00%
منو

انجام تزریقات در منزل راحت تر است یا درمانگاه

مقایسه تزریقات و سرم تراپی در منزل با درمانگاه

انجام تزریقات و سرم تراپی در منزل و درمانگاه با هدف درمان و تسریع در رساندن مواد دارویی و غذایی سریعتر به بدن بیمار انجام می‌شود. اما امروزه به دلیل دوری مسافت، ترافیک، شلوغی بیمارستان ها، شیوع ویروس کرونا و… بسیاری از افراد ترجیح می دهند، جهت بهبود شرایط خود و بیمارشان تزریقات و سرم تراپی در منزل را به جای درمانگاه انتخاب کنند. این به ویژه برای سالمندان، بیمارانی که توانایی حرکتی محدودی دارند و بیماران با شرایط خاص گزینه مناسبی می باشد. زیرا آنها به دلیل وضعیت جسمانی خود مجبور نیستند، در شرایط آلوده تردد کنند. از طرفی جابجایی و انتقال این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان ها ممکن است، وضعیت جسمی آن ها را بدتر کند.  انجام تزریقات و سرم تراپی در منزل می تواند شما را از همه این درد سرها راحت کند. علاوه بر این بیمار می تواند در محیطی آرام بدون استرس، دوره نقاهت خود را بگذراند. انجام خدمات سرم تراپی تزریقات در منزل توسط مراکز خدمات پرستاری قابل اعتماد مانند تهران درمان انجام می‌شود. اگر می خواهید در مورد دریافت این خدمات بیشتر بدانید با ادامه مقاله زیر همراه باشید. در این مقاله هر آنچه که شما باید در این مورد بدانید، آورده شده است.

 

انجام تزریقات در منزل

انجام تزریقات در منزل

 

تزریقات و سرم تراپی در منزل

جهت انجام تزریقات و سرم تراپی در منزل قبل از هر چیز باید نسخه پزشک را داشته باشید. درخواست هر نوع تزریق خود سرانه بدون توجه به شرایط پزشکی بیمار می تواند، عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. بنابراین قبل از هرچیز باید به پزشک مراجعه کرده و داروها تجویز شده را جهت تزریق آمپول و سرم برای بیمار مصرف نمود. تزریق آمپول به صورت عضلانی، وریدی و زیر جلدی انجام می شود. از طرفی سرم تراپی به منظور اصلاح الکترولیت ها، تنظیم مایعات از دست رفته، درمان بیماری های عفونی و قارچی، انتقال بهتر و سریعتر آنتی بیوتیک ها، ویتامین ها، کمک به درمان بیماری های خطرناک مانند سرطان، نقص ایمنی بدن و… انجام می شود.

 

تزریق آمپول عضلانی در منزل

یکی از مهم ترین زیر مجموعه های خدمات تزریقات در منزل، تزریق آمپول عضلانی است. همانطور که گفته شد انجام تزریقات به روش های مختلفی صورت می گیرد که این بر اساس نیاز بیمار و سرعت انتقال دارو متفاوت خواهد بود. در تزریق عضلانی، مواد دارویی و غذایی به عمق عضله تزریق می شوند. تزریق واکسن هایی مختلف مانند واکسن آنفولانزا و کرونا به صورت عضلانی انجام می شود.  تزریق آمپول عضلانی در همه عضلات بدن انجام نمی شود.  جهت تزریق آمپول عضلانی، عضلات زیر هدف قرار گرفته می شوند:

  • تزریق در عضله دلتوئید بازو: این عضله در نزدیکی شانه و بالای بازو است. که به دلیل بافت نازکی که دارد، جهت تزریق دارو با مقدار کم از آن استفاده می شود. جهت یافتن عضله دلتوئید باید به اندازه دو انگشت از استخوان بالایی بازو به سمت پایین در وسط عضله سه گوش تزریق را انجام داد.
  • تزریق در عضله دورسوگلوتئال باسن: این عضله مهم ترین اندامی است که تزریق عضلانی در آن انجام می‌ شود. تزریق آمپول به عضلات باسن به دلیل نزدیک بودن به اعصاب سیاتیک باید با احتیاط صورت بگیرد، زیرا هرگونه اشتباه می تواند موجب عفونت، بی‌حسی، سوزن سوزن شدن و آسیب دیدگی در این قسمت شود، بنابراین تزریق آمپول توسط پرستاران مجرب و حرفه ای بسیار مهم است. این نکته ای است که هنگام درخواست خدمات تزریقات و سرم تراپی در منزل باید مورد توجه قرار داد.

تزریق سرم در منزل

سرم تراپی در منزل

شنیدن نام تزریقات به ویژه تزریق سرم می تواند دلهره آور باشد، به خصوص زمانی که این تزریقات در مراکز درمانی و بیمارستان ها انجام شوند. علاوه بر این بیمارانی هستند که به تزریق روزانه به صورت مرتب نیاز دارند و جابجایی و رساندن آنها به مراکز درمانی بسیار دشوار است. از همین رو سرم تراپی در منزل می تواند در سریع ترین زمان ممکن به درمان بیمار با آرامش بیشتر کمک کند.

سرم برای بیمارانی تزریق می شود که دچار افت فشار شده یا مسمومیت دارند. سرم قندی نمکی و سرم نرمال سالین، از جمله سرم های تقویتی محسوب می شوند که با افزودن ویتامین سی و ب کمپلکس یا تزریق آمپول نورونیون می توانند به بهبود وضعیت بیمار بهتر کمک کند و موجب تقویت سیستم ایمنی او شود.

سرم، سریع ترین راه است که از طریق آن می توان مواد لازم را به بافت های بدن رساند. از آنجا که تزریق سرم به صورت وریدی انجام می شود، جذب آب مواد معدنی، دارویی و تغذیه ای از طریق آن بسیار بهتر خواهد بود. این ویژه برای بیمارانی که نمی توانند از طریق دهان مواد خوراکی و دارویی را مصرف کنند، مفید است. ‏ اسیدهای معده می تواند تاثیر منفی در برخی داروهای خوراکی داشته باشند و باعث شوند تا آنها به درستی نتوانند به بهبود شرایط بیمار کمک کنند از همین‌رو داروها در سرم تزریق می شوند تا از این طریق بیمار بتواند از مزایا و اثر بخشی دارو به صورت کامل بهره مند شود.

تزریق سرم اگر به درستی و توسط پرستاران حرفه‌ای انجام شود، می توانند میزان مواد مورد نیاز و از دست رفته بدن را به تعادل برساند.

 

چرا باید از خدمات تزریقات در منزل استفاده کنیم؟

تزریقات و سرم تراپی در منزل از مهم ‌ترین خدمات پرستاری هستند که باید تحت نظارت پزشکان و پرستاران حرفه‌ ای انجام شود. انجام تزریقات در مراکز درمانی به دلیل شلوغ بودن مرکز، عدم دسترسی به پزشکان و پرستاران،  کمبود نیرو و… باعث می ‌شود تا بیمار به درستی و به صورت تخصصی تحت درمان و مداوا قرار نگیرد.

از همین رو لازم است تا با یک مرکز خدمات پرستاری معتبر که دارای کادر حرفه‌ای از پزشکان و پرستاران آموزش دیده و مجرب است تماس حاصل نمایید تا در اسرع وقت پزشک و یا پرستار بر اساس نیاز بیمارتان جهت تزریقات و سرم تراپی در منزل حاضر شود. این باعث می شود تا بیمار شما در محیطی خانوادگی به دور از هرگونه شلوغی و آلودگی دوره درمان و بهبودی خود را به سلامت بگذراند. از طرفی محیط خانه نسبت به مراکز درمانی، درمانگاه ‌ها و بیمارستان ‌ها از وضعیت بهداشتی مطلوب تری برخوردار است و مریض شما مجبور نیست در کنار افراد دیگر که مبتلا به انواع بیماری های ویروسی، قارچی یا باکتریایی هستند، باشد و علاوه بر مشکل خود مشکلی دیگر گریبان گیر او شود. حتی فرد مراقبت کننده نیز در معرض خطر قرار دارد. اکثر تخت های بیمارستان ها به دلیل استفاده مرتب برای بیماران مختلف، آلوده به انواع میکروب ها و ویروس ها هستند که این برای بیمارانی که سیستم ایمنی بسیار ضعیفی دارند، می تواند یک تهدید محسوب شود. بنابراین اگر نگران سلامت خود یا بیمارتان هستید، بهتر است تزریقات و سرم تراپی در منزل را برای او در نظر بگیرید.

 

سرم تراپی در منزل به چه صورت انجام می شود؟

جهت انجام تزریقات و سرم تراپی در منزل باید با مرکز خدمات پرستاری مورد نظر خود تماس حاصل فرمایید تا در اولین فرصت نیروی پزشکی جهت انجام تزریقات در محل حاضر شود. پس از آن که پزشک تشخیص داد بیمار از چه سرمی باید استفاده کند، کارشناسان پرستاری تزریق سرم را بر عهده می گیرند. نکته مهم برای تزریقات و سرم تراپی در منزل، توجه به سن، جنسیت، شرایط پزشکی و جسمی بیمار است. آنژیوکت های مختلفی برای این منظور طراحی شده تا بیمار با کمترین درد و مشکل بتواند تزریق سرم را انجام دهد. یک پرستار حرفه ای ابتدا تاریخ داروها و سرم تهیه شده را بررسی می کند تا از سلامت و ایمنی داروها اطمینان حاصل نماید.  پس از آن مراحل زیر را جهت تزریق سرم دنبال می کند:

  • ابتدا دست ها را ضدعفونی کرده و دستکش استریل می پوشد.
  • پس از آن با استفاده از الکل درب ویال تزریقی به خوبی استریل می شود.
  • در مرحله بعد از بیمار خواسته می‌شود، در وضعیت مناسبی دراز بکشد تا بتوان به خوبی ساعد یا مچ او را برای تزریق آماده کرد.
  • پس از ضدعفونی کردن محل تزریق از یک تورنیک جهت رگ گیری استفاده می شود. پس از آن پرستار آنژیوکت مناسبی را انتخاب کرده و با فیکس کردن آن و برداشتن محافظ انتهای سرم، عمل تزریق را انجام می دهد.

انجام خدمات تزریقات در منزل چه مزایای دارد؟

در کنار همه مزایایی که در طول مقاله برای تزریقات و سرم تراپی در منزل گفته شد، می‌ توان آن ها را به شکل کلی زیر دسته بندی کرد:

  • تزریقات و سرم تراپی در منزل باعث می‌شود تا نه تنها بیمار بلکه همه اعضای خانواده او در محیط‌های شلوغ و آلوده به ویروس قرار نگیرند.
  • صرفه جویی در وقت از دیگر مزایای انجام تزریقات در منزل است، شما دیگر مجبور نخواهید بود، در صف های طولانی انتظار برای تزریق منتظر بمانید.
  • مزیت دیگر رسیدگی به امور منزل، کار های شخصی و برنامه های کاری است. تزریقات در منزل باعث می شود تا شما بتوانید برنامه های روزمره خود را بهتر مدیریت کنید، زیرا مجبور نیستید برای انجام تزریقات و یا سرم تراپی مرخصی بگیرید یا به فکر وضعیت نگهداری از کودکان خود در زمان مراجعه به مراکز درمانی برای تزریق باشید.
  • صرفه جویی در هزینه ها نیز باعث شده تا تزریقات و سرم تراپی در منزل با استقبال بیشتری نسبت به گذشته روبه‌رو شود، زیرا هزینه های رفت و آمد و بستری کردن بیمار حذف خواهند شد.
  • تسریع در روند درمان نیز از دیگر مزیت هاست که باعث می شود، بیمار به موقع به خدمات مورد نیاز دسترسی داشته باشد. و روند بهبودی و درمان با تأخیر نخواهد بود.
  • کاهش اضطراب و استرس نیز دیگری است که باعث می شود بیماران به ویژه کودکان و سالمندان، دغدغه مراجعه و حضور در مراکز درمانی را نداشته باشند.

 

تزریقات بانوان در منزل

 

تزریقات بانوان در منزل

سیاری از بانوان هنگام درخواست تزریقات و سرم تراپی در منزل می خواهند که پرستار یا پزشک زن جهت انجام این امور به منزل مراجعه کند. حضور یک زن به عنوان پرستار یا پزشک برای زنانی که به دلیل مسائل شرعی یا حجب و حیای زنانه از حضور مردان برای انجام تزریقات احساس نگرانی می‌کنند، می‌تواند به کاهش دغدغه و استرس آنها در این زمینه کمک کند. در واقع تزریقات بانوان در منزل اگر توسط کادر درمانی زن انجام شود، می تواند به تقویت روحیه این زنان کمک کند. احساس همدردی، مشاوره دلسوزانه توسط همجنس خود می تواند موجب همکاری بیشتر بیمار با پرستار و پزشک شود و او  با خیالی آسوده دوره بهبودی و نقاهت خود را طی کند. بنابراین اگر در این مورد نگرانی دارید، هنگام درخواست خدمات تزریقات و پانسمان در منزل از مرکز خدمات پرستاری بخواهید تا پرستار و پزشک زن را برای این منظور اعزام نماید.

 

 

تزریقات به صورت شبانه روزی در منزل تهران

تهران درمان یک مرکز خدمات پرستاری در منزل تهران بوده که جهت رفاه حال بیماران و خانواده های آنها خدمات خود را به صورت ۲۴ ساعته ارائه می کند، به همین دلیل شما دیگر نگران انجام تزریقات به موقع برای بیمارانی که شرایط خاص دارند، نخواهید بود. بیماران سرطانی، بیمارانی که دچار تهوع، استفراغ و اسهال شدید هستند باید به موقع سرم مورد نیاز خود را دریافت نمایند تا با کم آبی و کاهش فشار سلامت آنها به خطر نیفتد.

تزریقات به صورت شبانه روزی در منزل تهران و دیگر شهرهای بزرگ باعث می‌شود تا مجبور نباشید در صف های طولانی ترافیک جهت رساندن بیمار خود به مراکز درمانی باشید. مسافت های طولانی و دوری از مراکز درمان در شهرهای بزرگ یکی از مهم ترین معضلات جهت رساندن بیمار به بیمارستان و درمانگاه جهت دریافت خدمات پرستاری است.

 

هزینه های تزریق آمپول و سرم تراپی در منزل چگونه محاسبه می گردد؟

در مقابل تمام مزایایی که از خدمات تزریقات و سرم تراپی در منزل دریافت می کنید، به طور حتم، هزینه ها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. اما شاید از خود بپرسید برای تزریق آمپول و سرم تراپی در منزل چقدر باید هزینه کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هزینه انجام تزریقات در منزل نرخ مشخصی ندارد، زیرا عوامل و شرایط گوناگونی می توانند در افزایش یا کاهش هزینه ها تاثیر گذار باشند. هزینه تزریقات و سرم تراپی در منزل تحت تأثیر عوامل زیر است:

  • نوع تزریق به صورت عضلانی یا وریدی
  • اهمیت و حساسیت دارویی که باید تزریق شود.
  • دوری و نزدیکی مسافت باعث می شود تا پرستار یا پزشک هزینه هایی را جهت رفت و آمد پرداخت کند. این هزینه ها، بر نرخ تزریقات اضافه خواهد شد.
  • خرید تجهیزات لازم برای سرم تراپی مانند خرید آنژیوکت مناسب، سرم و… توسط پرستار جدا از دستمزد او خواهد بود.
  • نوع سرم و تعداد دفعات تزریق سرم نیز فاکتور مهمی در محاسبه هزینه های نهایی است.

 

 مراکز انجام خدمات تزریقات و سرم تراپی در منزل تهران

جهت تماس و آشنایی با مراکز انجام خدمات تزریقات و سرم تراپی در منزل تهران می توانید با یک جستجوی چند دقیقه‌ای در اینترنت به لیستی از این مراکز دسترسی پیدا کنید. امروز تبلیغات گسترده ای جهت انجام تزریقات و سرم تراپی در منزل انجام می شود، اما نکته مهم این است که شما باید به دنبال انتخاب بهترین مرکز با کادری حرفه ای و مجرب باشید. شما باید در مورد سابقه، نحوه عملکرد، میزان رضایت متقاضیان و… تحقیقات لازم را انجام دهید. مرکز خدمات پرستاری تهران درمان با در اختیار داشتن پرستاران و پزشکان کارآزموده، با دانش و با تجربه خود را نسبت به بیماران و خانواده های آنها متعهد می داند و تمام تلاش خود را به کار می برد، تا بهترین خدمات با بالا ترین کیفیت را ارائه کند. جهت مشاوره و آگاهی از خدمات این مرکز می توانید پیج اینستاگرام تهران درمان را دنبال کرده و یا از طریق سایت https://tehrandarmaan.ir/ اقدام نمایید.

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 120

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها