00%
منو

آشنایی با انتشارات آیین فطرت و 5 کتاب پرفروش آن

انتشارات «آیین فطرت» با هدف نشر معارف ناب قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) تأسیس شد و موضوع اصلی محصولات این انتشارات، تربیت و سبک زندگی با رویکردی دینی است.

آیین فطرت، ناشر اختصاصی آثار حجت الاسلام محسن عباسی ولدی است. آثار ایشان تا پیش از تأسیس این انتشارات از سوی ناشران مختلف به بازار کتاب عرضه می‌شد؛ امّا از بدو تأسیس آیین فطرت، آثار ایشان به این انتشارات انتقال یافته و با رویکردی جدید به بازار نشر راه یافته است.کتاب‌های حجت الاسلام عباسی ولدی را می‌شود به دو دسته تقسیم کرد: دستۀ اوّل کتاب‌هایی است که با زبانی ساده و روان به تحلیلی درون دینی در بارۀ مسائل تربیتی می‌پردازد. کتاب‌های ادبی نیز دستۀ دوم این آثار است که با زبانی هنری به تبیین مبانی اندیشۀ دینی، روش‌های تربیتی و سبک زندگی می‌پردازد.

انتشارات

انتشارات

در این نوشتار با ما همراه باشید تا با 5 اثر پر فروش این ناشر آشنا شده آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

کتاب از من بودن تا ما شدن

در اولین کتاب این فهرست به مقوله ازدواج پرداخته ایم و کتاب اول از مجموعه نیمه دیگرم را با عنوان از من بودن تا ما شدن را بررسی می کنیم.

امروزه یکی از مسائل آزار دهنده، ازدواج‌های ناموفّق در زندگی جوانانی است که زمان چندانی از آغاز زندگیِ مشترک آنها نگذشته است. متأسّفانه این شکست‌ها، در جامعۀ ما رو به افزایش است. ناگفته پیداست که تعداد قابل توجّهی از طلاق‌ها، ریشه در انتخاب نادرست دارند. این کتاب، وظیفۀ اساسی خود را آموزش کاربردیِ مهارت‌های انتخاب همسر می‌داند. این مجموعه، تلاش می کند که وقتی جوان آن را می‌خواند، پنجره‌ای در ذهنش گشوده شود و بتواند در مسئلۀ ازدواج، به راحتی فکر کند و تصمیم بگیرد.

این کتاب از کسالت آور بودن اکثر کتب تربیتی و تئوریک بودن آن ها به دور بوده است، زیرا در هر بخش پس از بیان موضوع و توضیح آن، داستان واره ای جهت ملموس کردن آن موضوع قرار دارد که موجب جذابیت کتاب شده است. در ضمن تصاویری هم به کتاب افزوده شده که به رساتر شدن مطالب کتاب کمک می کند.

مجموعه از من بودن تا ما شــدن» به همراه خود ضمیمه ای دارد که حاوی نثرهــای ادبــی اســت. «مــن میخواهــم «تو» بشــوم، راســت میگویــم» عنوان ضمیمه ی ادبی این کتاب است. حال و هوایی کــه ضمیمه ادبــی در وجودخواننده ایجاد می کنــد، ســرمایه ای است برای عمل کردن به مطالبی که در این کتاب خواهد خواند.

کتاب آسمانی نشان آسمانی بمان

در طول تاریخ، موضوع «زن» همیشه در مرکز توجه انسان بوده و در عصر ما نیز همچنان، موضوعی بحث برانگیز در محافل گوناگون است. به عنوان دومین کتاب فهرست پیش رو به موضوع زن و جایگاه اجتمکاعی او خواهیم پرداخت.

یکی از مسائلی که همیشه با نام زن همراه بوده، پاسخ به این پرسش مهم است: زن؛ خانه داری یا اشتغال؟ تاکنون پاسخ های گوناگون و حتی ضد و نقیضی به این پرسش داده شده است؛ اما در میان همه ی پاسخ ها هیچ کدام به اندازه ی پاسخ خالق زن، نمی تواند ذهن ها را قانع و دل ها را آرام کند.

رویکرد نویسنده در این موضوع، مثل همه ی موضوعات دیگری که تا به حال تقدیم شما کرده، مبتنی بر آموزه های دینی است. این کتاب در پنج بخش تقدیم شما می شود. در بخش اول، جایگاه خانه داری، مادری و همسرداری تبیین شده است. در بخش دوم به دلایل ورود زنان به عرصه ی مشاغل گوناگون و در بخش سوم، به یکی از دلایل اصلی اشتغال زنان، یعنی تقویت بنیه ی اقتصادی خانواده پرداخته. بخش چهارم را به تحلیل رابطه ی تحصیل و اشتغال زنان اختصاص داده و در بخش پنجم، آثار اشتغال زنان را در فضای کلی اشتغال به ویژه اشتغال مردان بررسی کرده است.

کتاب ایران جوان بمان

کتاب بعدی این فهرست با عنوان «ایران جوان بمان» فتح بابی مناسب در راستای فرهنگ سازی برای رشد جمعیت و افزایش فرزندآوری است. به نظر می رسد این کتاب برای تمام اقشار، از فرهیخته گرفته تا مخاطب عام، متشرع تا کم توجه، ولایت مدار تا احیاناً بی تفاوت و منطقی تا احساسی، حرف برای گفتن دارد.

ایران جوان بمان حاصل پاسخ به سوالات شنوندگان برنامه های رادیو معارف است که توسط آقای عباسی ولدی، طی بیست و یک هفته در برنامه پرسمان تربیتی، داده شده و درباره آن بحث شده است.

کتاب در بیانی ساده و روان، همه موضوعات و مسائل مطرح در بحث افزایش جمعیت، تربیت فرزند، کنترل جمعیت در ایران، مشکلات اقتصادی خانواده های پرجمعیت، سنت های الهی در رزق و روزی به بندگان، جایگاه فرزند آوری در اسلام و… را در قالب پرسش و پاسخ مطرح نموده است.

نویسنده ایران جوان بمان سعی کرده که به مسئله ی بحران جمعیتی کشور، نگاهی همه جانبه داشته باشد.
در این کتاب، هم به مباحث مادی چون کوچک بودن آپارتمانها و مشکلات معیشتی توجه شده و هم مباحث معنوی و مسائل فرهنگی و جو فرهنگی غالب، چون زشت دانستن تعداد زیاد فرزندان، تا حدی بررسی شده است و حتی در قالب پرسش و پاسخ با خانم دکتر لباف، فوق تخصص زنان و زایمان، مباحث پزشکی چون بارداری پس از 35 سال و… نیز در کتاب گنجانده شده است.

کتاب فانوس دانایی

در چهارمبن کتاب این فهرست از مجموعه تا ساحل آرامش، کتاب فانوس دانایی را مورد بررسی قرار می دهیم مباحث این مجموعه که در برنامه «پرسمان تربیتی رادیو معارف»، طرح شده است و به جهت استقبال فراوان از این مجموعه، پس از بازنگری های انجام شده در محتوا و قالب کتاب، این مجموعه هم اکنون در چهار جلد به چاپ رسیده است.

در این مجموعه برخلاف روال قبل پرسش و پاسخ ها در پایان هر بحث آمده است و کتاب هایی متناسب با مباحث طرح شده که متون ادبی ضمیمه هستند که جهت تکمیل بحث (از همین نویسنده) معرفی شده است.

کتاب فانوس دانایی جلد اول این مجموعه است که دوست دارد شما را با شناخت های لازم در زندگی مشترک آشنا کند. با وجود این شناخت ها می توانید راه زندگی مشترک را به خوبی پیدا کرده و به کمک کتاب های بعدی این مجموعه، این راه را با موفقیت طی کنید.

کتاب دزدان راز ایلیا

در آخرین کتاب این فهرست به سراغ ابتکار جدید حجت الاسلام عباسی ولدی رفته ایم، مجموعه داستان ایلیا و حیفیا که تا کنون دو جلد از آن نوشته شده و جلد اول نیز به چاپ رسیده است.

ایلیا و حیفیا را می‌توان از دستۀ داستان‌های راهبردی دانست. مقصد اصلی این مجموعه، نحوۀ تقابل جبهۀ طاغوت با جامعۀ اسلامی است. مخاطب اصلی این مجموعه کودکان و نوجوانان هستند که در این داستان‌ها یاد می‌گیرند که دشمن برای ضربه زدن به جامعۀ‌ اسلامی چگونه اقدام می‌کند و مسلمانان در برابر آنها چه برخوردهای صحیح و اشتباهی می‌توانند داشته باشند.

جلد اول این مجموعه «دزدان راز ایلیا» نام دارد که موضوع آن نفوذ از سوی دشمن و رازداری از طرف مسلمانان بوده و بر اساس آیۀ 118 سورۀ آل عمران انتخاب شده که علاوه بر اهمّیت رازداری و پیشگیری از نفوذ، مخاطب با اهمّیت راهبردی رهبری در جامعه آشنا می‌شود.

تمامی کتاب های معرفی شده می توانید از فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب www.patoghketab.ir خریداری کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 14

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها