00%
منو

معرفی 3 برند پرفروش موتور تک بنزینی در ایران

برای استفاده از بسیاری از تجهیزات صنعتی، ساختمانی و کشاورزی نیاز به موتورهایی است که نیروی محرکه این تجهیزات را تامین کند. این موتورها معمولا از نوع موتورهای بنزینی و دیزلی چهار زمانه هستند که به موتور تک بنزینی معروف می‌باشند و به آن موتور تک سیلندر هم گفته می‌شود. کشورهای زیادی تحت عنوان برندهای مختلفی امروزه جزو تولیدکنندگان عمده این موتورها هستند. اگر بخواهیم نمونه‌ای از موارد استفاده از موتور تک بنزینی یا دیزلی ذکر کنیم می‌توان به طیف گسترده‌ای از ماشین آلات ساختمانی و کشاورزی اشاره کرد، مثلا کمپکتور، موتور پمپ آب، کاتر آسفالت بر، انجین ماشین کارتینگ و … از جمله این تجهیزات است.

معرفی 3 برند پرفروش موتور تک بنزینی در ایران

اگر به دنبال خرید یک موتور تک بنزینی یا دیزلی هستید، باید بدانید که کدام برندها بهتر است یا فروش بیشتری دارند. ما در ادامه 3 برند پرفروش موتورهای تک بنزینی را بررسی کرده‌ایم.

موتور تک بنزینی روبین مدل EY20 ژاپن

یک- موتور تک بنزینی روبین مدل EY20 ژاپن

معروف‌ترین برندی که می‌توان در ایران از آن یاد کرد برند روبین ژاپن است. موتور روبین که با رنگ زرد خود تقریبا برای اهالی این حوزه شناخته شده است جزو موتورهای چهارزمانه و بنزینی است. این موتور در دسته موتورهای تک سیلندر نیز قرار می‌گیرد. توان واقعی موتور تک بنزینی روبین 5 اسب بخار است و نام کامل آن  Robin EY20است.

از جمله مشخصات این موتور تک پرفروش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این موتور وزنی معادل 15 کیلوگرم دارد به همین خاطر به راحتی می‌توانید آنرا جابجا کنید.
  • توان واقعی موتور تک روبین 5 اسب بخار است و حجم موتور معادل 126 سی سی است.
  • سیستم استارت موتور تک روبین سیستم هندلی است. برای این منظور یک نخ هندل قرار داده شده که با کشیدن آن موتور روشن می‌شود.
  • سیستم خنک کننده موتور، هواخنک است به همین منظور در هنگام روشن شدن موتور یک فن به صورت مداوم اقدام به خنک سازی موتور می‌کند.
  • مخزن بنزین این موتور تک 3.8 لیتر گنجایش دارد. همچنین برای روغن، یک مخزن با ظرفیت 750 سی سی قرار داده شده است. روغن مناسب این دستگاه نمره 40 است.
  • جهت گردش پیستون شفت، راست گرد و خلاف جهت عقربه‌های ساعت است.

از موتور تک برند روبین برای انواع تجهیزات کشاورزی می‌توان استفاده کرد. یکی از موارد استفاده از این محصول برای موتور پمپ آب کشاورزی است. از دیگر موارد استفاده می‌توان به دستگاه کمپکتور یا ماشین زمین کوب اشاره کرد. برای کاتر آسفالت‌بر و بتونیر هم می‌توانید از موتور تک روبین بهره ببرید.

یک نکته قابل توجه درباره موتور تک سیلندر روبین 5 اسب بخار، مدل‌های اصلی و فرعی آن است. در بازار نمونه فیک موتور روبین نیز وجود دارد که به لحاظ کیفیت، در رتبه پایین تری قرار دارد. هرچند خیلی از افراد به دلیل قیمت پایین این دستگاه، ترجیح می‌دهند مدل فیک را خریداری کنند اما این نکته مهم است که عمر مفید و راندمان کاری موتور تک روبین اصل قابل مقایسه با مدل فرعی نیست. در هنگام خرید این دستگاه باید نشانه‌های مدل اصلی را بدانید چراکه برخی فروشندگان روبین فیک را به جای اصلی به فروش می‌رسانند.

موتور تک بنزینی هوندا 6.5 اسب بخار

دو- موتور تک بنزینی هوندا 6.5 اسب بخار

برند هوندا اینقدر نام آشنا است که نیازی به تعریف و توصیف ندارد. این برند محبوب ژاپنی سال‌ها در حوزه ساخت تجهیزات موتوری در دنیا فعالیت می‌کند. هوندا یک شرکت چند ملیتی است که کار خود را در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم یعنی در سال 1948 آغاز کرد. شاید در ایران این برند را بیشتر به موتور سیکلت‌های آن بشناسند اما در واقع هوندا سازنده بسیاری از موتورها برای تجهیزات مختلف است. دستگاه‌های کوچک و بزرگ کشاورزی و ساختمانی، امروزه مجهز به موتور هوندا هستند که از کیفیت بالایی برخوردار است. گفته می‌شود هوندا سالانه حدود 15 میلیون موتور فقط برای خودرو تولید می‌کند.

یک نمونه از موتورهای این کمپانی بزرگ، موتور تک بنزینی هوندا سری GX است. در این سری دو مدل موتور وجود دارد:

  • موتور تک بنزینی هوندا GX160
  • موتور تک بنزینی هوندا GX200

توان موتور تک هوندا GX160 نیز 4.8 اسب بخار است و برای دستگاه‌هایی که نیاز به نیروی کمتری دارند مناسب است. حجم موتور نیز معادل 126 سی سی است و از آن برای انواع تجهیزات صنعتی، ساختمانی و کشاورزی استفاده می‌کنند. موتور تک بنزینی هوندا نیز مانند موتور روبین مجهز به سیستم استارت هندلی و سیستم هواخنک است و برای استفاده از آن باید از سوخت بنزین استفاده کنید. به همین منظور یک باک بنزینی 3.1 لیتری برای آن در نظر گرفته شده است. برای استفاده از موتور حتما باید از روغن استاندارد استفاده کنید چراکه اگر موتور را بدون روغن روشن کنید در همان دقایق اولیه اصطلاحا شاتون می‌زند. مخزن روغن این دستگاه نیز معادل 650 سی سی است.

مدل دیگر موتور تک هوندا، مدل GX200 است، این مدل توان بالاتری دارد که عبارت است از 6.5 اسب بخار. به لحاظ فروش، این مدل فروش بالاتری دارد چون قدرت بیشتری دارد و برای دستگاه‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. از نظر فنی تفاوت چندانی با مدل 160 ندارد، این موتور هم مجهز به سیستم استارت هندلی و سیستم خنک کننده هوا خنک است و در دسته موتورهای تک سیلندری که با بنزین کار می‌کنند قرار می‌گیرد.

موتور تک لانسین با توان 6 اسب بخار

سه- موتور تک لانسین با توان 6 اسب بخار

مدل سوم در بین پرفروش‌های موتور تک بنزینی، موتور تک بنزینی لانسین است. این موتور قابلیت‌هایی دارد که باعث شده کسانی که با ورزش کارتینگ سروکار دارند، علاقه بسیاری به این برند داشته باشند. موتور تک لانسین از جمله موتورهایی است که به عنوان انجین ماشین کارتینگ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این امر منحصر به برند لانسین نیست بلکه می‌توانید از هر برند دیگری نیز به عنوان انجین ماشین کارتینگ استفاده کنید اما در ایران از آنجایی که بسیاری از افراد از برند لانسین به عنوان انجین ماشین کارتینگ استفاده می‌کنند به همین خاطر شهرت بیشتری پیدا کرده است.

این موتور نیز در دسته موتورهای بنزینی تک سیلندر قرار می‌گیرد. توان آن معادل 6 اسب بخار است و حجم موتور نیز 196 سی سی است به همین دلیل می‌توان گفت موتور تک بنزینی لانسین، موتور پر قدرتی است و شاید یکی از دلایل استفاده از آن به عنوان انجین کارتینگ نیز همین مورد باشد. ظرفیت باک بنزین این موتور 3.6 لیتر و گنجایش مخزن روغن 600 سی سی است، بهتر است برای این موتور نیز از روغن نمره 40 استفاده کنید. یکی از مزایای این موتور، سنسور آلارم دهنده در هنگام کاهش سطح روغن است که باعث می‌شود شما از خالی یا پر بودن مخزن روغن با خبر باشید.

از مزیت‌های موتور تک لانسین می‌توان به مصرف کم سوخت و همچنین داغ نشدن موتور در هنگام کار اشاره کرد.

دور موتور این دستگاه 1250 دور در هر دقیقه است. وزن موتور نیز 16.5 کیلوگرم است. از موتور تک سیلندر لانسین می‌توان برای دستگاه‌های مختلفی مثل کاتر آسفالت بر، موتور پمپ آب بنزینی، کمپکتور، بتونیر و خیلی از دستگاه‌های دیگر استفاده کرد.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 1,045

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها