00%
منو

با لیزر موهای زائد بیکینی بیشتر آشنا شوید

لیزر موهای زائد بیکینی چیست؟

لیزر موهای زائد بیکینی چیست؟

لیزر کردن یک روش مدرن برای از بین بردن موهای زائد با استفاده از دستگاه‌های لیزر و تکنولوژی است. در این روش این امکان وجود دارد تا موهای زائد کل بدن از جمله بیکینی از بین برده ‌شود. از آن جایی که بیکینی ناحیه‌ی حساسی بوده انجام لیزر موهای زائد بیکینی آن برای برخی افراد همراه با سوالات و نگرانی‌هایی است که در این مقاله سعی می‌شود به آن‌ها پاسخ داده شود.
با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد بیکینی چیست؟

لیزر موهای زائد بیکینی کنترل کردن و از بین بردن موهای زائد ناحیه‌ی اندام‌ تناسلی است. عموما از بین بردن موهای زائد این قسمت یکی از دردسرهایی است که بسیاری افراد با آن درگیر هستند و از روش‌های مختلفی مانند تیغ و شیو، کرم مو بر، اپیلاسیون و… استفاده می‌کنند. با استفاده از روش لیزر درمانی می‌توان براحتی از شر موهای زائد ناحیه‌ی اندام تناسلی براحتی خلاص شد.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی ضرر دارد؟

از آن‌جایی که بیکینی ناحیه‌ی حساسی است، بسیاری افراد برای استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد این قسمت نگرانی‌های زیادی دارند، در پاسخ به اینکه با توجه به حساس بودن ناحیه‌ی تناسلی لیزر کردن این قسمت مضر است یا خیر باید گفت با توجه به تحقیقات و بررسی‌های انجام شده لیزر این قسمت هیچ ضرر و مشکلی را برای فرد به همراه نمی‌آورد چرا که لیزر تنها به عمق اندکی از پوست که محل رشد مو است نفوذ می‌کند و از این جهت نمی‌تواند خطر ساز باشد. با این وجود مواردی وجود دارد انجام لیزر بیکینی برای آن‌ها منع شده‌است. این موارد عبارتند از:

  • بارداری یا اقدام برای باردار شدن

  • شیردهی به نوزاد

  • استفاده از داروهای هورمونی

  • استفاده از داروهای خاص

  • سوختگی یا تیرگی پوست در اثر استفاده از لیزر موهای زائد

  • استفاده از روش هورمون درمانی برای درمان تیروئید و ناباروری بدن

علت خارش بعد از لیزر موهای زائد بیکینی

برخی افراد پس از انجام لیزر موهای زائد واژن دچار خارش شده که در این مورد هم باید گفت خطر ساز نیست. برای درمان این مسئله نیز می‌توانید با پزشک و یا متخصص لیزر مشاوره‌ها و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

مراقبت های قبل و بعد از لیزر بیکینی

لیزر کردن نیاز به مراقبت‌هایی دارد تا روند درمان را بهتر و رضایت‌بخش‌تر کند. رعایت این نکات مخصوصا برای لیزر موهای زائد بیکینی که ناحیه‌ی حساس‌تری نیز می‌باشد بسیار مهم است.

مراقبت‌های قبل از لیزر بیکینی

پیش از انجام لیزر در واقع ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از آن باید ناحیه مورد نظر را با استفاده از تیغ یا ژیلت شیو نمایید. چرا که در صورت کوتاه‌بودن موها اثرگذاری لیزر بهتر خواهد بود.

  • عدم استفاده از اپیلاسیون : اگر قصد دارید از لیزر برای از بین بردن موهای بیکینی استفاده نمایید بهتر است تا یک ماه قبل از اولین جلسه لیزر بیکینی از روش‌هایی مانند وکس، اپیلاسیون و…استفاده نکنید.

  • عدم استفاده از سولاریوم و حمام آفتاب : یک ماه قبل از شروع جلسات لیزر بیکینی از انجام سولاریوم و حمام آفتاب خودداری کنید چرا که پس از لیزر این امکان وجود دارد که دچار سوختگی شدیدی در پوست شوید.

  • عدم استفاده از لایه بردارها : یک ماه قبل از انجام لیزر از لایه‌بردار استفاده ننمایید.

  • اطلاع رسانی برای مصرف برخی داروها : اگر داروهایی مانند راکوتان، ماینوکسیدیل، کورتون، فنیتویین، سیکلوسپورین استفاده می‌کنید پیش از شروع لیزر آن را با متخصص لیزر در میان بگذارید. همچنین اگر دچار بیماری خاص، مشکلات تیروئید، نازایی، اختلالات پوستی، اختلالات روحی و روانی، اختلالات هورمونی و….هستید بهتر است با اپراتور و متخصص، این موضوع را در میان بگذارید.

  • اطلاع رسانی در مورد برخی بیماری‌های پوستی : از آن جایی که شما این اقدام درمانی را روی پوست انجام می‌دهید بهتر است اگر به بیماری‌های پوستی فعالی مانند اگزما، تبخال، کهیر، زگیل، جوش و… در ناحیه مورد نظر مبتلا هستید متخصص لیزر را مطلع نمایید و لیزر آن ناحیه را به بعد از بهبودی موکول کنید.

  • عدم بارداری یا شیردهی : اگر در دوره‌هایی مانند شیردهی، اقدام برای بارداری، بارداری و… هتسید استفاده از لیزر ممنوع است.

  • پوشیدن لباس راحت زمانی که برای لیزر اقدام می‌کنید بهتر است از لباس‌های نرم و آزاد استفاده کنید چرا که پوشیدن لباس‌های تنگ باعث اصطحکاک بیشتر با پوست بدن می‌شود.

مراقبت‌های بعد از لیزر

بعد از انجام لیزر موهای زائد بیکینی نیز مراقبت‌هایی وجود دارد که رعایت آن‌ها ضروری است.

  • استفاده از کرم‌های رفع التهاب اگر بعد از انجام لیزر موهای زائد دچار التهاب و سوختگی شدید بهتر است روزی 3 ‏بار از کرم ترمیم ‏کننده‌ای مانند مدیلن، سیکالفیت aven، آلفا، برناگل، میموزا سی‏گل و برای رفع خارش، قرص هیدروکسی‏زین یا سیتریزین (حالت خواب آلودگی ایجاد می‏ کند) شبی یک عدد مصرف شود. در صورت بهبود نیافتن نیز باید به مرکزی که مراجعه کرده‌اید تماس گرفته و اطلاع دهید.

  • استفاده از ژل آلوئه ورا برای تسکین پوست می‌توانید از ژل گیاه آلوئه ورا استفاده نمایید.

  • اجتناب از دوش آب گرم، سونا و… : بعد از انجام لیزر موهای زائد نباید تا ۲۴ ساعت از دوش آب گرم و تا چند روز از کمپرس گرم، سونا و جکوزی استفاده نمایید.

  • اجتناب از فعالیت جسمانی سنگین بهتر است از فعالیت‌های جسمانی سنگین به مدت ۲۴ ساعت پرهیز نمایید.

  • شیو کردن در طول فواصل درمان ناحیه‌ی مورد نظر را در طول دوره‌ی درمان با استفاده از تیغ، شیو کنید.

  • استفاده از لباس زیر مناسب بعد از لیزر از لباس زیر نخی و آزاد استفاده کنید.

  • استفاده از آب ولرم برای شستشو این ناحیه از آب ولرم استفاده نمایید.

  • تمیز کردن ناحیه‌‌ی بیکینی ناحیه بیکینی را به مدت ۴۸ ساعت تمیز و خشک نگه دارید.

تعداد جلسات لیزر بیکینی چقدر است؟

تعداد جلسات لیزر برای هر فردی با توجه به ویژگی‌هایی که پوست و موی افراد دارد متفاوت است. به صورت کلی تعداد جلسات لیزر برای هر فردی برای هر قسمت از بدن حدود ۶ تا ۸ جلسه به طول می‌انجامد. پس از پایان این دوره تا ۸۰ درصد موهای زائد بیکینی از بین خواهد رفت و فرد تنها برای تمدید لیزر بدن هر ماه، سپس هر سه ماه و هر شش ماه و در نهایت هر یک سال نیاز دارد که به کلینیک مراجعه نماید.

هزینه‌ی لیزر موهای زائد در هر مرکزی با مرکز دیگر متفاوت است برای مثال از عوامل مهم و تاثیر گذار در هزینه تعداد جلساتی است که هر فرد برای لیزر بیکینی نیاز دارد، میزان مهارت و تخصص تکنسین، نوع دستگاهی که با آن لیزر انجام می‌شود و… است.

نتیجه‌گیری

لیزر درمانی یکی از روش‌های کم خطر با عوارض نادر است که کمک می‌کند برای همیشه از شر موهای زائد مخصوصا در ناحیه‌ی بیکینی خلاص شوید. برای اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت در این مورد می‌توانید با ما در کلینیک دکتر مهدوی نیا با شماره ۰۲۱۲۲۶۵۴۵۸۰تماس حاصل نمایید ویا به سایت drmostafamahdavinia.com مراجعه فرمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 16

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها