00%
منو

کابینت های گلاس چیست؟

طرح کابینت های گلاس امروزه جزو مدل‌های کابینت مدرن به حساب می‌آید در حال حاضر دارای طرفداران و محبوبیت بسیار زیادی است. جنس های گلاس (High Gloss) یک نوع ورق با مغز ورق ام دی اف و روکش شده با پلاستیکی با جنس پلکسی گلاس است. به طور معمول ورق های گلاس تنها از یک سمت با پلکسی گلاس پوشانده می‌شود و از طرف دیگر ورق با استفاده از لایه‌های ارزان قیمت پوشانده می‌شود. این لایه حالتی شفاف، زیبا و براق را به ورق های گلاس می‌بخشد. پس تا اینجا متوجه شدیم که علت براق و شفاف بودن کابینت های گلاس لایه پلکسی گلاسی است که آن را پوشانده است.

این نوع ورق‌ها به علت براقیتی که دارند کاربرد‌های مختلف و بسیار زیادی در ساخت تجهیزات دکوراسیون داخلی از جمله ساخت کابینت، دکور، کمد دیواری و… را دارند. لازم به ذکر است که به طور کلی می‌توان گفت ورق های گلاس از قسمت سمتی که دارای لایه پلکسی گلاس است (های گلاس محسوب می‌شود) تقریبا ضد آب به شمار می‌آید پس در نتیجه جنس پلکسی گلاس یک نوع جنس ضد آب است. ولیکن باید گفت که از طرف دیگر مقاومت آن در برابر آب بستگی به کیفیت و نوع ورقی که در سمت پشتی ورق های گلاس استفاده می‌شود دارد.

بنابراین بهتر است برای ماندگاری بالای کابینت و دکور آشپزخانه دقت به لایه پشتی ورق های گلاس هم داشته باشیم چرا که اگر ان لایه را با استفاده از مواد مرغوبی به عنوان نمونه ملامینه بپوشانند احتمال خراب شدن ان هم بسیار کاهش می‌یابد. ورق های گلاس دارای تنوع رنگ و طرح بسیار زیادی است که همین امر سبب شده انتخاب برای عموم و انواع سلایق آسان شود. مدل‌ها و طرح‌های بسیار زیاد و مختلفی با استفاده از این نوع ورق در دکوراسیون داخلی منزل و کابینت سازی انجام می‌شود و از همه مهم‌تر جدا از کیفیت عالی و جذابیتی که دارد دارای قیمت مناسبی نیز هست.

معنی لغت های گلاس (High Gloss)

حالت شیشه مانندی که ورق های گلاس دارد موجب شده است عموما تصور شود که کلمه گلاس از لغت شیشه و یا به عبارتی دیگر همان (Glass) در زبان انگلیسی آمده است در صورتی که اصل این واژه یعنی (High Gloss) به معنای براقیت بسیار زیاد (درخشندگی بسیار زیاد) است. پیش از انتخاب نمودن جنس های گلاس برای دکوراسیون داخلی منزل، کابینت و یا کمد منزل خود بهتر است با انواع مزایا و معایب، نمونه‌هایی از ان و قیمت جنس ورق های گلاس آشنا شوید.

مزایای کابینت های گلاس

  1. دارای مقاومتی بلاتر از ورق ام دی اف (MDF) در برابر آب و رطوبت: ورق های گلاس نسبت به ورق ام دی اف دارای مقاومت بسیار بیشتری در برابر رطوبت و آب است. علت مقاومت بالاتر ورق های گلاس در مقایسه با ورق ام دی اف تنها در نوع روکش این ورق‌ها است که ساخته شده از جنس پلی گلاس است.این نوع از روکش‌ها در مقابل آب و وجود رطوبت هیچ گونه آسیبی نخواهند دید. لازم به ذکر است که ورق های گلاس نیز تا زمانی که روکشی که توسط آن پوشانده شده است آسیب ندیده، در مقابل رطوبت مقاوم است ولیکن اگر روکش انها آسیب ببیند همانند ورق ام دی اف دچار خرابی و آسیب می‌شود.
  2. درخشندگی و براقیت بسیار زیاد کابینت با ورق های گلاس: این خصوصیت ورق های گلاس یکی از شناخته شده‌ترین مزیت آنها است. اکثر کسانی که ورق های گلاس را برای کابینت و دکوراسیون فضای آشپزخانه انتخاب می‌کنند به علت همین موضوع است. البته لازم به ذکر است که درخشندگی بالا و سطح خاص و صیقلی های گلاس مانند یک شمشیر دو لبه است چرا که از طرفی سبب چشم نواز و زیباتر شدن فضای آشپزخانه می‌شود و از طرفی دیگر سبب افزایش احتمال لکه شدن و یا خش افتادن بر روی سطوح کمد و کابینت هم می‌شود.
  3. طرح و مدل‌های متنوع و جذاب‌تر نسبت به ورق ام دی اف: ورق های گلاس نسبت به ورق ام دی اف در طرح‌ها و رنگ‌های خود دارای تنوع بسیار بیشتری است. این مزیت ورق های گلاس سبب شده تا برای انواع سلیقه‌ها طرح و رنگ مناسب خودش را داشته باشد.

  1. دوام و کیفیت بسیار بالای ورق های گلاس: این مزیت استفاده از ورق های گلاس هم بسیار مهم و با اهمیت و هم ضروری است. دوام بالای کابینت به این منظور است که یعنی شما می‌توانید برای مدت بسیار زیادی از کابینت منزل خود استفاده کنید بدون اینکه نگرانی در رابطه با تعمیر و یا تعویض کابینت منزل خود در مدت زمان کوتاه داشته باشید. می‌توان گفت که این مزیت کابینت های گلاس از دیگر مزیت‌های آن با اهمیت‌تر است چرا که سبب صرفه جویی در زمان و هزینه شما دوستان گرامی می‌شود.
  2. قابلیت ترمیم و یا تعمیر با استفاده از رنگ و طرح خود کابینت: تصور کنید قسمتی از صفحه کابینت و یا کمد شما خراب شده است که کابینت شما را کاملا از چهره می‌اندازد و نمای بسیار زشت و بدی به دکوراسیون فضای آشپزخانه می‌دهد و در این شرایط کابینت ساز هم طرح و رنگ کابینت شما را در بازار نمی‌یابد. پس نتیجه می‌گیریم که قابلیت ترمیم تعمیر با استفاه از طرح و رنگ کابینت‌های مختلف یک مزیت بسیار مهم به حساب می‌آید. کابینت‌هایی وجود دارند که این مزیت را دارا نیستند و همین امر باعث می‌شود خریداران آنها در صورتی که کابینت آنها دچار آسیب شود ضرر کنند.

معایب کابینت های گلاس

  1. به طور کامل ضد آب نیستند
  2. لک پذیری و خش پذیری بالا به علت سطح صاف
  3. لبه‌های بسیار تیز ورق
  4. داشتن ورق یک طرفه

ابعاد ورق های گلاس

ورق های گلاس به طور کلی دارای دو مدل سایز مختلف است. این ورق‌ها دارای دو سایز 240*120 و دیگیر 280*120 است. همچنین لازم به ذکر است که ورق های گلاس نسبت به ورق ام دی اف دارای سایز کوچک‌تری است.

تا این بخش از مطلب با مزایا و معایب و هر آنچه که نیاز بود در رابطه با کابینت های گلاس آشنا شدید. شما می‌توانید با مراجعه نمودن به سایت سازادیزاین هر نوع کابینتی را که مد نظر دارید در هر طرح و رنگی با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 187

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها