00%
منو

تزریق ژل لب قبل از بارداری – تزریق ژل لب قبل از بارداری مجاز است؟

تزریق ژل لب قبل از بارداری

تزریق ژل لب قبل از بارداری

آیا تزریق ژل لب قبل از بارداری مجاز است؟ به طور کلی دوران بارداری با لیستی از کارها آغاز می شود که بهتر است مادر باردار از انجام دادن آن ها خودداری کنید؛ چراکه دوران بارداری دارای حساسیت های خاص خودش می باشد و در این دوره خاص از زندگی ، بهتر است که سلامت جنین در الویت قرار بگیرد و از پرداختن به فعالیت های غیرضروری اجتناب شود.

تاکنون مدرکی بر خطر آفرین بودن تزریق ژل لب قبل از بارداری و یا تزریق ژل لب در بارداری و تاثیرات منفی تزریق ژل لب برای جنین به اثبات نرسیده است اما از آنجایی که شما قبل و بعد از بارداری تحت نظر پزشک هستید ، بهتر است از پرداختن به کارهای غیر ضروری که ریسک احتمال خطر برای فرزندتان را افزایش می دهد ، بپرهیزید.

بنابراین اگر قبل و یا بعد از دوران بارداری قصد دارید با تزریق ژل لب چهره ای جذاب تر داشته باشید ، باید بدانید که تزریق ژل لب در بارداری غیر مجار و خطرناک نیست ؛ اما توصیه متخصصان این است که کمی صبر کنید تا بدون نگرانی فرزند خود را به دنیا آورید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از تزریق ژل لب قبل از بارداری آشنا شویم همچنین اگر قصد انجام تزریق ژل لب را دارید پیشنهاد میکنیم به بهترین مراکز تزریق ژل لب مراجعه کنید تا از موارد مورد استفاده و نتیجه رضایت بخش پس از آن مطمئن باشید شما میتوانید لیستی از بهترین مراکز تزریق ژل لب در کرج را اینجا ببینید .

آیا تزریق ژل لب قبل از بارداری مجاز است؟

بسیاری از افراد علاقه مند هستند که با تزریق ژل لب ، لب های دارای حجم و زیبا را تجربه کنند و زیباتر و جوان تر از همیشه به نظر برسند. اغلب ژل ها حاوی هیالورونیک اسید که خود ماده ای طبیعی در بدن است ، می باشند ؛ به همین دلیل پس از تزریق عوارضی را برای بدن به همراه ندارند.

تزریق این ژل ها برای اغلب افراد و در شرایط عادی مشکلی را ایجاد نمی کند و به عبارتی بی خطر است ؛ اما سوالی که برای بانوان زیباجو وجود دارد ، این است که آیا تزریق ژل لب قبل از بارداری مجاز می باشد.

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که تا به امروز هیچ مدرکی از عوارض تزریق ژل لب و یا تزریق ژل به دیگر نواحی بدن ثبت نشده است و زنان قبل از دوران بارداری می توانند اقدام به تزریق ژل کنند. اما توصیه پزشکان این است که اینکار به بعد از زایمان و شیردهی موکول گردد تا کوچکترین آسیبی متوجه جنین و کودک شیرخوار نگردد.

به طور کلی زنان در دوران بارداری کاندید مناسبی برای انجام عمل های زیبایی حتی اگر کم تهاجم نیز باشد ، نیستند ؛ چراکه ممکن است برای مادر و نوزاد خطر آفرین باشد.

متقاضیان تزریق ژل لب قبل از بارداری

اغلب متقاضیان تزریق ژل در دوران بارداری ، مادرانی هستند که قصد دارند قبل از ورود به این دوره سخت و شیرین و یا در طول دوران بارداری ، چهره جذاب و زیبایی داشته باشند.

مطمئنا بارداری دوره سختی می باشد که می تواند بر روی چهره مادر نیز تاثیرات منفی بگذارد ؛ خیلی از مادرها دوست دارند در دوران بارداری و یا حتی پس از تولد فرزند خود چهره ای جوان و بی نقص داشته باشند ؛ به همین دلیل تصمیم به تزریق فیلر و یا ژل لب می گیرند. اما معمولا پزشکانی که تهعد کاری دارند ، این ریسک را نمی پذیرند.

عوارض تزریق ژل لب قبل از بارداری و در دوران بارداری

تزریق ژل در بارداری

به طور کلی تزریق ژل های حاوی هیالورونیک اسید و یا فیلرهایی مشابه با رستیلان یا ژوویدرم در دوران بارداری توضیه نمی شود ؛ با اینکه تاکنون هیچ مدرکی از عوارض تزریق ژل لب قبل از بارداری و در دوران بارداری ثبت نشده است ، اما پزشکان بر این باور هستند که دلیلی وجود ندارد که یک مادر ، جنین خود را در معرض آسیب قرار دهد.

ژل های رستیلان و ژوویدرم پس از تزریق در محل خود باقی می مانند و حرکت نمی کنند یا ژل های دارای هیالورونیک اسید از موادی تشکیل شده اند که به طور طبیعی در بدن یافت می شوند ؛ ضمن اینکه نتیجه قطعی در مورد عوارض فیلر در دوران بارداری وجود ندارد. چراکه به طور کلی تزریق فیلر و ژل لب از روش های زیبایی ایمن و کم خطر می باشد.  با این حال تزریق ژل قبل از بارداری و تزریق ژل در دوران بارداری انتخابی ایده آل نیست و اغلب پزشکان مسئولیت آن را نمی پذیرند تا حتی یک درصد ریسک نیز برای سلامتی فرزند شما وجود نداشته باشد.

یکی از دلایل توصیه پزشکی برای موکول کردن تزریق ژل لب به بعد از بارداری و دوران شیردهی این است که بدن در طول دوران باردار از ثبات کافی برخوردار نیست و نمی توان پیش بینی کرد که چه واکنشی به تزریق ژل و فیلر نشان خواهد دارد. به همین دلیل بهتر است از ایجاد شوک برای بدن و جنین جلوگیری گردد.

تزریق فیلر چه مدت زمان قبل از اقدام به بارداری باید انجام شود؟

پس از تزریق فیلر و ژل لب منعی برای بارداری وجود ندارد و در صورتی که افراد پس از تزریق ژل اقدام به بارداری کنند ، سلامت جنین آن ها به خط نمی افتد. بنابراین اگر مدت زمان کوتاهی پس از تزریق فیلر باردار شده اید ، کوچکترین موردی نیز برای نگرانی شما وجود ندارد.

تست حساسیت به کلاژن قبل از بارداری

بسیاری از متقاضیان تزریق ژل قبل از بارداری و یا در طول دوران بارداری ، مایل هستند که تست کلاژن را انجام دهند تا از ایمن بودن تزریق ژل لب در این دوران اطمینان حاصل کنند. تست کلاژن تزریق مقدار کمی کلاژن در بازوی فرد می باشد که یک ماه پس از آن ، پزشک بررسی های لازم را انجام می دهد تا هر گونه حساسیت قبل از تزریق ژل و یا فیلر شناسایی گردد.

اما موضوعی که وجود دارد این است که مادران باردار به هیچ عنوان نباید تست کلاژن را انجام دهند ؛ به عبارتی هیچ پزشک و جراحان متخصصی انجام تست کلاژن را به مادران باردار توصیه نمی کنند. بنابراین تست کلاژن قبل از بارداری و برای کسانی که قصد باردار شدن دارند و یا زنانی که حامله هستند ، توصیه نمی شود. لازم به ذکر است که لازمه تست کلاژن ، تست بارداری است.

سخن آخر

امروزه هیچ مدرکی مبنی بر اینکه تزریق ژل برای زنان باردار خطر آفرین است ، وجود ندارد. در واقع سازمان غذا و داروی آمریکا تزریق ژل قبل از بارداری و همینطور برای زنان حامله را بی خطر اعلام کرده است. اما به این موضوع نیز توجه داشته باشید که تاکنون هیچ گونه آزمایشی نیز در این زمینه انجام نشده است.

به عبارتی تاکنون این موضوع به شیوه ای عملی بررسی نشده است و پزشکان از عوارض آن بی اطلاع می باشند. اما سازمان غذا و داروی آمریکا تزریق ژل برای ترمیم و حجم دهی لب ها قبل از بارداری را مجاز اعلام کرده است.

بنابراین اگر قبلا تزریق ژل لب انجام داده اید و پس از آن متوجه شده اید که باردار هستید ، نگران نباشید. چراکه در حالت کلی تزریق ژل لب حتی در دوران بارداری نیز روشی ایمن معرفی شده است و احتمال آسیب به جنین با این روش بسیار کم می باشد و جایی برای نگرانی در مورد سلامتی فرزندتان وجود ندارد. با این حال اگر قصد بارداری دارید و یا باردار هستید ، بهتر است تزریق ژل را به بعد از دوران شیردهی موکول کنید.

در پایان نیز توصیه می کنیم که قبل از تصمیم گیری برای تزریق ژل لب قبل از دوران بارداری و یا طول دوران بارداری و شیردهی ، حتما با پزشک مشورت کنید و با توجه به نظر او و شرایط خود و فرزندتان تصمیم گیری داشته باشید.

 

 

 

برچسب ها : تزریق ژل لب,بارداری

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 143

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها