00%
منو

جاذبه های دیدنی را در سفر به آنکارای ترکیه ببینید

آنکارا، دومین شهر بزرگ ترکیه است و پایتخت آن نیز محسوب می گردد . شاید با نگاه اول تنها چیزی که از این شهر به چشم می خورد تنها ساختمانهای سربه فلک کشیده باشد اما باید گفت جاذبه های تاریخی و دیدنی در این شهر کم نیستند . پیشنهاد می کنیم گشت و گذار در آنکارا با دیدار از موزه ها و آثار تاریخی شروع و سپس به سراغ پارکها و مکان های طبیعی آن بروید و خلاصه اینکه بازدید از همه گوشه و کنار این شهر بیش از دو الی سه روز زمان نمیبرد زیرا اغلب مکانهای دیدنی آن را در فاصله بسیار کوتاهی از یکدیگر قرار گرفته اند .

https://khandany.com/wp-content/uploads/2020/03/img_5e78da82bd040.jpg

 

در ادامه این مطلب تور آنکارا سفر باتو لحظه آخری قصد داریم برخی از مکانهای دیدنی این شهر را به شما معرفی نماییم پس با ما همراه باشید :

قلعه‌ تاریخی آنکارا ، آرامگاه آتاتورک ، مسجد قوجاتپه و موزه‌ تمدن‌های آناتولی تنها برخی از دیدنی های این شهر هستند که پیشنهاد میکنیم فرصت بازدید از آن را از دست ندهید.

۱. موزه‌ی فضای باز آلتینکوی

موزه‌ی فضای باز آلتینکوی یکی از دیدنی ترین مکانهای دیدنی این شهر  در مطلب سفر باتو است که با بازدید از آن با پیشینه تاریخی و فرهنگی مردمان این سرزمین بیشتر آشنا خواهید شد . با قدم گذاشتن در این منطقه گویی به صدها سال پیش سفر نموده اید . مساجد، خانه‌های قدیمی و سنتی، چشمه‌های آب و هر چیز دیگری که تداعی کننده زندگی روستاییان در  گذشته بوده برای بازدید کنندگان به معرض نمایش گذارده شده است. همچنین فروشگاه‌های متنوع وجود دارند که امکان خرید سوغاتی و صنایع دستی های زیبا در آن فراهم گردیده است . کارگاه‌های مختلفی نیز وجود دارد که مهارت‌ها و حرفه های متنوعی در آنها برگزار می گردد.

۲. موزه‌ی تمدن‌های آناتولی

موزه‌ تمدن‌های آناتولی را در دل بازار و کاروان‌سرای قدیمی به وجود آمده است و در آن آثار ارزشمندی از تاریخ و فرهنگ سرزمین آناتولی به نمایش در آمده است ، تاریخچه این آثار به دوران پارینه‌سنگی تا دوره‌ی امپراتوری عثمانیان مربوط می گردد . آثار مختلفی همچون سنگ  های مرمر، شیشه های زیبا ، طلا، نقره جات و آثار برنزی به چشم می خورد که قدمت برخی از آنان به هزاره‌ قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد .  همچنین در این مجموعه اولین سکه‌های ضرب‌شده در تاریخ را خواهید دید  که اغلب در طی حفاری‌ها مختلف در این منطقه به ‌دست آمده  است .

۳. موزه‌ی نیروی هوایی آنکارا

موزه‌ی نیروی هوایی آنکارا در جهت معرفی و به نمایش گذاردن تاریخ پرفراز و نشیب صنعت هواپیما سازی و هوانوردی به راه انداخته شده و در آن بیش از هفتصد سند و مدرک و همچنین عکسهای از آن دوران به نمایش در آمده است .  لباس‌های فرم کارکنان این صنعت ، گواهی‌ نامه‌ های اخذ شده آنان  و مدال‌ها گرفته شده از مشهور ترین خلبانان از جمله دیدنی های این موزه می باشد .

همچنین تجربه‌ی چتربازی برای افراد بالای ۱۶ سال نیز فراهم شده که به یکی از مفرح ‌ترین و هیجان انگیز سرگرمی ‌هایی این موزه تبدیل شده است . رپورتاژ خبری را در سایت ساعت 24 ببینید.

۴. قلعه‌ی آنکارا

 

قلعه تاریخی آنکارا (Ankara Castle) در قرن هفتم میلادی بنا شد و به امپراتوری روم و روم شرقی متعلق است و استفاده از آن در دوران حکومت ترکان سلجوقی و عثمانیان ادامه یافت . با ورود به داخل این بنا از یک ردیف دیوار داخلی و یک ردیف دیوار بیرونی که توسط  برج‌ های زیادی احاطه شده اند دیدن می نمایید . و حین گشت و گذار در آن از اجرای موسیقی و دیدن آثار هنری نیز لذت خواهید برد . در طول فصول گردشگری یعنی ماههای تابستان این منطقه برپا کننده کنسرت‌ها و جشنوار‌ه‌های بسیاری خواهد بود که به جذابیت این مکان بیش از پیش افزوده است .

۵. آکواریوم آکوا وگا

آکواریوم آکوا وگا در داخل یکی از معروف ترین مراکز خرید ترکیه قرار گرفته است ، و از جمله دیدنی های پرطرفدار محسوب می گردد.  در این مجموعه گونه های مختلف ابزیان از جمله ماهیها و کوسه ها و همچنین اسب ماهی و گربه ماهی و … زندگی می کنند و بازدید کنندگان با گذر از یک تونل حدودا صد متری شاهد تماشای زندگی آنان خواهند بود.

۶. آرامگاه آتاتورک

آرامگاه آتاتورک معروف به آنیت‌کابیر، محل دفن مصطفی کمال آتاتورک، اولین رئیس‌جمهورِ ترکیه است که توسط امین انات و احمت اُرهان آردا طراحی و ساخته شده است . بازدید از این ساختمان بسیار سرگرم کننده خواهد بود و گذرگاه‌های طاق‌دار و حیاط تشریفات آن دیدنی است و همین‌طور جزئیات زیبای روی دیوارهای این ساختمان‌ها باز گو کننده هنر دست این معماران است .  جاده‌ی شیرها و میدان تشریفات  ، تالار افتخار و پارک صلح  از دیگر مکانهای دیدنی در این مجموعه است .

۷. موزه‌ی چنگلهان راحمی

موزه‌ دیدنی و سرگرم کننده چنگلهان راحمیدر واقع موزه‌ای صنعتی است که در سال ۲۰۰۵ میلادی تأسیس شده و به مکانی برای به نمایش گذاردن گالری‌های فرش ، نمایشگاه‌های دارویی و ماشین‌‌آلات کشاورزی تبدیل شده است . در این میان  ابزار آالاتی مربوط به حمل ‌و نقل ریلی و همچنین وسایل ارتباطی، هوانوردی و دریایی نیز در آن به نمایش در آمده است .

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 21

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها