00%
منو

شکم بندها چگونه به رفع مشکلات شکمی کمک می کنند؟

آشنایی با آناتومی شکم

بالای تنه انسان شامل قفسه سینه، شکم و لگن می‌شود. شکم توسط عضلات دیواره‌های پشت، جلو و جانبی احاطه شده است و در زیر دیافراگم تا دهانه ورودی لگن قرار دارد. داخل شکم احشا شکم قرار دارند. ضعف عضلات شکم می‌تواند توانایی دیواره قدامی برای حفظ شکل طبیعی شکم را کم کند و در نتیجه در قسمت تحتانی شکم برآمدگی به وجود آمده و احشا شکم در حالت ایستاده به سمت پایین تمایل پیدا می‌کند. به این عارضه، افتادگی شکم می‌گویند که موجب بد شکل شدن ظاهری بدن می‌شود. علاوه بر این به دلیل این که وزن شکم به سمت پایین و جلو می‌افتد، مرکز ثقل بدن تغییر می‌کند و فشار آن بر مهره‌های ستون فقرات وارد می‌آید که در درازمدت موجب افزایش قوس کمر و فشار بر مهره‌های کمری می‌شود و درد و ناراحتی را به وجود می‌آورد.

اکثر افراد با محصولات طبی، همچون شکم بند آشنایی کامل ندارند. این محصولات آن‌ قدر اهمیت بالایی دارند که می‌توانند از آسیب وارده بر ناحیه هدف یا پیشرفت آسیب، جلوگیری کنند. در صورتی ‌که از این محصولات، در زمان مناسب و به طور صحیح استفاده شود، از پیشرفت آسیب جلوگیری شده و در برخی اوقات، فرد دیگر نیاز به عمل جراحی سنگین و پردردسر پیدا نخواهد کرد.

خیلی از افراد در دوران زایمان و برخی دیگر پس از زایمان از شکم بند طبی استفاده می‌کنند. همچنین برخی افراد که از چاقی شکم و پهلو رنج می ‌برند از این محصولات استفاده می‌کنند. در گذشته شکم بندهای مختلفی ساخته شده بود که برای اصلاح فرم شکم بعد از بارداری مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما چون بیشتر افراد به دنبال لاغری بودند شکم بندهای لاغری هم عرضه شدند.

رفع مشکلات شکمی با استفاده از شکم بندهای طبی

لاغری و تناسب اندام همیشه یکی از دغدغه ‌های افراد بوده است، به همین دلیل بسیاری از افراد از وسایلی مانند شکم بند استفاده می ‌کنند. شکم بند از جنس خاصی تولید شده که موجب می ‌شود بتوانید هنگام انجام امور خود عرق کنید و به این ترتیب فرآیند چربی‌ سوزی در بدن شما اتفاق بیفتد. شکم‌ بندها هیچ گونه آسیبی به بدن نمی ‌رسانند و عوارض جانبی ندارند. به این ترتیب پوست و بدن شما در سلامت کامل باقی خواهد ماند.

شکم‎ بند باید به گونه ‎ای بسته شود که بخش طبی در قسمت جلو قرار گیرد و با سطح بدن تماس داشته باشد و دو سر شکم‎ بند در قسمت پشت (کمر) روی هم بسته شوند. استفاده از شکم بند با هدف از بین بردن چربی های پهلو و شکم حتما باید همراه با ورزش مناسبی صورت پذیرد. شکم بندها معمولا به صورت چسبی بسته می ‌شوند. این محصول می ‌تواند برای پوشاندن کمر و کلیه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

برخی از مدل ‌های شکم بند به کمک نیروی برق کار می‌ کنند، اما برخی دیگر از حرارت طبیعی بدن استفاده می ‌کنند. جنس شکم بند می‌ تواند از نئوپرن، فیبر نایلونی، پلی استر، پلی آمید و یا پارچه باشد.

کاربرد شکم بند طبی

  1. از بین بردن اسپاسم و درد عضلات کمری
  2. حمایت از مهره ها، لیگامان ها و عضلات ستون فقرات کمری
  3. کوچک کردن شکم و پهلو در اثر از بین بردن یا کاهش چربی
  4. قرار گرفتن شکم در کمترین حجم خود
  5. ایجاد تعرق و تسریع لاغری

انواع شکم بند طبی

1. شکم بند لاغری: شکم بند لاغری محیط مناسبی فراهم می آورد تا شکم در کمترین حجم خود قرار گرفته و فشار کمتری به ستون فقرات وارد شود. از طرفی گرمایی که این محصول در محل مصرف ایجاد می کند باعث افزایش تعرق و سوخت چربی های اضافه می گردد.

2. شکم بند بارداری: شکم بندهای بارداری لباس‌هایی انعطاف پذیر هستند. آن‌ها به عنوان لایه ‌ای برای کمک به پوشاندن مناطقی از پوست که با بزرگ شدن شکم در معرض دید قرار می‌گیرند، عمل می‌کنند. برخی از شکم بندهای بارداری فشرده سازی ملایمی را ایجاد می‌کنند و می‌توانند مفصل ران و کمر را نیز پشتیبانی کنند. این نوع شکم‌ بندها اغلب دارای لاستیک‌هایی هستند که حالت آن‌ها را حفظ می‌کند تا از جمع شدن آن‌ها جلوگیری کند.

3. شکم‌ بند بعد از زایمان: شکم‌ بند پس از زایمان شامل چندین لایه کششی و سفت و سخت است که از زیر سینه‌ها تا باسن امتداد می‎‌یابد. این محصول گاهی باند شکمی نیز نامیده می‌شود. حمایت از کمر، تسریع در بهبودی پس از زایمان – به ویژه پس از زایمان سزارین – و بهبود گردش خون از مزایای استفاده از این نوع شکم بند است.

4. شکم بند کشی: افرادی که عمل‌هایی مانند لیپوساکشن و سزارین انجام می‌دهند، از این محصول استفاده می‌کنند. این شکم بند موجب می شود که پوست و شکم، فرصتی برای جمع شدن و شکل گرفتن داشته باشد و از تورم‌های بعد از جراحی جلوگیری می‌کند.

5. شکم بند طبی ویژه: شما می توانید از این محصول برای کمردردهای خفیف و جلوگیری از رگ ‌به ‌رگ شدن کمر استفاده کنید.

نکات مهم هنگام خرید شکم بند طبی

1. انتخاب سایز مناسب: اولین قدم در خرید شکم بند طبی مربوط به انتخاب سایز مناسب آن با اندازه دور کمر خریدار است. تولید کنندگان برای ساخت این محصولات طبی از یک راهنمای اندازه استاندارد استفاده می کنند.

2. جنس شکم بند: شکم بندهای طبی با پارچه های کشی و الاستیکی تولید می شوند. فارغ از جنس به کار رفته در ساخت شکم بند، ضد حساسیت بودن آن اهمیت زیادی دارد. ناگفته نماند بهتر است جنس محصول نیز از قابلیت شستشوی آسانی برخوردار باشد.

3. قابلیت تنظیم بندها: اگر شکم بند دارای بندهایی با قابلیت تنظیم طول فرد باشد، بهتر است. به این صورت می توانید در صورت سایز کم کردن و یا چاق تر شدن، کمی بندهای شکم بند را کوتاه یا بلند کنید تا همچنان محصول مطابق سایزتان باشد.

4. استفاده آسان از محصول: فاکتور مهم بعدی در انتخاب این محصول طبی مربوط به سهولت در استفاده از آن می باشد. به احتمال زیاد در چند روز نخست استفاده از شکم بند قدری احساس فشار خواهید داشت که به صورت تدریجی این مشکل برطرف خواهد شد.

5. قیمت شکم بند طبی: توصیه اکید می شود که به جای توجه به قیمت محصول، عمده تمرکز خود را بر روی کیفیت ساختاری و همچنین راحتی در استفاده از آن بگذارید.

راهنمای نگهداری از شکم بند

برای این که شکم بند طبی شما در بازه های زمانی طولانی کیفیت ساختاری خود را حفظ کند و از عمر مفید بیشتری برخوردار باشد، بهتر است هنگام خرید شکم بند به این چند نکته ساده، اما فوق العاده مهم دقت داشته باشید که عبارتند از:

  • شستشوی محصول به صورت روزانه در صورت استفاده از آن بیش از ۱۲ ساعت
  • توجه به راهنمای شستشوی شکم بند، که معمولا روی برگه راهنمای خرید آن درج شده است
  • عدم استفاده از شوینده های قوی برای شستن لباس به دلیل آسیب رسانی به بافت کشی آن
  • استفاده از آب ولرم، در صورت شستشوی شکم بند با ماشین و آب خنک در شستن محصول با دست
  • عدم چلاندن و آبکشی سخت محصول، به دلیل کشسانی بودن جنس آن
  • خشک کردن در هوای آزاد و به دور از تابش مستقیم نور خورشید به لباس
  • عدم آویزان کردن و پهن کردن شکم بند طبی روی یک حوله خشک روی زمین

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 65

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها