00%
منو

درمان آرتروز شانه با فیزیوتراپی

روش‌های مختلف و گوناگونی برای درمان آرتروز شانه وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌‌ها می‌توان به دارو‌های ضد التهاب، تزریق کورتیزون، گلوکزآمین، عمل جراحی و فیزیوتراپی اشاره کرد. در بین این روش‌ها بدون شک فیزیوتراپی یکی از بهترین روش‌های درمانی است که امروزه بیماران  بهره گیری از آن را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند. حال در ادامه این مقاله از شرکت تجهیزات پزشکی برجیس این روش درمانی را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

درمان آرتروز شانه با فیزیوتراپی؛ درمان راحت، سریع و بدون درد

درمان آرتروز شانه با فیزیوتراپی

درمان آرتروز شانه با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی یکی از بهترین و کاربردی‌ترین روش‌هایی است که به واسطه‌ی آن می‌توان درد‌های آرتروز شانه را  کاهش داد و به مرور زمان چنین درد‌هایی را از بین برد. به طور کلی فیزیوتراپی برای این امر مورد استفاده قرار می‌گیرد که در ابتدا از پیشرفت بیماری جلوگیری می‌کند و در ادامه با استفاده از روش‌ها و تمرینات خاص می‌توان به مرور زمان سبب کاهش درد‌ها شد.

شما برای آن که دیگر شانه‌هایتان درد نکند، نیاز دارید که این ناحیه از بدن را تقویت کنید. کشش و تقویت شا‌نه‌ها سبب کاهش فشار به این ناحیه می‌شود. به طور کلی استفاده از روش‌های فیزیوتراپی که مستمر و پیوسته انجام شود، درد و حساسیت شانه‌ها را کاهش داده و از طرفی از خشکی مفصل نیز تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

بسیاری از بیماران برای درمان درد‌های آرتروزی خود، باید از روش عمل جراحی استفاده کنند که این نوع درمان بسیار ریسکی بوده و همچنین مشکلات خاص خود را دارد. معمولا افراد هنگامی که به درد‌های خود توجه نکنند و اجازه دهند زمان زیادی چنین درد‌هایی در بدنشان بماند به عمل جراحی نیاز پیدا می‌کنند. اما درمان شانه با فیزیوتراپی می‌تواند تا حدودی زمان عمل فرد را به تعویق بیندازد و یا سبب بهبودی کامل فرد شود.

در فیزیوتراپی چه معاینات دقیق و کاملی انجام می‌شود؟

متخصص فیزیوتراپی برای آن که روش‌های درمانی مناسبی برای بیمار تجویز کند، باید معاینات دقیق و کاملی را انجام دهد تا موارد مختلفی را ارزیابی کند. در ادامه این موارد را بیان خواهیم کرد.

مفصل: در ابتدا باید مشخص شود که کدام یک از مفصل‌های شما دچار آسیب شده و این میزان آسیب دیدگی چقدر است تا پس از آن درمان آغاز شود.

قدرت: میزان توان و قدرت افراد بایکدیگر متفاوت است و از این رو باید میزان ضعف و یا عدم تعادل در مفصل به طور کاملا واضح مشخص شود.

انعطاف پذیری: مفصل هنگامی که دچار درد آرتروز می‌شود بخشی از دامنه حرکتی خود را از دست می‌دهد و از این رو باید دامنه  حرکتی فرد اندازه گیری شود.

تکنیک و ADL: فیزیوتراپ پس از انجام آزمایشات گفته شده باید تشخیص دهد که در کدام فعالیت دچار مشکل هستید تا با استفاده از تکنیک‌های مختلف فشار را از آن ناحیه بدنتان بردارد.

درمان آرتروز شانه با فیزیوتراپی با چه هدفی انجام می‌شود؟

درمان آرتروز شانه با فیزیوتراپی با چه هدفی انجام می‌شود؟

با استفاده از روش فیزیوتراپی مزیت‌های مختلفی به فرد بیمار می‌رسد که در ادامه در مورد این مزیت‌های بیشتر توضیح خواهیم داد.

بدن بهتر و راحت می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهد: شما در هنگام انجام فعالیت‌های روزانه خود با انجام برخی از کار‌ها می‌توانید آرتروز خود را به مرور درمان کنید. به عنوان مثال فیزیوتراپ با چند تغییر در زندگی شما، فشار را از روی مفصل برمی‌دارد و همچنین روش‌های درمانی  مختلفی را به شما آموزش می‌دهد؛ کار‌هایی نظیر استفاده از کمپرس گرم و سرد، انجام برخی از ورزش‌ها و… ؛ که این روش‌ها در کاهش درد بسیار مهم و ضروری هستند.

بهبود حرکت شانه: بازیابی طیف حرکت شانه یکی از اصلی‌ترین وظایف یک فیزیوتراپ است. حرکات کششی که فیزیوتراپ به شما پیشنهاد می‌دهد، در طویل شدن ماهیچه‌ها و رباط‌هایی که درگیر هستند بسیار کمک می‌کند. این موضوع سبب  می‌شود تا وضعیت اندام و حرکت عضله بهتر شود.

بهبود قدرت عضلات: هنگامی که عضلات روتاتور کاف تقویت شوند، ساییدگی ناشی از سطوح سخت مفصل که در اثر تورم مفصل به وجود آمده کاهش می‌یابد. در روش فیزیوتراپی این امر محقق می‌شود و فرد به زندگی عادی خود بازمی‌گردد.

اصلی‌ترین و بهترین روش‌های درمان آرتروز شانه با فیزیوتراپی

روش‌های رایجی برای درمان آرتروز شانه در علم فیزیوتراپی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده و بهره گیری از آن‌ها به مرور زمان درد‌های خود را کاهش دهید. این موضوع کمک می‌کند تا فرد بیمار هیچگاه به عمل جراحی و روش‌های پرخطر برای درمان آرتروز خود روی نیاورد. از این رو اگر به تازگی به چنین درد‌هایی دچار شده‌اید تا قبل از آن که دیر شود، روش‌های درمانی فیزیوتراپی را استارت بزنید.

روش درمان دستی MTT؛ بهبود وضعیت بدن و افزایش دامنه حرکتی شانه ها

روش درمان دستی یکی از ساده‌ترین و راحت ترین روش‌هایی است که می‌توانید برای درمان آرتروز خود انجام دهید. این روش درمانی شامل ماساژ بافت نرم و کشش و به حرکت درآوردن مفصل می‌شود. از این روش معمولا فیزیوتراپ برای بهبود وضعیت بدن و افزایش دامنه‌‌ی حرکتی شانه استفاده می‌کند.

بازآموزی عصبی؛ تحریک الکتریکی، کمپرس گرم و سرد و…

بازآموزی عصبی؛ تحریک الکتریکی، کمپرس گرم و سرد و...

عضلات باید در روش‌های فیزیوتراپی به استحکام سابق خود برسند تا فرد بتواند به راحتی اجسام را بلند کرده و همچنین بتواند به راحتی فعالیت‌های بالاسر را به خوبی و بدون هیچ مشکلی انجام دهد.

در این روش فیزیوتراپ‌ها از انواع مختلفی از روش‌ها استفاده می‌کنند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تحریک الکتریکی، کمپرس سرد و گرم، لیزر درمانی و… اشاره کرد. حال در بین این روش‌ها باید گفت که تحریک الکتریکی بهترین روشی است که برای این امر مورد استفاده قرار می‌گیرد و فرد به راحتی می‌‌تواند با بهره گیری از دستگاه فیزیوتراپی درد‌های خود را در خانه بهبود دهد و زیر نظر پزشک متخصص سریع‌تر به بهبودی کامل برسد. از این رو ما دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی خوب و باکیفیتی را در فروشگاه برجیس به فروش می‌رسانیم تا شما بتوانید با بهره گیری از آن‌ها به مرور زمان درد‌های خود را کاهش دهید.

ورزش و حرکات اصطلاحی

ورزش‌های اصلاحی نیز یکی از بهترین روش‌ها برای درمان هرچه سریع‌تر آرتروز شانه است که فرد با بهره گیری از آن‌ها می‌تواند خود را درمان کند. البته برای انجام چنین تمرین‌هایی باید با فیزیوتراپ خود در ارتباط باشید و از او برنامه تمرینی مختلف را بگیرید.

مهم‌ترین داشتن برنامه تمرینی اجرای صحیح حرکات است چرا که اجرای نادرست حرکات به مرور زمان می‌تواند عواقب مختلفی را داشته باشد. از این رو حرکات و شیوه صحیح آن‌ها را از فیزیوتراپ خود بخواهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 52

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها