00%
منو

علائم افسردگی چیست؟ پزشک خوب پاسخ می دهد

این روزها ضرورت انتخاب روانشناس آگاه و مطمئن، بیشتر از هر زمان دیگری افزایش پیدا کرده است. برای نمونه، اختلال در میزان خواب، تغییر در اشتها و مشکل در تمرکز از جمله عواملی هستند که در زندگی اکثر انسان‌ها جریان دارند. پیش از آن‌که این مشکلات گسترش پیدا کنند، باید به طور اساسی حل و فصل شوند. بعضی از افراد تصمیم می‌گیرند تا از داروهایی استفاده کنند که خودشان تجویز کرده‌اند. به طور حتم آن‌ها در این زمان نمی‌دانند که مصرف خودسرانه داروهای شیمیایی و حتی گیاهی، به بهبود فرد بیمار کمک نمی‌کند. در دسته‌‌ی دوم، افرادی هستند که مراجعه به پزشک خوب و ایده‌آل را موثرتر از خوددرمانی و راهکارهای خانگی می‌دانند. در صورتی که در یکی از دو دسته‌ی فوق هستید، همراه ما باشید تا علائم افسردگی و نحوه‌ی درمان آن در کلینیک‌های روانشناسی سخن بگوییم.

افسردگی چیست؟

یک روانشناس آگاه و با تجربه در وهله‌ی نخست باید بداند افسردگی موجب می‌شود تا افکار منفی در ذهن افراد ایجاد شود. به معنای ساده‌تر، افسردگی یک نوع اختلال در بُعد روحی افراد است. این اختلال حتی می‌تواند جسم و اعضای فرد را تحت کنترل خود درآورد. به طور کلی، مشخص نیست که کدام یک از افراد پس از تولدشان به افسردگی مبتلا می‌شوند. چون افسردگی یک نوع اختلال است که در اثر قرار گرفتن در شرایط بد و حتی محیط‌های ناهنجار، ایجاد می‌شود. حتی اگر همین الآن احساس می‌کنید که سالم هستید، در رابطه با پیشگیری از افسردگی باید به پزشک متخصص در این حوزه مراجعه کنید. چرا که علائم افسردگی به وضوح روی چارچوب زندگی فرد، آشکار نیست. به طوری که در سطوح بالاتر افسردگی، افراد متوجه می‌شوند که مدت زیادی است با عوارض آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

علائم افسردگی چیست؟

روانشناس با بررسی علائم متداول افسردگی خفیف و افسردگی شدید در افراد، به طور کامل متوجه می‌شود که وخامت این بیماری در فرد تا چه حد است. علائم افسردگی در زندگی هر فرد، متفاوت است. اما می‌توان متداول‌ترین نشانه‌های این بیماری را که در بسیاری از افراد دیده می‌شود، عنوان کرد. در لیست زیر، چندین نمونه از علائم و نشانه‌های افسردگی را بیان کرده‌ایم.

  • لذت زندگی روزمره را ندارید

بی‌علاقگی به زندگی روزمره موجب می‌شود تا حال و حوصله‌ی خیلی از کارهای ساده را نداشته باشید. در صورتی که این حس و حال منفی شما ادامه پیدا کند، باید به دنبال روانشناس باشید. چون همین ویژگی موجب می‌شود تا شما رفته رفته نسبت به موضوعات جالب زندگی خودتان هم احساس لذت و شادمانی نداشته باشید.

  • از حضور خودتان در جامعه، خجالت می‌کشید

احتمال این‌که یک فرد منزوی و گوشه گیر به مطب روانشناس مراجعه کند، بیشتر است. چرا که کمبود شدید اعتمادبه‌نفس، یکی از رایج‌ترین دلایلی است که منجر به بروز نشانه‌های افسردگی در فرد می‌شود. احساس گناه، پوچی و تهی بودن در دنیا، از احساساتی است که فرد افسرده مدام در ذهن خود دارد. او حتی نسبت به حرف زدن خودش هم در میان دوستانش، احساس بدی دارد. در مقابل هم، آسیب‌های زیادی به درون خود فرد وارد می‌شود. به گونه‌ای که او دنیا را وحشتناک می‌بیند و نسبت به اتفاقات خوبی که در اطراف او رخ می‌دهد، توجهی ندارد. در نهایت، زندگی در این دنیا برایش معنا و مفهوم خاصی نخواهد داشت. در موارد حادتر، این افراد بیمار دست به خودکشی می‌زنند. آن‌ها فکر می‌کنند که تنها راه برای نجات از این احساسات منفی و تمام‌نشدنی، حذف خودشان از جامعه می‌باشد.

  • روزانه، دردهای جسمی شدیدی دارید

اشتباه است اگر فکر کنیم اختلال در روان فرد، هیچ تاثیر منفی بر روی جسم او ندارد. روانشناس به خوبی به این موضوع واقف است که پنهان کردن احساسات منفی درون هر فرد سبب می‌شود تا سلامت اعضای جسم هم به خطر بیفتد. بی‌اشتهایی طولانی مدت، یکی از نخستین نشانه‌های ابتلا به افسردگی است. در صورتی که این موضوع با یک پزشک خوب در میان گذاشته نشود، سوزش معده و روده، فرد را آسی می‌کند. می‌توان اذعان کرد که عوارض طولانی مدت افسردگی در فرد، خیلی بدتر از این موارد است.

  • به فکر مصرف مواد مخدر هستید

گاهی اوقات، افراد آن‌قدر درد روحی و جسمانی دارند که دیگر به سراغ روانشناس نمی‌روند. آن‌ها فکر می‌کنند که اگر یک داروی همیشگی و در دسترس داشته باشند، تمامی مشکلات آن‌ها به سهولت رفع می‌شود. در این شرایط به احتمال زیاد، مصرف مواد مخدر یا مواد اعتیادآور برای آن‌ها در اولویت قرار می‌گیرد. اعتیاد به مواد مخدر می‌تواند دودمان زندگی خودشان و زندگی سایرین را به باد دهد. چرا که آن‌ها هر کاری می‌کنند تا با مصرف مواد مخدر، احساس سرخوشی بیشتری داشته باشند. به طوری که روزانه، مقدار زیادتری از آن ماده‌ی مخدر را مصرف می‌کنند. به طور قطع، پایان این عادت نادرست، چیز خوشایندی برای آن‌ها و اطرافیان‌شان نیست. جهت اینکه بتوان از هر گونه آسیب جدی در دوران افسردگی جلوگیری کرد، باید مراجعه به بهترین پزشک روانشناس را در صدر اولویت‌های زندگی قرار داد.

 

انتخاب بهترین روانشناس در سایت پزشک خوب

امروز سایت اینترنتی پزشک خوب این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با مطرح‌ترین روانشناس سطح کشور ارتباط داشته باشید.

 

سایت آنلاین پزشک خوب، جزو برترین مراجع درمانی در سطح کشور است. به طوری که شما می‌توانید از روی نقشه ایران، پزشک‌های شهرهای مختلف را انتخاب کنید. به طور مثال در صورتی که در کرج زندگی می‌کنید، می‌توانید اطلاعات بهترین روانشناس در کرج را دریافت کنید و در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید.

یک مزیت ایده‌آل سایت پزشک خوب این است که شما می‌توانید مشخصات پزشک مورد نظر خودتان را فیلتر کنید. برای نمونه، شما می‌توانید تنها مراکز درمانی را انتخاب کنید که بیمه آن‌ها از نوع خدمات درمانی است. البته این یک مثال است. شما می‌توانید پارامترهای مهم‌تری را قبل از جستجوی یک فرد متخصص در سایت اینترنتی پزشک خوب در نظر بگیرید. تخصص، حوزه کاری، شهر و منطقه از موارد دیگری هستند که می‌توانید با فیلترها مشخص کنید.

در صورتی هم که تمایل دارید تا از مشاوره تلفنی یا آنلاین متخصصان یک حوزه‌ی خاص بهره‌مند شوید، کافی است مشخصات گفته شده را بر روی فیلتر اعمال نمایید. سایت پزشک خوب این امکان را به شما می‌دهد که با استفاده از مشاوره آنلاین با بهترین متخصصان در سراسر ایران گفتگو داشته باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 130

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها