00%
منو

انتخاب تاب ویلایی+تخفیف خرید

انتخاب بهترین تاب ویلایی

تاب در واقع نوعی صندلی است که در هوا معلق بوده و به سمت جلو و عقب حرکت می­کند . صندلی تاب به وسیله زنجیر یا طناب یه سقف یا چهار چوب خود تاب متصل می­شود و صندلی روی هوا معلق می­ماند . از قدیم این وسیله اغلب برای بازی کودکان مورد استفاده قرار می­گرفت ولی امروزه مدل­های مختلفی از تاب موجود می­باشد که علاوه بر کودکان ، برای استفاده بزرگسالان نیز مناسب می­باشد و مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب کرده است . یکی از مدل­های تاب­های موجود در بازار تاب ویلایی است که به آن تاب فلزی یا باغی نیز می­گویند . علت این نام گذاری آن است که این نوع تاب­ها بیش­تر در فضای باز و باغ و ویلا مورد استفاده قرار می­گیرند.

تاب ویلایی

تاب ویلایی

انواع  تاب ویلایی بر اساس جنس

تاب­های ویلایی در سه جنس چوبی ، حصیری و فلزی ساخته می­شوند . برای انتخاب بهترین تاب ویلایی باید با ویژگی­های هر کدام از این نوع تاب­ها آشنا شویم تا با توجه به شرایط فردی انتخاب مناسبی داشته باشیم .

تاب ویلایی چوبی از لحاظ ظاهری بسیار زیبا و طبیعی بوده و با طبیعت سبز تناسب دارد ولی امکان پوسیدگی چوب در آب­و­هوای بارانی و شرجی وجود دارد همچنین در برابر ضربه و حشرات آسیب­پذیر می­باشد .

تاب ویلایی حصیری مانع از تعرق می­شود و طول عمر بالایی دارد و برای استفاده در مناطق گرم گزینه مناسبی می­باشد.

تاب ویلایی فلزی مقاوم ترین نوع تاب است و اغلب این مدل تاب­ها دارای تشک هستند . اگر فلز این نوع تاب از رنگ و روکش ضد زنگ پوشیده شده باشد طول عمر بسیار بالایی خواهد داشت.

راهنمای خرید تاب ویلایی

مزایای تاب باغی دو/سه نفره

قطعات تاب باغی دو و سه نفره شامل؛

  • دو پایه
  • میله رابط
  • صندلی تاب
  • میله سایه‌بان
  • زنجیر اتصال

است. تمامی این قطعه‌ها دارای قابلیت مونتاژ و دمونتاژ می‌باشند. در واقع می‌توان گفت این یک ویژگی مهم برای حمل و نقل این تاب‌ها به حساب می‌آید. با این قابلیت شما می‌توانید به سادگی قطعات را از هم جدا کرده و تاب را به محل مورد نظر خود منتقل کنید.

انواع تاب باغی فلزی

تاب باغی

از آنجایی که تاب باغی جزو محصولاتی است که در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد بنابراین لازم و ضروری است با متریال یا مواد اولیه‌ای ساخته و تولید شود تا مقاومت کافی داشته باشد.

تاب‌های باغی و حیاطی در ویلا مبل همگی از فلز آهن ساخته می‌شوند. بدیهی است محصولاتی که با فلز آهن ساخته می‌شوند دوام و طول عمر بالایی دارند و بهترین انتخاب برای فضاهای باز محسوب خواهند شد.

همانطور که می‌دانید فلز آهن در برابر رطوبت، دچار تخریب و زنگ زدگی می‌شود در نتیجه داشتن پوششی مقاوم برای این تاب‌ها اهمیت بسیاری پیدا خواهد کرد تا این محصولات در شرایط آب و هوایی مختلف دچار آسیب نشوند. رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک که تقریبا برای تمامی محصولات فلزی این برند به کار می‌رود، پوششی مقاوم برای تاب‌های فلزی محیا خواهد کرد.

راهنمای انتخاب بهترین تاب ویلایی

  • جنس بدنه تاب باید خوب و مرغوب باشد

همان­طور که در قسمت قبل بیان شد تاب­های ویلایی جنس­های مختلفی دارند . سعی کنید تابی تهیه نمایید که از مواد اولیه مرغوب تولید شده باشد. برای مثال اگر قصد خرید تاب چوبی دارید ، دقت نمایید که از جنس چوب مقاوم و مرغوب مانند چوب سرو ساخته شده باشد و یا اگر قصد تهیه تاب فلزی دارید به جنس فلز و روکش ضد زنگ آن دقت نمایید و همچنین اگر قصد خرید تاب حصیری دارید به جنس حصیر و استحکام بافت آن دقت نمایید.

  • اندازه و ابعاد تاب باید باتوجه به مکان قرار گیری تعیین شود

تاب­ها در اندازه­ها و ابعاد مختلف تولید می­شوند. قبل از خرید تاب ویلایی ، ابعاد فضایی که قرار است تاب در آن قرار گیرد را اندازه­گیری نمایید تا در هنگام استفاده دچار مشکل نشوید.

  • ایمنی تاب ویلایی بالا بوده و اتصالات آن محکم باشد

ایمنی تاب یکی از مهم­ترین معیار­های انتخاب تاب است به ویژه اگر کودکان نیز از آن تاب استفاده می­کنند به این ویژگی توجه ویژه ای داشته باشید . همچنین قبل از خرید ، اتصالات تاب را بررسی کرده تا محکم و مقاوم باشد.

  • رنگ تاب باید با رنگ چیدمان و فضا تناسب داشته باشد

تاب­های ویلایی ، تنوع رنگ بالایی دارند . برای انتخاب رنگ به فضایی که قرار است تاب در آن قرار گیرد توجه نمایید.

  • جنس تاب باید با شرایط آب­و هوایی منطقه تناسب داشته باشد

باتوجه به اینکه تاب­های ویلایی اغلب برای استفاده در فضای باز مورد استفاده قرار می­گیرند باید مقاومت بالایی داشته باشند ، همچنین در انتخاب جنس تاب به شرایط آب­­و­هوایی مکانی که تاب در آن­جا قرار می­گیرد توجه کنید . برای مثال اگر تاب در آب­وهوای بارانی و شرجی مورد استفاده قرار می­گیرد ، تاب چوبی انتخاب مناسبی نبوده و دچار پوسیدگی خواهد شد.

تاب فلزی ویلاسازه

  • محل نشیمن تاب باید راحت باشد

اگر تاب ویلایی از همه­ جنبه­ها خوب باشد ولی محل نشیمن تاب راحت نباشد ، نمی­توان در طولانی مدت از آن استفاده کرد بنابراین حتما قبل از خرید بر روی تاب نشسته و راحتی آن را مورد بررسی قرار دهید . اغلب تاب­­های ویلایی به ویژه تاب­های فلزی برای راحتی نشستن ، دارای تشک و کوسن می­باشند.

  • ظرفیت تاب باید با توجه به تعداد افراد خانواده و نوع نیاز باشد

تاب­های ویلایی اغلب در ظرفیت­های تک نفره ، دو نفره و سه نفره تولید می­شوند . اگر خانواده شما پر جمعیت می­باشند و به استفاده همزمان تعداد افراد بیش­تری نیاز دارید از مدل­هایی با ظرفیت بیش­تر استفاده نمایید.

  • نظافت و شست و شوی تاب ویلایی خوب ، راحت و آسان می­باشد

شاید این معیار در نگاه اول ، چندان اهمیت نداشته باشد ولی به مرور زمان که تاب کثیف شده و دیگر نمای اولیه را نداشت ، اهمیت این موضوع بیش­تر جلوه می­کند به خصوص اینکه تاب­های ویلایی برای استفاده در فضای باز طراحی شده اند و ممکن است در زمان کوتاهی کثیف شوند .

  • کوسن و تشک با پارچه­های ضد آب و نانو داشته باشد

همه مدل­های تاب ویلایی دارای کوسن و تشک نمی­باشند ، بنابراین داشتن تشک و کوسن خود یک معیار برتری به حساب می­آید چرا که سبب راحتی نشستن بوده و تاب را به نوعی تخت راحت متحرک مبدل می­کند . اگر هدف خرید شما از تاب ویلایی برای استفاده در فضایی باز می­باشد ، به دلیل اینکه در معرض باران و گرد و خاک می­باشد ، بهتر است که جنس پارچه تشک و کوسن ، نانو و ضد آب باشد.

  • تحمل وزن آن بالا باشد

هر تاب ویلایی باتوجه به جنس مواد اولیه و ابعاد و ظرفیت آن حداکثر وزن قابل تحمل مشخصی دارد . حتما قبل از خرید این وزن را از فروشنده جویا شوید و تابی تهیه نمایید که تحمل وزن بالایی داشته باشد.

  • ظاهر زیبایی داشته باشد

تاب­های ویلایی در مدل­ها و شکل­های مختلفی تولید می­شود که متناسب با سلیقه شخصی و دکوراسیون محیط مورد نظر می­توانید انتخاب خوبی داشته باشید.

  • سایبان مناسب داشته باشد

همه مدل­های تاب ویلایی دارای سایبان نمی­باشند .سعی کنید مدلی را انتخاب نمایید که دارای سایبان هم­شکل با تاب باشد . سایبان در مقابل تابش نور خورشید و باران محافظ خوبی بوده و زیبایی زیادی به محیط مورد استفاده خواهد بخشید ، همچنین باعث طول عمر تاب خواهد شد.

  • قیمت مناسبی داشته باشد

قیمت مناسب محصول با توجه به جنس بدنه و امکانات جانبی تاب ، می­تواند خرید تاب را دل­چسب نماید.

  • جنس زنجیر تاب مرغوب باشد

اگر جنس زنجیر مرغوب نباشد ممکن است در حین بازی پاره شده و سبب آسیب دیدگی فرد شود بنابراین قبل از خرید به جنس زنجیر تاب توجه نمایید.

  • ارتفاع تاب قابل تنظیم باشد

در بعضی از مدل­ها ، ارتفاع تاب قابل تنظیم می­باشد که این ویژگی سبب راحتی استفاده افراد مختلف با قد­های متفاوت می­شود.

منبع: ویلاسازه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 105

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها