00%
منو

بهترین مواد کراتینه مو را بشناسید

داشتن مو‌های ابریشمی و صاف، زمانی از آرزو‌های بزرگ زنان بود ولی امروزه صاف شدن مو‌ها کار چندان سختی به‌نظر نمی‌رسد. اما از آن‌جا‌یی‌که تنوع زیادی در انواع مواد برای صاف کردن مو‌ها وجود دارد انتخاب بهترین مواد کراتینه مو و مناسب‌ترین برند، کاری تخصصی خواهد بود. در این مقاله سعی داریم هر آنچه که لازم است در زمینه‌ی انتخاب و خرید مواد کراتینه مو بدانید را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین مواد کراتینه مو

بهترین مواد کراتینه مو

مکانیسم کراتینه كردن مو‌ها

هر چند استفاده از نرم‌کننده‌ها و اتو برای صاف کردن موقتی مو‌ها از رایج‌ترین روش‌ها است اما راه‌حل بسیار کاربردی و طولانی مدت برای رفع این مشکل کراتینه کردن مو است. البته این راه هم دائمی و همیشگی نیست ولی مو‌هایی که با بهترین مواد کراتینه مو، کراتینه شده‌اند، می‌توانند صافی را برای مدت بیش‌تری حفظ نمایند.

کراتین یکی از مواد پروتئینی مهم در مو، دندان، پوست و ناخن است. در حقیقت کراتین است که ظاهر این اندام‌ها را معین می‌کند. نور آفتاب، آلودگی‌های محیطی، استفاده از اتو‌ی مو و سشوار و رنگ زدن غیر اصولی مو سبب شده است که مو‌ها آسیب ببینند و کراتینه کردن به‌عنوان یکی از روش‌های صاف و درخشان نمودن مو، گزینه‌ی مناسبی باشد.

روش‌های متنوعی برای کراتینه کردن وجود دارد اما به‌طور کلی دو روش اصلی یعنی کراتینه‌ی برزیلی و کراتینه‌ی احیاء کننده، کارایی و نتیجه‌ی بهتری خواهند داشت.

مکانیسم کراتینه‌ی احیاء کننده

در این روش کراتینه کردن، احیاء و تقویت مو‌های آسیب دیده با حفظ حالت و حجم اولیه‌ی آن‌ها مورد نظر است. در این متد، کراتین سبب ترمیم ساختمان کراتینی ساقه‌ی مو می‌شود و به این ترتیب وز مو‌های آسیب دیده تا حد زیادی از بین می‌رود. نتیجه‌ی این روش دارا بودن مو‌های ظاهراً یک‌دست است اما در این روش مو‌ها کاملاً صاف و لخت نمی‌شوند.

مکانیسم کراتینه‌ی برزیلی

کراتین برزیلی علاوه بر کمک به احیاء و ترمیم ساختمان کراتینی ساقه‌ی مو، باعث صاف و لخت شدن مو‌ها نیز می‌شود. با کراتینه‌ی برزیلی حجم مو‌ها کم می‌شود و برای کسانی که مو‌های کم پشت دارند، این روش کراتینه توصیه نمی‌شود. ماده‌ي موجود در كراتينه‌ي برزيلي با فرمول شيميايي مخصوصي كه دارد، سبب مي‌شود تا توانايي مو‌ها در جذب كراتين توسط كوتيكول‌هاي مو، افزايش يابد. توصيه مي‌شود براي كراتينه كردن مو‌هاي خود حتماً به متخصصين مراجعه كنيد.

C:\Users\Asus\Desktop\things-to-know-before-getting-Keratin-Hair-Treatment.jpg

ويژگی‌های بهترین مواد کراتینه مو

اگرچه این روز‌ها انواع مختلفی از مواد با قیمت‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شوند اما اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید حتماً باید از بهترین مواد کراتینه مو (هر چند با قیمت گران‌تر!) استفاده کنید. با به‌کار بردن بهترین مواد کراتینه مو، سلامت به مو‌ها بازگشته و آسیب‌های مو به‌طور کامل از بین خواهند رفت. در ادامه به بررسی ویژگی‌های بهترین مواد کراتینه مو می‌پردازیم:

ماندگاری طولانی‌مدت

استفاده از بهترین مواد کراتینه مو سبب می‌شود که کراتینه ماندگاری طولانی مدت‌تری (حداقل به‌مدت 6 ماه) داشته باشد. از این رو اگر قصد کراتینه کردن مو‌های خود را دارید باید حتماً از بهترین مواد کراتینه مو استفاده نمایید.

ترمیم و احیای مو‌های آسیب‌دیده

با استفاده از بهترین مواد کراتینه مو، مو‌های رنگ شده، دکلره و آسیب‌دیده، ترمیم و احیاء خواهند شد.

ایجاد صافی و درخشانی مو‌ها

با به‌کار بردن بهترین مواد کراتینه مو، صافی و درخشانی بی‌نظیری را به مو‌های خود هدیه خواهید کرد.

تولید شده از مواد گیاهی و ارگانیک

بهترین مواد کراتینه مو که از مواد گیاهی و ارگانیک تولید می‌شوند، معمولاً حاوی روغن‌هایی مانند روغن آرگان هستند، از این رو نرم‌کنندگی و احیاء‌کنندگی این مواد، تضمین می‌شود. از آن‌جایی‌که بهترین مواد کراتینه مو فاقد فرمالدئید هستند، هنگام استفاده، گاز فرمالدئید را آزاد نمی‌کنند که در نتیجه در صورت تنفس یا جذب مواد کراتینه توسط پوست، مشکلات مواد کراتینه‌ی حاوی فرمالدئید را به‌همراه نخواهند داشت.

بدون نیاز به قرنطینه

با استفاده از بهترین مواد کراتینه مو، دیگر نیازی به قرنطینه نخواهد بود و به‌راحتي خواهيد توانست مو‌هاي خود را آبكشي و خشك كنيد. از طرفي نتيجه‌ي حاصل از كراتينه كردن نيز با به‌كار بردن بهترين مواد كراتينه مو، سريع‌تر مشخص مي‌شود.

معرفي برترين مواد كراتينه مو

در ادامه‌ي اين مقاله قصد داريم شما را با برخي از بهترين مواد كراتينه مو آشنا كنيم:

نانوكراتين هونما Coffee Premium

این نانوکراتین قوی‌ترین درمان کراتینه‌ی سه مرحله‌ای است. در فرمول آن عصاره‌ی قهوه و برخی موادی که در پروتئین گندم و کراتین موجود است، یافت می‌شود. این نانوکراتین مخصوص مو‌های رنگ و دکلره شده است و ضمن رطوبت‌رسانی، حجم مو‌ها را کاهش می‌دهد. کراتین هونما علاوه بر ایجاد ساختار سالم و نرمی مو‌ها، می‌تواند در حد ریباندینگ در صافی مو موثر باشد.

کراتین قهوه‌ي سبز

اين كراتين كه يكي از بهترين مواد كراتينه مو است، تك مرحله‌اي بوده، نيازي به شامپو ندارد و کافی است آن را روی مو‌های مرطوب بزنید. در این کراتین علاوه بر روغن قهوه‌ی سبز، عصاره‌ی نعناع سبب انعطاف‌پذیری و درخشندگی مو‌ها می‌شود. کراتین قهوه‌ی سبز برای مو‌های طبیعی توصیه می‌شود و از ویژگی‌های آن این است که کودکان، زنان باردار و مادران شیرده نیز می‌توانند از آن استفاده نمایند.

این ماده‌ی کراتینه‌ی مو، علاوه بر ایجاد صافی قادر است مو‌ها را کاملاً بازسازی کند و ماندگاری آن 10 الی 12 ماه است. از طرفی نیازی به قرنطینه ندارد و هنگام استفاده گازی از آن متصاعد نمی‌شود.

نانوکراتین پروتئین Floractive W. One

اساس این ماده‌ی کراتینه، تغذیه‌ی درون سلولی مو است. ذرات نانو‌ی این محصول وارد فلس مو می‌شوند و این نانوکراتین به‌عنوان یکی از بهترین مواد کراتینه مو، نیازی به شستشو ندارد. این ماده‌ی کراتینه‌ی مو دارا‌ی روغن نارگیل است و آبرسانی به مو‌ها را افزایش می‌دهد.

کراتین نانوگلد مجستیک

این ماده‌ی کراتینه، سبب صافی حداکثر مو‌ها و برای مو‌های طبیعی، ضخیم و با فر شدید توصیه می‌شود. کراتین نانوگلد مجستیک از جمله بهترین مواد کراتینه مو است که حاوی نانوذرات طلا و عسل بوده و با استفاده از آن به مو‌هایی ابریشمی و نرم با درخشش بالا، دست خواهید یافت. این ماده‌ی کراتینی صافی در حد ریباندینگ ایجاد می‌نماید و غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی برای احیاء مو است.

کراتین پرایم درمال

در بازار ایران، پرایم درمال یکی از بهترین مواد کراتینه مو است که در بیش‌تر آرایشگاه‌ها از آن استفاده می‌شود. ماندگاری این ماده، 6 تا 8 ماه و صافی آن در حد ریباندینگ است. هنگام استفاده از کراتین پرایم درمال، گازی متصاعد نمی‌شود و کاملاً بدون بو است. این ماده دارا‌ی کلاژن و روغن آرگان بوده و مادران شیرده نیز می‌توانند در زمان شیردهی بدون ممنوعیت، مو‌های خود را با این ماده، کراتینه نمایند.

کراتین Bio Tanix Prime

این ماده‌ی کراتینی به‌علت ارگانیک بودن، می‌تواند در روند بازسازی مو‌ها، تاثیر بسیار سریعی داشته باشد. افرادی که گرفتار ریزش، موخوره و ساقه‌ی ضعیف مو هستند می‌توانند از این محصول که فاقد مواد شیمیایی است، استفاده نمایند. از جمله ویژگی‌ها و تاثیرات کراتین بایوتنیکس پرایم به‌صورت زیر است:

  • پروتئینه نمودن مو‌ها
  • ضخیم‌سازی تار‌های مو
  • ایجاد تقویت و شادابی مو‌ها
  • ایجاد درخشش طبیعی
  • بازسازی ساقه‌ی مو‌ها
  • حفاظت مو در برابر عوامل شیمیایی و مکانیکی
  • امکان شکل‌دهی آسان مو‌ها
  • قابلیت استفاده برای کودکان و زنان باردار

C:\Users\Asus\Desktop\Keratin-hair.jpg

کلام آخر

داشتن مو‌های براق، نرم و صاف آرزویی است که این روز‌ها به‌راحتی برآورده می‌شود، به‌شرط آن‌که برای دست‌یابی به آن از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید. شما می‌توانید بهترین مواد کراتینه مو را از فروشگاه اینترنتی موتاب تهیه کنید. این فروشگاه با عرضه‌ی محصولات مراقبتی، صافی و درمانی مو از بهترین برند‌ها و با ارائه‌ی مشاوره‌ی تخصصی به شما در انتخاب بهترین‌ها کمک می‌کند.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 23

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها