00%
منو

از خواص اعجاب انگیز قهوه بیشتر بدانیم

 

اکثر ما قهوه را به عنوان یک نوشیدنی برای وعده ی عصرگاهی خود در نظر میگیریم تا عصر خود را با طعم دلپذیر قهوه و حس خوب و انرژی آن گره بزنیم و تا انتهای شب هوشیار و پر انرژی باشیم.

کمتر کسی پیدا می شود که قهوه را برای خواص آن استفاده کند شاید بتوانیم بگوییم کمتر کسی از خواص مثال نزدنی قهوه آگاه است حتی گاهی در بین عوام شنیده می شود که قهوه صرفا یک نوشیدنی است و خواصی برای آن قائل نمی شوند.

در ادامه ی این مقاله قصد داریم تا شما را با دنیای اعجاب انگیز خواص قهوه آشنا کنیم تا از این پس بتوانید با آگاهی بیشتر از نوشیدن آن لذت ببرید.

در ابتدا باید بدانیم قهوه از چه موادی تشکیل شده است:

ترکیبات شیمیایی تشکیل دهنده ی قهوه

  • آب:

حجم بسیار زیادی از قهوه ای که هر روز می نوشید از آب تشکیل شده و این حلال سبب می شود تا روغن های قهوه به خوبی حل شوند.

  • اتیل فنول:

یکی از مواد شیمیایی موجود در قهوه اتیل فنول است که در برخی از گیاهان یافت می شود و خاصیت های دارویی و درمانی زیادی دارد از جمله ی آن می توان به خاصیت آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد که در مبارزه با سلول های سرطانی بسیار کارآمد است.

در ادامه باید گفت که اتیل فنول موجود در قهوه برای کاهش وزن، درمان چاقی و دیابت مفید است و از طرفی به دلیل کاهش فشار خون و کنترل چربی خون بسیار مفید و کارآمد است.

  • کوینیک اسید:

نوعی اسید آلی که به گروه آنها اسیدهای میوه ای ” خوب” گفته می شود و این اسید مسئول اضافه کردن طعم تلخی، طعم گس و قابض و ترش بودن به قهوه ی شماست.

این ماده ی شیمیایی را در داروهای ضد آنفولانزا نیز می توان یافت.

اسیدهای دیکافیولیک 3 و 5 (Dicaffeoylquinic Acid)

این نوع از اسیدها محافظت کننده از مغز در برابر رادیکال های آزاد است.

 

کافئین (Caffeine)

پس از نوشیدن قهوه آنچه که سبب هوشیاری و افزایش تمرکز شما می شود کافئین موجود در قهوه است که سبب تحریک سیستم عصبی مرکزی می شود. به طور متوسط هر فنجان قهوه شامل قهوه: 102-200 میلی‌گرم کافئین است

اگر بخواهیم به فواید کافئین اشاره کنیم در ابتدا باید برایتان توضیح دهیم که کافئین سبب تاثیر روی پیام رسان های عصبی از جمله دوپامین و نوراپی نفرین است که این دو وظیفه ی کنترل استرس و تنظیم حرکات بدن ، تاثیر بر روی حافظه و توجه رو بر عهده رند و شما با نوشیدن قهوه می توانید به عملکرد این دو تاثیر بگذارید. بطور خلاصه اگر بخواهیم بیشتر با کافئین و فواید آن آشنا شویم باید تاثیر آن در افزایش سوخت و ساز بدن و کنترل دیابت نوع 2 و … برایتان بگوییم.

اَسِتیل متیل کربینول (Acetylmethylcarbinol)

این ماده ی زرد رنگ پس از دم کردن قهوه سبب ایجاد طعم شیرینی در قهوه ی شما می شود

پیترِسین (Putrescine)

دلیل بوی دل انگیز قهوه را باید در این ماده جستجو کرد.

ترای گانالین (Trigonelline)

این ماده ی شیمیایی که در قهوه موجود است یکی از وظایفش تامین سلامت دندان هاست.

تئوفیلین (Theophylline)

نوعی باز کننده ی مجاری تنفسی است که اکثرا در داروهایی که در درمان آسم و برونشیت موثر است بکار گرفته می شود.

ویتامین ب۳ یا نیاسین (Niacin)

یکی از ویتامین های گروه B است که بطور طبیعی در برخی از مواد غذایی و سبزیجات موجود است که فواید و اثرات زیادی روی بدن دارد از جمله ی مهم ترین آنها کمک به عملکرد بهتر مغز است و پس از آن جلوگیری از بیماری های قلبی و در انتها می توان به بهبود شرایط پوستی اشاره کرد.

آنچه که در بالا گفته شد به سبب آشنایی اجمالی شما عزیزان از ترکیبات قهوه بود و همانطور که مطالعه کردید قهوه سرشار از مواد مغذی و آلی است که اکثر مصرف متعادل آنها سبب حفظ سلامت بدن می شود.

حال بیایید کمی با تاثیرات قهوه در درمان یا پیشگیری برخی بیماری ها برایتان بگوییم

خواص قهوه

قهوه انرژی شما را افزایش داده ، نوشیدن آن به شما کمک می کند تا بهتر تمرکز کنید و سبب رفع خستگی می شود و امکان تمرکز، هوشیاری و دقت بیشتری را برای شما فراهم می سازد.

 قهوه و لاغری

این روزها بسیار می شنویم که برای درمان چاقی یا افزایش سوخت و ساز بدن و رسیدن به لاغری قهوه تجویز می شود زیرا قهوه دارای کافئین است که سبب تحریک سیستم عصبی مرکزی می شود و مانع ترشح هورمون آدنوزین می شود زیرا این هورمون در بدن وظیفه ی ایجاد خواب آلودگی و خستگی دارد و از طرفی سبب ترشح دوپامین و نوراپی نفرین می شود که برخلاف آدنوزین سبب افزایش انگیزه ، دقت و توجه می شود و هوشیاری را بالا می برد و سطح انرژی بدن را افزایش داده و همین امر سبب می شود فرد به فعالیت وا داشته شود.

پس از این به بعد روز خود را با یک لیوان نسپرسو آغاز کنید تا از خواص و طعم بی نظیر آن برای لاغری بهره ببرید.

قهوه و درمان افسردگی

حدود هزاران سال قهوه ابوعلی سینا در کتاب خود اشاره ای کوتاه به قهوه داشته و از آن برای تحریک بیمارانی که دچار افسردگی شده بودند یاری می جست.

همانطور که همه ی ما می دانیم افسردگی ناشی از عدم ترشح هورمون سروتونین است که این هورمون در بدن وظیفه ی ایجاد خوشحالی و خوش خلقی رابر عهده دارد و از آنجا که افراد افسرده در ترشح این هورمون دچار مشکل هستند تحقیقات اثبات کرده که نوشیدن قهوه می تواند سبب تحریک سیستم عصبی مرکزی شود و از طرفی کافئین موجود در قهوه سبب ترشح هورمون های دوپامین و نور اپی نفرین می شود که نتیجه ی آن افزایش عملکرد مغز در زمینه ی حافظه، خلق و خو، هشیاری، انرژی، زمان واکنش و عملکرد شناختی می باشد.

قهوه و پارکینسون

بیماری پارکینسون ناشی از کمبود و یا فقدان هورمون دوپامین در بدن است و همانطور که بارها گفته شد کافئین موجود در قهوه می تواند بدن را در ترشح این هورمون یاری کند.

قهوه و نارسایی کبد

چندین سال پیش از تحقیقات یک دانشمند ژاپنی اینگونه استنباط شد که استفاده ی منظم از قهوه سبب کاهش چشمگیر افراد به سرطان کبد می شود.

کبد نقش مهمی را در بدن دارد و از جمله ی آن اعضایی است که وظایف خطیری را در بدن به عهده دارد و سلامت آن نقش بسزایی در حال عمومی فرد دارد .

تحقیقات ثابت کرده که نوشیدن قهوه می تواند از بیماری هایی از جمله سیروز کبدی جلوگیری کند.

قهوه و سرطان روده بزرگ

اگر بخواهیم سرطان را به زبان ساده تعریف کنیم می توان به رشد بی رویه ی سلول های بدن تا حدی که سبب ایجاد توده در بدن را منجر شود اشاره کرد.

قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است و همه ی ما بارها شنیده ایم که آنتی اکسیدان ها تاثیر شگرفی در درمان سلول های سرطانی دارند و سبب ترمیم و کنترل رشد سلول های سرطانی می شود پس می توان استنباط کرد نوشیدن قهوه تاثیر بسزایی در کنترل و جلوگیری از سرطان دارد.

همچنین وجود آنتی اکسیدان در قهوه سبب سلامت پوست نیز می شود و بسیاری از بیماری های دیگری چون دیابت نوع 2، آلزایمر و زوال عقل را نیز می توان با قهوه کنترل و یا از ایجاد آن جلوگیری کرد.

حال که قهوه و ترکیبات آن انقدر مفید هستند وقت آن رسیده تا با خرید یک دستگاه حرفه ای قهوه را در وعده ی عصرگاهی خود قرار دهیم و چون قیمت دستگاه نسپرسو نسبت به خدماتش مناسب است بهتر است بیشتر آن را مورد توجه قرار دهید.

قهوه و افزایش عمر

آنچه که در بالا گفته شد حاکی از این است که شما می توانید با نوشیدن یک فنجان قهوه خود را در برابر بیماری ها ایمن کنید و از طرفی اشاره شد که نوشیدن قهوه سبب پیشگیری از برخی بیماری ها نیز می شود پس بدنی که به دور از بیماری است و از ایجاد آن پیشگیری می کند انتظار می رود طول عمر بیشتری نیز داشته باشد.

قصد ما از تهیه ی این مقاله این بود که شما را ترغیب کنیم تا پس از آشنایی کامل با فواید بی کران قهوه این نوشیدنی دلپذیر را در وعده ی عصرگاهی خود بگنجانید تا شما هم از مزایای آن بهره مند شوید.

امروزه با تولید کپسول قهوه نسپرسو حتی دیگر نیاز نیست زمان بسیاری را صرف دم آوری قهوه کنید و در هر نقطه ای که بودید چه محیط کار چه منزل و حتی در مسافرت می توانید به راحتی از نوشیدن قهوه ی خود لذت ببرید و امتیازی که این قهوه دارد همان سرعت در دم آوری و تنوع در طعم هایی که متناسب با هر ذائقه ای است و کیفیت بسیار بالای این محصول است و اگر تا به امروز به هر دلیلی با قهوه و دنیای آن بیگانه بودید از امروز به کمک کپسول های نسپرسو شما هم می توانید از فواید آن بهره مند شوید.

برای اطلاع و آشنایی بیشتر با جزئیات کپسول های نسپرسو پیشنهاد می شود حتما به فروشگاه اینترنتی قهوه سری بزنید و با محصولات متنوع آن از جمله کپسول قهوه جاکوبز را حتما امتحان کنید.

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 47

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها