00%
منو

آشنایی کامل با ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

عمل ایمپلنت دندان پروسه ای است که طی آن به جایگزینی ریشه دندان با پایه ای فلزی و پیچ مانند و هم چنین جایگزینی دندان های پوسیده یا از دست رفته با تاج یا روکش های دندان منجر می شود. از عمل ایمپلنت دندان هم چنین می توان به منظور پایه برای دندان های مصنوعی و یا بریج دندان یا جایگزینی کلی آنها از ایمپلنت دندان استفاده کرد.

نحوه عمل نیز به نوع ایمپلنت و شرایط استخوان فک بستگی دارد. خود عمل ایمپلنت نیز شامل چند مرحله است. یکی از مزیت های اصلی این روش اطمینان از استقامت و پایداری دندان جدیدی که قرار است کار گذاشته شود می باشد ، زیرا چندین ماه به التیام و بهبودی و همچنین پیوند آن با استخوان فک مهلت داده می شود.

آشنایی کامل با ایمپلنت دندان

شرایط مورد نیاز برای انجام ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان در داخل استخوان فک کار گذاشته می شوند و در آنجا به عنوان ریشه دندان جدید عمل خواهند کرد. جنس ماده به کار رفته در آن معمولاً از تیتانیوم می باشد زیرا بهترین هماهنگی با بدن و پیوند با استخوان فک را دارد. به طور کلی دارا بودن شرایط زیر برای انجام عمل ایمپلنت مهم است :

1- دندان های پوسیده یا افتاده داشته باشید.

2- استخوان فک رشد کاملی کرده باشد و بتواند ایمپلنت دندان را حمایت کند ( در غیر این صورت ابتدا نیاز به پیوند استخوان است )
3- سلامت دهان ، لثه و دندان مناسب باشد.

4- داشتن مشکلات یا بیماری های که در روند بهبود و سلامتی تأثیرگذار باشند.

5- توانایی یا علاقه به استفاده از دندان مصنوعی نداشته باشید.

6- مصرف سیگار و موارد مشابه نداشته باشید.( در صورت مصرف سیگار باید با پزشک مشورت کنید ، زیرا مصرف سیگار باعث کاهش درصد موفقیت ایمپلنت می شود و ممکن است دکتر از شما بخواهد حداقل تا چند روز بعد از عمل ایمپلنت از مصرف سیگار اجتناب کنید. )

7- مشکلی با طولانی بودن مدت درمان نداشته باشید.

در صورت داشتن هر یک از موارد بالا ، بهتر است پیش از تصمیم گیری با مشاور یا متخصص مربوطه مشاوره داشته باشید و به یک مرکز ایمپلنت معتبر مراجعه کنید .

مراحل انجام ایمپلنت دندان

در ابتدا پس از بی حسی منطقه تحت عمل ، جراح برشی بر روی لثه ایجاد می کند تا به استخوان فک دسترسی پیدا کند. سپس بر روی استخوان فک سوراخی ایجاد می کند. این سوراخ محل قرار گیری پایه ایمپلنت دندان جدید خواهد بود که باید جای ریشه را برای آن پر کند. پس باید به طور عمیقی در استخوان جاسازی شود. پس از قرار دادن پایه باید منتظر رشد استخوان فک به دور پایه کاشته شده و در بر گرفتن آن باشیم. این پروسه بهبود و رشد استخوان چند ماهی به طول  خواهد انجامید که در طول این مدت به منظور خالی نبودن جای دندان از روکشی موقت بر روی پایه می توان استفاده کرد.

پس از گذشت این چند ماه و رشد و پیوند کامل استخوان فک با ایمپلنت ، اباتمنت یا همان رابط میان پایه و روکش را قرار می دهیم. برای کاشت اباتمنت دوباره لثه برش داده می شود تا بتوان به پایه ایمپلنت دسترسی پیدا کرد و پس از قرار دادن آن دوباره لثه بخیه زذه می شود اما این بار اباتمنت در بالای لثه قرار می گیرد. در برخی از موارد ممکن است اباتمنت و پایه به یکدیگر متصل باشند و نیازی به برش دوباره برای قرار دادن اباتمنت نباشد.

انواع برند های ایمپلنت دندان

برند های متفاوتی در زمینه ایمپلنت دندان فعال هستند. برند ایمپلنت کره ای ، برند ایمپلنت سوییسی ، برند ایمپلنت آلمانی و … که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و می توانید برای اطلاع از آن ها با مراکز تخصصی ایمپلنت مشاوره داشته باشید.

بهترین مارک  ایمپلنت

مزایا ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان مزایای فراوانی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1- طبیعی بودن بالا هم در ظاهر و هم در کارکرد. به طوریکه همانند دندان های عادی خودتان عمل خواهند کرد.

2- مقاومت بالا نسبت به سایر موارد کاشت دندان نظیر بریج ، زیرا در استخوان فک قرار می گیرد.

3- طول عمر بالا در صورت رعایت بهداشت آن. نیازی به رعایت موارد خاصی نیست و مراقبت از ایمپلنت تقریبا کاملا شبیه به دندان طبیعی میباشد .

4- بهبود در قدرت تکلم و جویدن غذا . زیرا در صورت استفاده از دندان مصنوعی یا بریج های لق این موارد قدری برایتان دشوار خواهد شد. اما ایمپلنت ها چون در استخوان فک قرار می گیرند بسیار محکم بوده و لق خوردن ندارند.

معایب ایمپلنت دندان

معایبی نیز بر ایمپلنت وارد است که می توان از آن جمله موارد زیر را در نظر گفت :

1- زمان عمل ممکن است به درازا بکشد. زیرا باید به استخوان فک اجازه رشد داده شود تا پایه ایمپلنت را در بر بگیرد. به همین منظور پس از کاشت پایه ایمپلنت چند ماه به دستور جراح نیاز به استراحت است.

2- ممکن است در نظر اول هزینه ایمپلنت به نظرتان زیاد برسد. اما نسبت به راه حل های دیگر دوام و ماندگاری بالاتری دارد و می تواند یک طول عمر شما را از هر عمل دیگری بی نیاز کند.

قیمت ایمپلنت دندان

برای اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان می توانید با شماره 26854660-021 تماس بگیرید یا به لینک زیر مراجعه فرمایید .

قیمت ایمپلنت دندان

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 39

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها