اقدامات خیرخواهانه برای حمایت و حفاظت از حیوانات بی‌خانمان و محیط زیست فعالیت دارد. همین فعالیت‌ها باعث متفاوت شدن این ارز از دیگر میم کوین‌ها شده است.

میم کوین Memecoin به دسته‌ای از ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که با هدف شوخی، سرگرمی و بازی به بازار عرضه می‌شوند و بر خلاف ارزهای دیجیتال اصلی، برای حل مشکلات واقعی شکل نگرفته‌اند و هدف آنها رسیدن سریع به سود و درآمد است.

برخی از میم کوین‌ها به‌وسیله افراد صاحب نام مورد حمایت قرار گرفته‌اند و همین امر هم باعث افزایش قیمت آنها شده است. اما در هر حال باید در مورد سرمایه‌گذاری روی میم کوین‌ها دقت لازم را به خرج دهید.

مهمترین ویژگی ارز دیجیتال بیبی دوج کوین

ویژگی مهم ارز دیجیتال بیبی دوج کوین، دریافت ده درصد کارمزد برای انجام هر معامله است. مثلا اگر در نظر داشته باشید که یک میلیون توکن بیبی دوج را به فروش برسانید، می‌بایست صد هزار دلار به عنوان کارمزد انجام تراکنش پرداخت کنید.

مبلغ کارمزد تقسیم بر دو می‌شود. پنج درصد به صاحبان فعلی بیبی دوج پرداخت شده و پنج درصد دیگر به تامین نقدینگی برای انجام معاملات و تراکنش‌ها اختصاص داده می‌شود.

با استفاده از بیبی دوج می‌توانید درآمد غیرفعال داشته باشید و این را می‌توان خصوصیت مهم این ارز تلقی کرد. منظور این است که اگر توکن بیبی دوج را ذخیره کنید، از انجام هر معامله، سهمی عاید شما خواهد شد.

علت محبوبیت ارز دیجیتال بیبی دوج کوین

شکوفا شدن و به اصطلاح محبوب شدن بیبی دوج کوین درست مانند همتایش، دوج کوین، تا حد زیادی مدیون توجه و حمایت ایلان ماسک است. او در سال 2021 به‌طور گسترده‌ای به پشتیبانی از میم‌کوین‌ها پرداخت. حمایتی که منجر به افزایش قیمت و محبوبیت این ارزها شد.

از تمام میم‌کوین‌هایی که مورد حمایت ماسک قرار گرفتند، بیبی دوج موفق شد حجم بالایی از خرید و فروش را به دست آورد و توجه میلیون‌ها کاربر را به خود جلب کند.

ایلان ماسک، ملقب به پدر دوج کوین (Doge Father) با انتشار این توئیت: «چنانچه دوج کوین را دوست داشته باشید، عاشق بیبی دوج کوین می‌شوید» باعث انفجار قیمت این ارز شد. تا حدی می‌توان گفت محبوبیت این ارز مدیون محبوبیت دوج کوین بوده است.

C:\Users\ilya1\Desktop\قیمت بیبی دوج کوین.jpg

در مورد تفاوت دوج کوین و بیبی دوج کوین باید بدانید که دوج کوین نوعی ارز پایدار به شمار می‌رود که از فناوری بلاک چین بهره می‌گیرد و به این ترتیب یک مدل غیرمتمرکز ارائه داده است.

بیبی دوج کوین بر عکس دوج کوین هیچ‌گونه کاربرد عملی ندارد و ارزش اصلی آن به‌وسیله عرضه و تقاضای بازار مشخص می‌شود.

کیف پول مناسب برای نگهداری بیبی دوج کوین

همانطور که در ابتدای این مقاله هم اشاره شد، ارز دیجیتال بیبی دوج ارزی نوپا است اما والت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری معتبری از آن پشتیبانی می‌کنند:

  • کیف پول تراست والت Trust Wallet
  • کیف پول متا ماسک Trust Wallet
  • کیف پول بایننس چین والت Trust Wallet
  • کیف پول لجر نانو اس Trust Wallet
  • کیف پول کول والت Trust Wallet

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بیبی دوج کوین سودآور است؟

این واقعیت را باید به خاطر داشت که رشد اولیه این ارز دیجیتال وابسته به حمایت ایلان ماسک بوده است. اما باید دانست که صرفا انتشار توئیت برای حفظ ارزش یک ارز دیجیتال کفایت نمی‌کند چراکه برای حفظ امنیت به سازماندهی قوی نیاز است.

این ارز نوپا، هنوز قادر به تثبیت بازار صعودی نشده است. بنابراین بهتر است مبلغی را برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید که با از دست دادن آن، مشکلی در زندگی شما رخ نمی‌دهد.

C:\Users\ilya1\Desktop\قیمت ارز دییتال بیبی دوج کوین.jpg

کاربران ایرانی که قصد خرید BabyDoge را دارند باید بدانند که همواره امکان استفاده از صرافی‌های خارجی وجود دارد اما با وجود تحریم‌ها و مشکلات تغییر آی پی، عاقلانه نیست که دارایی خود را به صرافی‌های خارجی انتقال دهید.

این روزها در داخل ایران صرافی‌های متعددی وجود دارند که در کنار بیبی دوج از هزاران ارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کنند. دانش ارز دیجیتال در ایران در حال گسترش است و این امر در معامله با صرافی‌های داخلی کاملا مشخص می‌شود.

سخن آخر

یکی از ارزهای تازه‌وارد به بازار ارزهای دیجیتال، بیبی دوج کوین است. این ارز دیجیتال در دسته میم کوین‌ها قرار دارد و به واسطه حمایت افراد صاحب نامی چون ایلان ماسک صاحب شهرت شده است. سرمایه‌گذاری در آن با ریسک همراه است و باید تمام جوانب را در مورد آن سنجید.

بنیانگذار این ارز دیجیتال با اختصاص بخشی از سود دریافتی از فروشگاه‌های اینترنتی خود، بیبی دوج را به چهره حامی حیوانات و محیط زیست تبدیل کرده است.

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 49

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها