00%
منو

راه های درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یک نوع بیماری است که خیلی از افراد از آن می‌ترسند، زیرا اطلاعات کافی در این باره ندارند اما نگران نباشید. چراکه راه‌هایی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد که کلینیک‌های معتبر آن را برایتان انجام می‌دهند. از طرفی هم بسیار مهم است که شما در این زمینه اطلاعات خود را بالا ببرید و بدانید که از چه مراکزی بیشتر می‌توانید کمک بگیرید. در این مقاله برایتان توضیح خواهیم داد که راه‌های درمان این زگیل‌ها چیست و به‌طور کل بعد از ابتلا به آنها باید چه کار کنید.

زگیل تناسلی چیست؟

راه های درمان زگیل تناسلی

راه های درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی به عنوان یک مشکل رایج و بیماری تناسلی، خیلی از افراد را می‌ترساند اما شما قبل از هر چیزی و حتی قبل از فکر کردن به روش‌های درمان آن باید بدانید دقیقا زگیل تناسلی چیست . اگر این بیماری و مشکل را بشناسید، کمتر از آن می‌ترسید.
زگیل تناسلی یا Genital Warts، یکی از انواع رایج بیماری‌های تناسلی است و روز به روز هم به تعداد آن اضافه می‌شود. عامل ایجاد این بیماری ویروس اچ پی وی است. این مشکل ممکن است هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان اتفاق بیفتد اما عوارض آن برای خانم‌ها خطرناک‌تر و بیشتر است که خوشبختانه راه‌های درمانی هم برای آن وجود دارد.

اگر بخواهیم زگیل تناسلی را تعریف کنیم، باید بگوییم که این زگیل‌ها یک بافت برجسته روی پوست هستند، اما برجستگی آنها گوشه‌دار و زاویه‌دار نیست و یک سطح مسطح و تخت دارند.
این زگیل‌ها بافت نرمی دارند که از طریق ارتباط جنسی انتقال پیدا می‌کنند. ویروسی که باعثِ ایجاد این مشکل می‌شود، پاپیلوم انسانی یا همان اچ‌پی‌وی نام دارد که عاملی برای ایجاد خارش، ناراحتی، سوزش و درد است.
توجه داشته باشید که هر چقدر که خانم‌ها و آقایان رابطه جنسی بیشتری داشته باشند، بیشتر در معرض این ویروس قرار می‌گیرند.

زگیل تناسلی چه علائمی دارد؟

بدیهی است که هر چقدر که اطلاعات‌تان نسبت به علائم بیماری بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید آن را شناسایی کنید و در نتیجه پروسه درمان هم راحت‌تر سپری می‌شود.
زگیل تناسلی از طریق روابط جنسی انتقال پیدا می‌کند و علائمی دارد که گاهی‌اوقات با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود. این زگیل‌ها اندازه بسیار کوچکی دارند و معمولاً همرنگ پوست هستند و در نتیجه شناسایی آنها راحت نیست. اگر خوش‌شانس باشید، این زگیل‌ها کمی تیره‌تر ظاهر می‌شوند و راحت می‌توانید آنها را تشخیص دهید. شاید بتوان گفت که شبیه به میوه گل کلم ظاهر می‌شوند و برجستگی‌هایی مانند گل کلم دارند. زمانی که آنها را لمس می‌کنید، حالت زبری احساس می‌کنید. این زگیل‌ها به لمس هم حساس هستند و ممکن است در نواحی مختلف تناسلی؛ آلت تناسلی، کیسه بیضه، داخل کشاله ران، دهان، مقعد، واژن و روی دهانه رحم به وجود بیایند.

درمان زگیل تناسلی با لیزر

درمان زگیل تناسلی با لیزر

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، راه های درمان زگیل تناسلی متفاوت هستند. یکی از این روش‌ها، رایج برای درمان زگیل‌ تناسلی با لیزر است. شما می‌توانید از طریق لیزر این زگیل‌ها را درمان کنید. مزیت این روش این است که کارتان بدون درد و خونریزی به اتمام می‌‌رسد. از طرفی سرعت کار خیلی بالاست و اطمینان پیدا می‌کنید که بهترین و قطعی‌ترین درمان را انجام داده‌اید.
برای درمان زگیل واژن و مقعد هم می‌توان از طریق لیزر اقدام کرد و کسانی که این روش را انجام داده‌اند، رضایت حداکثری از آن داشته‌اند. بین تمامی راه های درمان زگیل تناسلی؛ لیزر یکی از پرکاربردترین و سریع‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود که به طور ۱۰۰ درصدی درمان ایجاد می‌کند.
زمانی که اشعه لیزر را روی زگیل تناسلی می‌گیرند، پرتوهای آن در عمق بافت زگیل نفوذ می‌کند و به صورت تهاجمی به آنها حمله می‌کند. در نتیجه زگیل به طور کامل از بین می‌رود و  احتمال بازگشت آن تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد. ممکن است بعد از لیزر شما عوارضی مثل درد و سوزش خفیف را داشته باشید که خود به خود و در زمانی بسیار کوتاه بهبود پیدا خواهد کرد.
معمولاً  اشعه لیزر کربن‌دی‌اکسید جزء لیزرهای رایج برای از بین بردن زگیل تناسلی است. اگر هم زگیل‌ها بزرگ باشند و تعدادشان اضافه شده باشد، باز هم از این اشعه‌ها استفاده می‌کنند. در شرایط خیلی سخت و حساس ممکن است بی‌حسی موضعی بزنند اما باز هم کار به سرعت به اتمام می‌رسد.

درست است که لیزر می‌تواند یک راه رایج و مطمئن برای درمان زگیل تناسلی محسوب شود، اما همه اینها زمانی اتفاق می‌افتد که  بتوانید به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید. کلینیک اچ پی وی که آدرس آن در صفحه اصلی سایت ما قرار داده شده است، یکی از همین مراکز معتبر محسوب می‌شود. اگر به دنبال راه های درمان زگیل تناسلی هستید که کم‌ترین سختی و خطر را تجربه کنید و کارتان در سریع‌ترین و تخصصی‌ترین حالت ممکن به انجام برسد، کلینیک ما را فراموش نکنید. تیم مجرب و متخصص با دستگاه‌های تخصصی می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف کند.

کرایوتراپی زگیل تناسلی

کرایوتراپی زگیل تناسلی

یکی دیگر از راه‌ های درمان زگیل تناسلی استفاده از کرایوتراپی است. درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی نیز در کلینیک اچ پی وی انجام می‌شود و راهی مطمئن برای از بین بردن این زگیل‌ها است و یک روش قطعی محسوب می‌شود. کرایوتراپی هم مانند لیزر داخل مطب انجام می‌شود. به این صورت که اول زگیل‌های شما را بررسی می‌کنند، بعد نیتروژن مایع یا دی‌اکسید‌کربن را روی زگیل اسپری می‌کنند. بعضی از پزشکان از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند اما اگر بی‌حسی هم استفاده نشود، درمان کرایو درد خیلی زیادی ندارد و بعد از یک ربع تا بیست دقیقه کارتان به اتمام می‌رسد.

چیزی که باعث از بین بردن زگیل تناسلی می‌شود، سرما و فریز کردن حاصل از ماده اسپری شده است که از نیتروژن مایع تشکیل شده است. زمانی که این مایع را روی زگیل قرار می‌دهند، گرمای بدن بیمار به آن انتقال داده می‌شود و در نتیجه به نقطه جوش می‌رسد و زگیل از بین می‌رود؛‌ سپس سلول‌های زگیل با نیتروژن منجمد تماس برقرار کرده و بافت زگیل به طور کامل برطرف می‌شود و سلول‌های آن تخریب می‌گردند.

ممکن است در راه های درمان زگیل تناسلی از طریق کرایوتراپی، بعد از درمان کمی التهاب را احساس کنید‌. در واقع این التهاب نشان‌دهنده این است که بافت در حال از بین رفتن است اما به هر حال بعد از آن، بافت زیرین به طور کامل از بین می‌رود و چیزی از زگیل باقی نمی‌ماند.

کرایوتراپی هم جزء روش‌های جدید و مدرن محسوب می‌شود که حتماً باید زیر نظر افراد متخصص صورت بگیرد. کلینیک laserhpv بهترین مرکزی است که می‌توانید به آنجا مراجعه کنید و رون درمان بیماری خود را در کمال اطمینان طی کنید.

مزیت کرایوتراپی نسبت به روش‌های دیگر چیست؟

ین روش مزیت‌های زیادی دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • شما در این روش مانند لیزر فقط یک جلسه مراجعه می‌کنید و سریع کارتان انجام می‌شود.
  • با انجام کرایوتراپی از انتقال زگیل تناسلی به دیگر نواحی پوستتان جلوگیری می‌کنید.
  • در این روش نیازی برای تکرار درمان ندارید.
  • این روش هیچ جایی از زخم باقی نمی‌گذارد، در نتیجه از لحاظ زیبایی آسیب وارد نمی‌کند.
  • در طول انجام این روش، شما دردی را احساس نمی‌کنید. اگر هم درد داشته باشید، بسیار خفیف است.
  • در کرایوتراپی نیاز به هیچ گونه جراحی و بستری وجود ندارد و همه چیز سرپایی انجام خواهد شد.

نتیجه‌گیری

راه های درمان زگیل تناسلی گسترده هستند، اما به هر حال کرایو و لیزر جزو درمان‌های رایج محسوب می‌شوند. علتش هم این است که افراد زیادی از این طریق توانسته‌اند زگیل‌های خود را درمان کنند و از آن رضایت دارند. پس چه بهتر که شما به سراغ راهی بروید که قبلا امتحان شده است و افراد زیادی آن را تایید می‌کنند. همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، شرط موفقیت در درمان زگیل تناسلی این است که به کلینیکی معتبر مراجعه کنید. ما کلینیک hpv را به شما توصیه می‌کنیم که با برخورداری از ماهرترین پزشکان و جدیدترین متدهای روز آماده خدمت رسانی به بیماران گرامی هستند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت laserhpv.com مراجعه فرمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 39

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها