00%
منو

معرفی جاذبه‌های دیدنی هند و باکو که به گردشگران توصیه می شود

باکو از دیدنی‌ترین شهرها در ناحیه قفقاز بوده و فاصله کمی با ایران دارد و به یک نقطه تفریحی در کناره خلیج فارس بدل شده است. شهر باکو با داشتن آثار باستانی متعدد و دیدنی‌های مختلف طبیعی در اطراف خود مشهور است. باکو به دلیل آب و هوای خنک خود و دیدنی‌های مدرن و مراکز خرید مختلف اش به مرکزی برای تفریح ایرانیان بدل شده است. کشور هند کشوری غنی از نظر فرهنگی و تاریخی است، آنجا با داشتن فرهنگ‌ها و ادیان مختلفش مشهور بوده و معابد بسیاری در این کشور وجود دارد. برخی از زیباترین ساختمان‌ها از نظر معماری در آنجا قرار گرفته است که می‌توان به تاج محل اشاره کرد که از عجایب دوران جدید می‌شود. هند با داشتن طبیعت زیبا و تنوع بسیار بالای گونه‌های گیاهی و حیوانی‌اش تبدیل به بهشتی برای طبیعت دوستان شده و کسانی که دوست دارند حیات وحش را از نزدیک نگاه کنند و در طبیعت به گشت و گذار بپردازند می‌توانند در پارکهای ملی هند این کار را انجام دهند که بهترین نقطه در آسیا برای طبیعت گردی است. باکو با داشتن جاذبه‌های مدرن در کنار آثار تاریخی‌اش می‌تواند میهمان گردشگرانی از سراسر دنیا باشد. در ادامه به شما جاذبه‌هایی تاریخی و دیدنی از هند را معرفی میکنیم در کنار تعدادی از آثار باستانی و جالب شهر باکو.

 

 

ایچری شهر باکو

محله ایچری شهر در تور باکو ارزان قیمت یک محله قدیمی پر از آثار باستانی و ساختمان‌های دیدنی است. این منطقه در آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. از جاذبه‌های دیدنی ایچری شهر می‌توان به قلعه شیروان‌شاهان در آنجا اشاره نمود. این مجموعه بسیار زیبا شامل قلعه‌ها و ساختمان‌هایی قدیمی است که در گذشته محل زندگی پادشاهان سلسله شیروانیان بوده است. قلعه شامل بخش‌های مختلفی است که می‌توان به مسجد، مقبره، حمام، کتابخانه و بسیار بخشهای مختلف اشاره کرد. مسجد محمد در ایچری شهر یک مسجد خاص و زیبا بوده که از مساجد بسیار قدیمی است و از مساجدی بوده که به دست مسلمانان در آنجا ساخته شده است. بهترین زمانی که می‌توانید به ایچری شهر سر بزنید در وقت تاریک شدن هواست و در آن زمان این منطقه بسیار زیبا و دیدنی است.

https://khandany.com/wp-content/uploads/2020/03/img_5e78db1df16e1.jpg

 

خیابان نظامی گنجوی باکو

از خیابان‌های اصلی شهر باکو و منطقه‌ای شلوغ خیابان نظامی گنجوی است. این خیابان که به اختصار نظامی خوانده می‌شود شامل مراکز خرید و دیدنی‌های زیادی است. آنجا شامل میدانی با فواره زیبا و دیدنی می‌شود و ساختمان‌های آن شباهت به معماری اروپایی دارند. معماری این منطقه معماری نئو گوتیک، نئو رنسانس و نئو باروک بوده و بسیار دیدنی است. فروشگاه‌های مختلفی در آنجا وجود دارد که می‌توان به فروشگاه پرومود اشاره کرد. اکثر برند‌های معروف اروپایی و بین‌المللی در آنجا قرار دارند. همچنین آنجا شامل تعدادی هتل مختلف برای اقامت می‌شود.

بلوار ساحلی باکو

یکی از توریستی‌ترین و زیباترین نقاط باکو بلوار زیبای باکو است. این بلوار در امتداد دریا قرار دارد و بلواری ساحلی محسوب می‌شود. آنجا شامل امکاناتی مانند چرخ و فلک است و مناظر زیبایی را از دریای خزر دارد. این بلوار شامل طبیعتی زیبا می‌شود که 3 کیلومتر امتداد دارد. در کنار این پارک مراکز خرید و انواع کافه و رستوران وجود دارد و از آنجا دسترسی خوبی به نقاط دیدنی شهر هم دارید. غروب‌های این بلوار بسیار زیبا است و معمولاً در هنگام غروب توریست و مردم محلی را در آنجا می‌توانید ببینید که برای لذت بردن از منظره و پیاده روی در هوای خنک و خوب به آنجا می‌آیند. قیمت رزرو تور هند سفر باتو مناسب است.

مرداب‌های کرالا هند

از دیدنی‌های طبیعی کشور هند باید به مرداب‌های کرالا اشاره کرد که در ایالتی به همین نام قرار گرفته است. آنجا شامل پوشش گیاهی انبوه است و همه ساله هزاران گردشگر را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند. آنجا مجموعه‌ای از دریاچه و رودخانه است که 900 کیلومتر مساحت دارد. آنجا شامل قایق‌های سنتی هندی است که می‌توانید سوار شوید. انواع موجودات شامل خزندگان، پرندگان و پستانداران در این منطقه زندگی می‌کنند. قایق‌های مخصوص در آنجا به شکل سرپوشیده هستند و می‌توانید با آنها این مناطق زیبا را مشاهده کنید.

معبد ویروپاکشا هند

یکی از معابد بسیار زیبای هند معبد ویروپاکشا است. این معبد در دهکده هامپی قرار دارد و شامل ساختارهایی بلند و هرمی شکل می‌شود که با پله می‌توان به بالای آن رفت. انجا مجسمه و سنگ بری‌های بسیار زیبایی را می‌توانید مشاهده کنید که توسط هنرمندان سنگ تراش هندی ساخته شده‌اند. ارتفاع این معابد به 50 متر می‌رسد و شامل چندین ستون زیبا است که به زیبایی تراش خورده‌اند.

پارک ملی کانهای هند

اگر به طبیعت گردی علاقه دارید و می‌خواهید در محیط‌های جنگی حیوانات را در زیستگاه خودشان مشاهده کنید. حتماً باید به پارک ملی کانها در هند سر بزنید. این پارک ملی شامل 940 کیلومتر مربع مساحت است که شامل انواع گونه‌های طبیعی مثل ببر، آهو و خرس می‌شود. این پارک بسیار زیبا بوده و منبع الهامی برای نوشتن کتاب جنگل نیز بوده است.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 46

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها