00%
منو

نوشتن برنامه بدنسازی چگونه انجام می شود؟

برای آنکه یک برنامه بدنسازی به بهترین شکل ممکن موثر واقع شود، باید به صورت اصولی و توسط مربیان حرفه ای و با تجربه تهیه شود. ممکن است کار آسانی به نظر برسد، اما انجام این کار به گردآوری اطلاعات بسیار زیادی نیاز دارد که دائما باید با علم روز دنیا بروزرسانی شوند. واقعیت این است که بسیاری از افراد تصور می کنند با قرار دادن تعدادی از حرکات در کنار یکدیگر، می توان برنامه بدنسازی مناسبی را طراحی کرد و با آن به نتیجه مطلوب رسید، اما این تصور کاملا اشتباه است.

نوشتن برنامه بدنسازی چگونه انجام می شود؟

نوشتن برنامه بدنسازی

همانطور که گفتیم، نوشتن برنامه بدنسازی به سواد کافی در این زمینه نیاز دارد. به عنوان مثال مشخص کردن تعداد حرکات در یک روز تمرینی می تواند بسیار متغیر باشد و باید به آن دقت کافی شود. این اصل در ارتباط با تعداد ست ها، تعداد روزهای تمرینی در هفته، مدت اجرای برنامه تمرینی و حتی استراحت میان ست ها و حرکات نیز صادق است. از این رو به شما توصیه می کنیم که به جای انجام تمرینات بیهوده، از یک مربی یا برنامه تمرینی حرفه ای استفاده کنید. به عنوان مثال برنامه بدنسازی گومگ برای افزایش حجم عضلات را در صورتی که به دقت بررسی کنید، متوجه می شوید که بر روی تک تک حرکات به دقت تمرکز شده است. به عنوان مثال در این برنامه تمرینی می بینید که در سطوح مبتدی، متوسط و حرفه ای تفاوت های بسیاری وجود دارد و در هریک از آن ها به اصولی دقت شده است که به هدف اصلی، یعنی افزایش حجم عضلات به بهترین شکل ممکن پرداخته شود.

از این رو یه شما پیشنهاد می کنیم که اگر به دنبال افزایش حجم و تقویت عضلات خود هستید، از این برنامه تمرینی استفاده نمایید.

اگر از برنامه تمرینی فوق برای عضله سازی استفاده کنید، بدون نیاز به مکمل شاهد رشد فوق العاده ای در عضلاتتان خواهید بود. هرچند مصرف مکمل می تواند این افزایش حجم را بیشتر کرده و روند کار را سریعتر کند. همچنین نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که داشتن یک برنامه غذایی مناسب نیز می تواند به شما در این پروسه کمک کند و شما را به بهترین شکل ممکن به هدفتان برساند.

برنامه بدنسازی فیتنس

اکنون می رسیم به بررسی یک برنامه تمرینی دیگر که برای فیتنس طراحی شده است. این برنامه تمرینی نیز مانند برنامه تمرینی قبلی از سه سطح مبتدی، متوسط و حرفه ای تشکیل شده است. در واقع این برنامه تمرینی شما را از صفر به ۱۰۰ می رساند و شما می توانید بدون هیچ دانش قبلی در این زمینه، به اندامی زیبا و فیت برسید.

فیتنس مقداری متفاوت تر از حجمی است. معمولا در برنامه تمرینی های حجمی، همانطور که از نامش پیداست، تلاش بر این است که عضلات به بیشتری حجم ممکن برسند و تقویت شوند. اما در برنامه بدنسازی فیتنس علاوه بر افزایش حجم عضلات، باید به چربی سوزی و تفکیک عضلات نیز دقت شود. همچنین نباید عضلات در این نوع از برنامه تمرینی ها به حجم زیادی برسند، اما باید رشد کنند و تقویت شوند.

همانطور که گفتیم، چربی سوزی نقش مهمی در این برنامه تمرینی ها دارد. از این رو شما باید در عین حال که عضلاتتان را تقویت می کنید حجم آن ها را افزایش می دهید، به سوزاندن چربی های اضافه بدنتان نیز رسیدگی کنید.

در برنامه تمرینی فیتنس نیز رژیم غذایی اهمیت فراوانی دارد. به شما توصیه می کنیم که مصرف چربی خود را در حین انجام این تمرینات کاهش دهید و به مصرف پروتئین وی بپردازید. این پروتئین می تواند بسیار موثر باشد.

آیا تمرینات هوازی توصیه می شود؟

به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم، در کنار برنامه بدنسازی می توانید برنامه دویدن نیز استفاده کنید. اما باید مقدار آن را تحت کنترل داشته باشید. اگر برنامه تمرینی حجمی استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم حداکثر یک روز در هفته به انجام ورزش های هوازی مانند دویدن یا دوچرخه سواری بپردازید. اما در صورتی که فیتنس کار می کنید یا به دنبال چربی سوزی هستید، می تواند این تمرینات را تا ۳ روز در هفته نیز انجام دهید.

منبع: nerdfitness

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 618

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها